عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که عزت و پایداری در خانواده امام حسین(ع) موج می‌زند و به هیچ وجه ذلت در آنان راه ندارد یادآور شد: تمامی مداحی‌ها، روضه‌ خوانی‌ها و عزاداری‌ها باید به عزت و عدالت حضرات معصومین منتهی شود.

رحیم پور ازغدی: انقلابی‌ترین مردان جهان در کربلا حضور داشتند
به گزارش مشرق، دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران  به همت جامعه ایمانی مشعر در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، رحیم پور ازغدی و حسین یکتا برگزار شد.

رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس گفت: هیچ عملیاتی در دوران 8 سال دفاع مقدس نبود مگر اینکه با نام شهدای کربلا و عشق به سرزمین کربلا صورت گرفت. چرا که قوی‌ترین موتور محرک بچه‌های رزمنده عشق به کربلا بود و اکنون نیز است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که هر نوع مداحی و منبری اگر چهره غیر حقیقی از اهل بیت(ع) بیان کند خیانت به اهل بیت(ع) کرده است، اظهار کرد: وقتی شخصیتی چون امام حسین(ع) تعبیری چون «هیهات من الذله» دارند و با توجه به درسی‌هایی که از رفتار حضرت برای مومنان و شیعیان وجود دارد آیا باز هم می‌توانیم در مقابل دولت‌هایی چون آمریکا و غیره کوتاه بیاییم.

ازغدی خاطر نشان کرد: بعد از شهادت زهیر، عمر ابن قروه نزد امام حسین(ع) آمد و اذن نبرد خواست، او کسی بود که در نماز ظهر عاشورا برای دفاع از امام خود درخشید و تیرهای بسیاری را که به سوی امام حسین(ع) پرتاب می‌شد بر بدن خود نشاند. او کسی است که امام حسین(ع) وعده ورود او به بهشت را پیش از خود داد و در زیارت ناحیه مقدسه هم نام او آمده است. لذا باید گفت انقلابی‌ترین مردان جهان در کربلا حضور داشتند.

وی با بیان این که عزت و پایداری در خانواده امام حسین(ع) موج می‌زند و به هیچ وجه ذلت در آنان راه ندارد یادآور شد: تمامی مداحی‌ها، روضه‌ خوانی‌ها و عزاداری‌ها باید به عزت و عدالت حضرات معصومین منتهی شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که مداحی‌ها و روضه‌ها باید به ترویج فرهنگ حسینی و تربیت نیروهایی با روحیه و حس و حال انقلابی منتهی شود اظهار کرد: اگر مداح‌ها و منبری‌ها معارف اهل بیت(ع) به شکلی صحیح به مخاطبان منتقل کنند جزو اولیا الله هستند.

حاج حسین یکتا: هیئت تراز انقلاب اسلامی، هیئتی است که غم و غصه مردم برایش مهم باشد و این مسئله جزو دغدغه‌های اصلی‌اش باشد

حاج حسین یکتا فعال جبهه فرهنگی انقلاب در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران که ظهر امروز در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با بیان این که در این برهه از زمان شیطنت‌ها از سوی دشمنان بیشتر شده است، گفت: عمده قوای جبهه ما همین هیئت‌ها است که باید بهترین بهره‌ها را از این موقعیت ویژه برد.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب خاطرنشان کرد: هیئت تراز انقلاب اسلامی، هیئتی است که غم و غصه مردم برایش مهم باشد و این مسئله جزو دغدغه‌های اصلی‌اش باشد.

وی با بیان این که هیئت‌ها باید پادگان معرفتی و بصیرتی مردم باشد اظهار کرد: هیئت، مداح و روحانی؛ حَکمِ محله‌ها هستند و باید از ظرفیت آنها برای رفع بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی استفاده کنیم.

یکتا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر حفظ میزبانی جریان اربعین توسط دولت عراق گفت: نباید با برخی رفتارها و اعمال موجب خدشه‌دار شدن این مسئله شویم و باید برای تحقق هرچه بیشتر فرمایشات رهبری همت کنیم به عنوان مثال بیاییم به حمایت ایران، به کام زائران اما در مواکب عراقی‌ها فعالیت کنیم در واقع بیاییم کارهایی که لازم است را انجام دهیم نه کارهایی که دوست داریم.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب بیان کرد: امسال به دلیل وجود مشکلات و معضلات درد آوری که در مسیر بازگشت زائران وجود داشت، عمده قوای خود را در مرز مهران قرار دادیم و برای آماده‌سازی و ساماندهی زیرساخت‌های لازم با قدرت وارد میدان شدیم و در صدد کاهش و رفع مشکلات زائران در بازگشت از سفر اربعین هستیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری: به دنبال  اخلاق و معرفت حسینی باشیم

آیت‌الله صفایی بوشهری در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران که ظهر امروز در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با بیان این که انسان چه در بعد فردی و چه بعد اجتماعی، قدرت تاثیرگزاری‌اش به اندازه کمالاتش است، گفت: اگر انسان با معرفت باشد از وجودش خیر تراوش می‌کند و اگر دچار هوای نفس باشد چیزی از خیرات از او تراوش نخواهد کرد و اگر اثری هم بگذارد مثبت و صحیح نخواهد بود.


وی با تاکید بر اینکه حسینی شدن جامعه مستلزم حسینی بودن خودمان است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم هیئت و هیئتی‌هایمان اثری عالی در جامعه داشته باشند هر دو باید از اخلاق، سیره و معرفت امام(ع) بهره‌مند باشند، در غیر این صورت تلاشی است که اثر ویژه‌ای ندارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان این مطلب که پیراستگی از رزائل و آراستگی به فضائل برای هیئت‌ها امری مهم و راهبردی است، بیان کرد: امام صادق(ع) در اهمیت حسن خلق می‌فرمایند همانطور که سرکه عسل را از بین می‌برد سوءخلق نیز  ایمان را زایل می‌کند، حال اگر مجموعه هیئت حسن خلق داشته باشند حسینی هستند و این سوءخلق است که شیرینی هیئت را از بین می‌برد.

وی افزود: فردی که در پی حسینی شدن است، به تدریج اخلاق و معرفت حسینی را در خود پیاده می‌کند و اگر در غیر راه حبیب قدم بردارد در آخرت برایش چیزی باقی نخواهد ماند.

آیت الله بوشهری خاطر نشان کرد: ما باید از خودمان عبور کنیم، خودمان را نبینیم و حسینی فکر کنیم که این همان خدایی فکر کردن است و اثرگذار نیز خواهد بود.
 
 
منبع: عقیق
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حق مولا علی ع است ولاغیر ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    استاد اصلاً اینگونه نیست که می فقرمایید مگر ملاک تقرب نزد خدا انقلابی بودن است ملاک تحول درونی و جهاد اکبر مبارزه با نفس است چه بسا انقلابی ترین انسان کافر باشد بمانند چه گوارا ، فیدل کاسترو ، مائو تسه تونگ ، رهبران القائده که مشی پیکار با آمریکا داشتند علیرغم نمک خوردن از آخورش و.....، انقلابی ترین افراد جهان در کربلا حضور نداشتند بلکه خداترس ترین افراد جهان در کربلا حضور داشتند . زیرا انقلابی بودن یک تحول بیرونی است و بمثابه تغییر شکلی یک تابلوست اما خداترسی یک تحول درونی است که در باطن کسی ایجاد میشود که دلش لحظه به لحظه متوجه خداست نه خود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس