سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که همگان آگاه هستند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه موجب بروز بحران فعلی و پیچیده تر شدن اوضاع نگران کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است.

 به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نسنجیده وزیر امور خارجه فرانسه در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون اظهار داشت: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه به رغم آگاهی که باید از تحولات منطقه و جهان داشته باشند، غیر واقع بینانه و دور از انتظار است.

وی افزود: همگان آگاه هستند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه موجب بروز بحران فعلی و پیچیده تر شدن اوضاع نگران کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است.

قاسمی تاکید کرد: نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه در جهت مبارزه با تروریست های جانی و پلیدی بکار می رود که برخی کشورهای غربی بویژه فرانسه با جنایات آنها از نزدیک آشنایند.

وی افزود: آنان باید تاکنون به این درک و فهم ابتدائی رسیده باشند که نباید از ایران بخواهند این نفوذ را علیه مبارزان خط مقدم مقابله با تروریسم در جهان بکار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه توصیه کرد: ضروری است وزیر امور خارجه فرانسه قبل از بروز هر گونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه، بویژه نقش برخی دولتمردان وقت حاکم بر پاریس در حمایت از جنایتکارانی چون صدام و تسلیح رژیم متجاوز او در جنگ تحمیلی علیه ایران و اشغال کویت بپردازد؛ جنگ ها و آتش افروزی هایی که بی شک تصویر روشنی از جنایت کاران جنگی و بانیان و حامیان امروزی تروریست ها و خشونت طلبان منطقه و جهان بدست خواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    فرانسه هم برای اینکه بگه منم هستم هراز چندگاهی یه حرف مفتی میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس