مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در هیئت انگلیسی زبانان مقیم تهران برای دومین سال باشکوه‎تر از همیشه برگزار خواهد شد.

اعلام برنامه‎های هیئت انگلیسی زبانان مقیم تهران
به گزارش مشرق، هیئت انگلیسی زبانان مقیم تهران از روز یکشنبه 11 مهرماه تا چهارشنبه 21 مهرماه، هر شب از ساعت 18 تا 20 پس از اقامه نماز جماعت مغرب و قرائت زیارت عاشورا برنامه‎های متنوع شعرخوانی، مقتل‌خوانی و مداحی اجرا خواهد شد.

بر پایه این گزارش پایان‎بخش برنامه‎های هرشب سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی (رئیس مرکز اسلامی آفریقا) خواهد بود. این مراسم در میدان فاطمی، بعد از میدان گلها اول کردستان، مجموعه ایوان شمس، نمازخانه معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

همچنین طبق اعلام روابط عمومی این هیئت از انگلیسی زبانان مقیم تهران، دانشجویان و اساتید رشته زبان انگلیسی دانشگاه‎ها و مراکز آموزش زبان دعوت می‎شود در این مراسم شرکت کنند.

لازم به ذکر است تمامی برنامه‎ها به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد. همچنین پارکینگ و محل نگهداری از کودکان فراهم است.

گروه انگلیسی‌زبانان مقیم تهران که نام اختصاری «امت» را برای خود انتخاب کرده‌اند، پیش از این  برای شرکت در مجالس عزاداری مجبور بودند یا در خانه برنامه‌های عزاداری در شبکه‌های تلویزیونی را تماشا کنند یا در هیئتهای فارسی زبان شرکت کنند و تنها از جو معنوی حاکم بر این جلسات بهره‌مند شوند.

این گزارش حاکی است، طی دو سال گذشته گروهی از این مشتاقان با محوریت مرضیه هاشمی - فرهیخته مسلمان شده آمریکایی و از مجریان پر سابقه برنامه‌های انگلیسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی - محفلی را برای برگزاری دعای کمیل به وجود آورد‌ه‌اند. این گروه در ابتدا در دانشگاه مطالعات جهان و بعدها در حسینیه کوچکی در خیابان دیباجی به صورت هفتگی گردهم جمع شدند و دعای پر فیض کمیل را قرائت کردند.

سیدعبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای  جنوبی به این گروه پیشنهاد می‌کند تادر شبهای محرم نیز برنامه عزاداری برگزار کنند، این برنامه با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرایی شد و نمازخانه این معاونت در اختیار این گروه قرار گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس