هزینه اداره هر دقیقه مجلس و قوت گرفتن احتمال تعطیلی دولت آمریکا و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه 7 مهرماه به شرح زیر است:

 سیاست
 

نماینده مردم ارومیه از تهیه طرح استیضاح حمید چیت‌چیان وزیر نیرو خبر داد. قاضی پور با اشاره به محورهای این استیضاح، دلایل آن را 50 مورد برشمرد و گفت که توزیع نامناسب آب و تعطیلی سدها از مهمترین دلایل استیضاح است.
 

محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر پافشاری نمایندگان بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: اما استیضاح‌کنندگان طی نامه ای به هیات رئیسه اجازه دادند تا روز یکشنبه اعلام وصول رسمی استیضاح وزیر آموزش و پرورش به تعویق بیفتد.
 

نماینده اسلام آباد غرب با تأکید بر اینکه هر دقیقه اداره مجلس ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: نباید وقت پارلمان با ارائه برخی گزارش‌ها هدر رود.
 
 
غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسات هفته آینده پارلمان 2 وزیر دولت یازدهم برای پاسخگوی به سؤالات 3 نماینده در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکشنبه هفته  آینده (11 مهر) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سؤالات جواد کریمی قدوسی و محمدرضا پورابراهیمی به مجلس می‌آید.
 
 
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیته 20 نفره تدوین اساسانامه فراکسیون اکثریت مجلس، با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون متبوع خود گفت: در جلسه‌ هیئت مؤسس فراکسیون ولایت که به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، اساسنامه این فراکسیون تصویب شد.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهور صبح چهارشنبه در راستای سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد استان قزوین شد.
 
دیدار عمومی با مردم، دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاران و جلسه شورای اداری استان قزوین از جمله برنامه‌های سفر دکتر روحانی به این استان است.
 

هیات دولت آیین نامه حذف یارانه نقدی خانوارهای با درآمد سالانه ۳۵ میلیون تومان را برای اجرا به وزارت تعاون ابلاغ کرد. بر اساس این آیین نامه، رقم ۳۵ میلیون تومان شامل خانوارهای ۴ نفره به پایین است و برای خانوارهای بالاتر این رقم افزایش می یابد.
 
 
دادستان تهران گردش مالی چک‌های فاقد پشتوانه‌ی بین بانکی در پرونده بانک تجارت دوازده هزار میلیارد تومان و رقم ضمانت‌نامه‌های فاقد مصوبه و بدون قرارداد را بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در نتیجه‌ی اقدامات مجرمانه‌ی متهم ردیف اول پرونده صورت گرفته است.
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چندی پیش یک تیم تروریستی داعش وارد کشور شده‌ بود گفت: این گروهک سه ماه پیش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشتند که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه این مجموعه متلاشی شد.
 
 
 فرهنگ و هنر
 

بخش‌های «تولیدات رادیویی» و «استندآپ کمدی» به جشنواره مردمی فیلم عمار اضافه شد.
 
 
«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری و روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز است. این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی، انیمیشن و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند.

شهاب حسینی راوی این فیلم است و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است.
 

سینمای ایران از دهه شصت تلاش کرده به موضوع فعالیت های تروریستی سازمان مجاهدین (منافقین) واکنش هایی نشان دهد. خیلی از شخصیت های منفی در این فیلم ها معلوم نیست وابسته به کدام گروه و نیروی مخالف نظام هستند.
 
 
مجموعه تلویزیونی «مرز خوشبختی» نوشته علی خودسیانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی مهران رسام برای نوروز ۹۶ آماده پخش می شود.

این مجموعه که نگارش آن به نیمه رسیده است قصه چهار جوان را روایت می کند که یکی از آنها به عنوان شخصیت محوری این قصه با قرار گرفتن در موقعیت های جالب و مفرح مجبور می شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند.
 

١٠ فيلم پرمخاطب سينماى جنگ به بهانه هفته دفاع مقدس اعلام شد:
 
عقاب ها با ٨ ميليون و ٦٠٠ هزار تماشاگر پرمخاطب ترين فيلم است.
 
همچنین اخراجى ها٢ تنها فيلم ٢ دهه اخير سينماى ايران در اين فهرست است كه توانسته است از نظر تعداد مخاطب در رتبه نهم قرار گیرد.
 
 
 اقتصاد
 

بر اساس آمارها منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی در 4 ماهه امسال 10 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 24.9 درصد بوده است.
 
 جزییات حذف یارانه خانوارهای پردرآمد

دولت طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری موظف شد یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آنها دارای درآمد سالانه حداقل ۳۵ میلیون تومان باشد را حذف کند. طبق این تبصره تمام تجار و صاحبان مشاغل آزاد با درآمد سالانه حداقل ۳۵ میلیون تومان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان مشمول حذف یارانه نقدی می شوند.

همچنین تمام کارکنان دولت، قوای سه گانه، شهرداری ها، کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیر دولتی، کلیه کارکنان نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری و لشگری، حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمولان تامین اجتماعی و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیر دولتی که درآمد سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد، از شمول دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد.
 

در شهریور ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران 42.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 2.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
 سود واقعی کارت‌های اعتباری چند درصد است؟

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: درصد واقعی سود تسهیلات این کارت ها حدود 19.1 درصد است.

حیدری گفت: باید همه مردم به این تسهیلات دسترسی داشته باشند و هدف گذاری، ارائه کارت اعتباری جدید به همه مردم است.
 
 
جهان
 

وزارت کشور اسپانیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، پنج عضو داعش طی عملیات مشترک نیروهای امنیتی در کشورهای اسپانیا، آلمان و بلژیک دستگیر شدند.
 
 
جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه شب گذشته بار دیگر مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند.
 
رسانه های ترکیه روز چهارشنبه نوشتند: در عملیات شب گذشته که در بین ساعات 20.22 – 19.02 به وقت ترکیه انجام شد، 10 هدف در مناطق قارا و خارکوک در شمال عراق بمباران شد.
 

مقامات رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به طور رسمی با احداث یک شهرک صهیونیستی جدید در جنوب غرب بیت المقدس موافقت کردند.

این شهرک جدید شامل 493 واحد مسکونی و یک کنیسه یهودی، قرار است که در جنوب غرب بیت المقدس احداث شود.

برآوردهای فلسطینی ها نشان می دهد که بیش از 600 هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ساکن هستند.
 

منابع خبری امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که در پی انفجار بمبی در شمال غرب بغداد، دستکم دو نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار در منطقه «شعله» واقع در شمال غرب بغداد روی داده است.
 

مخالفت سنای آمریکا با بودجه درخواستی ازسوی کاخ سفید برای تامین کسری بودجه دولت ایالات متحده را در آستانه تعطیلی مجدد قرار داده است.

لایحه بودجه موقت هزینه با ۴۵ رای در برابر ۵۵ رای رد شد. این لایحه برای طرح در سنا به ۶۰ رای نیاز داشت.سال مالی آمریکا روز ۳۰ سپتامبر پایان می‌یابد و در صورتی که کنگره لایحه‌ای را تا نیمه‌شب جمعه مبنی بر تصویب بودجه هزینه فدرال تایید نکند یا سطوح فعلی هزینه ها را تا ۹ دسامبر تمدید نکند برخی ادارات و فعالیتهای دولت تعطیل خواهد شد.
 
در صورتی که این موراد اجرا نشود دولت آمریکا برای دومین بار در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» تعطیل می شود.
 
 
یگان نظامی سوریه پس از اقدام گروه‌های تروریستی به نقض توافق آشتی در قدسیا در حومه شمال شرقی دمشق و حمله به مواضع ارتش، یگان‌های نظامی پیشروی به سمت این شهرک را آغاز کرده‌اند.
 
براین اساس، طی روز گذشته درگیری‌های شدیدی در این منطقه به‌ویژه در شهرک «الخیاطین» و «جبل الورد» جریان داشت.
 
 
رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه از مرگ «شیمون پرز» رئیس و نخست وزیر پیشین رژیم اشغالگر قدس بعد از سکته و خونریزی مغزی و اغمای دو هفته‌ای، خبر دادند.

«شیمعون برنسکی» معروف به شیمون پرز در تاریخ 2 آگوست 1923 در شهر ویشنوا در لهستان به دنیا آمد. پدر و مادر او در سال 1932 به فلسطین مهاجرت کردند. پرز در سال 2007 ریاست رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت.
 
 
 ورزش
 
 
در حالی که فردا مراسم اولین سالگرد مرحوم هادی نوروزی بر سر مزار او در روستای کپورچال برگزار خواهد شد مسئولان باشگاه پرسپولیس در تلاشند مطالبات مالی این بازیکن را در اولین زمان پرداخت کرده تا تسویه کامل مالی صورت گیرد.
 

پس از شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه و نرسیدن به فینال جام جهانی علی کریمی در اینستاگرام پیامی برای فوتسالیست‌‎ها به اشتراک گذاشت.
 
یارانه چه‌کسانی قطع می‌شود؟/ خنثی‌سازی عملیات تروریستی داعش در دانشگاه تهران/ درصد واقعی سود کارت‌های اعتباری/ «پرز» بالاخره مُرد 
 
 
وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان در خصوص شکست 4 بر 3 تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه اظهار داشت: به همه بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. آنها از نظر ما قهرمان جهان هستند. دمشان گرم، شیر مادر حلالشان باشد. واقعا آنها کار بزرگی کردند که تا 50 سال دیگر هم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد که همه چیز دست به دست هم بدهد تا تیم بتواند به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.
 

پیشکسوت فوتبال ایران می گوید اگر طلبش از پرسپولیس وصول نشود شکایتش را از فیفا پیگیری می‌کند.
 
 
مسئولان فدراسیون فوتبال چین پس روز گذشته در کنگره فوق العاده AFC برای انتخاب شورای فیفا رسما رغبت خود را برای میزبانی جام جهانی 2030 اعلام کردند.
 
 
تمرینات تیم پرسپولیس پس از 4 روز تعطیلی از روز دوشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد اما آنتونی گولج مدافع خارجی این تیم که برای سپری کردن تعطیلات به خارج از ایران رفته بود هنوز به کشورمان بازنگشته است.

این غیبت غیرموجه با واکنش مسئولان پرسپولیس مواجه شده و آنها قصد دارند این بازیکن را به علت تاخیر غیرموجه جریمه کنند.
 
 
 نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد تا میزبانی جام جهانی ۲۰۵۰ را بگیرد!
 
 جهاد و مقاومت
 
 
سه شنبه هفته آینده مصادف با 13 مهرماه و دوم محرم، پیکر قریب به 70 شهید از شهدای دفاع مقدس که در جنگ ایران و عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از مرز شلمچه به وطن باز می گردند.
 
 دفاع و امنیت
 
 
 جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: از ابتدای امسال حدود 135 هزار مشمول غایب در طرح پرداخت جریمه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند و آمارها نشان می‌دهد روزانه بین 1500 تا 2000 نفر از این مشمولان در طرح مذکور ثبت‌نام می‌کنند.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی همچنین با اشاره به طرح تشدید برخورد با سربازان غایبی که برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارسال پیامکی برای تمامی مشمولان غایب، مهلتی را برای تعیین تکلیف خدمت این افراد معین کرد که با توجه به اتمام این مهلت، اخطاریه‌های کتبی برای آن‌ها در حال ارسال است.
 
 
3300 پروژه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه افتتاح شد.
 
 
 جامعه
 

نگاه کلی به آمار پذیرش داوطلبان در کنکور ۹۵ حکایت از آن دارد که از مجموع ۳۹۸هزار و ۸۳۲ نفر، ۱۳۱هزار و ۸۶۷ نفر در دوره‌های روزانه و ۲۶۶ هزار و ۹۲۴ نفر در سایر دوره‌ها که به‌صورت دریافت شهریه از داوطلب است، قبول شده‌‌اند.
 
 
مقام ارشد انتظامی با اشاره به حمل غیر قانونی اسپری و شوکرهای الکتریکی، گفت: طبق تبصره 2 ماده یك قانون تشدید مجازارت قاچاق سلاح و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب 26/ 11/ 1350 انواع مختلف افشانه های اشك آور گازی كه منجر به اختلال تنفسی كوتاه یا بلند مدت و نیز انواع شوكرهای الكتریكی كه منجر به اختلال عصبی شود، جزء مصادیق سلاح سرد و شكاری بوده و شامل مجازات های قانونی سختی در این خصوص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    دانشگاه تهران ؟؟؟ چطور تا اونجا اومدن ؟؟؟ ما باید امنیت رو از نقاط ابتدایی شروع تأمین کنیم نه در محل هدف .
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    به اسم ثروتمندان یارانه همه مردم رو تدریجی حذف میکنند.
  • محسن ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    بابا خالی بندی می کنند هر روز میگن فلان تیم رو در فلان جا گرفتیم همش هم زیر سر این امریکای پدر سوخته و اسرائیل غاصب حتی عربستان هم تیم میفرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس