کد خبر 638427
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

فرماندار شهر فلوجه در استان الانبار در شرق عراق از بازگشت یکهزار و 800 خانواده آواره به این شهر خبر داد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری عراق السومریه نیوز،'عیسی سایر العیساوی' امروز (یکشنبه) اعلام کرد که از زمان آزادسازی شهر فلوجه تاکنون یکهزار و 800 خانواده عراقی به مرکز شهر فلوجه که از بمب ها و مین ها پاکسازی شده، بازگشته اند.

وی افزود: همزمان با ورود این خانواده ها به شهر فلوجه، مراکز عمومی کار خود را برای فراهم سازی شرایط زندگی برای این افراد آغاز کرده اند.

فرماندار فلوجه گزارش داد که عملیات بازگشت خانواده های عراقی به منازل خود در فلوجه ادامه دارد و صدها خانواده در ورودی این شهر منتظر تایید برگه های هویت خود از سوی نیروهای امنیتی برای جلوگیری از نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش در میان خانواده ها، هستند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق 28 خرداد ماه آزاد سازی کامل شهر راهبردی «فلوجه» از اشغال داعش و پاکسازی مرکز این شهر از تروریست های داعش خبر داد.

عملیات تصرف فلوجه از 22 می (2 خرداد ماه) آغاز شد. نگرانی در مورد سرنوشت ده ها هزار غیرنظامی این شهر باعث شد تا پیشروی به سوی این شهر کند شود.

فلوجه در حدود ۵۰ کیلومتری غرب بغداد واقع شده است. کنترل فلوجه از سال ۲۰۱۴ در اختیار داعش قرار داشت و در کنار موصل یکی از دو پایگاه اصلی این گروه در عراق بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس