حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر وحدت امت اسلامی، گفتند: اگر شیعه و سنی همدیگر را تکفیر نکرده و روش های تقریبی در حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت رواج داشت، داعش و گروه های تکفیری نداشتیم.

اگر تقریب در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی رواج داشت، داعش نداشتیم/ ایام محرم فقط به گریه گذرانده نشود
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر در مسجد اعظم قم با تأکید بر وحدت امت اسلامی، اظهار داشتند: اگر شیعه و سنی همدیگر را تکفیر نکرده و روش های تقریبی در حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت رواج داشت، داعش و گروه های تکفیری نداشتیم.

ایشان با اشاره به تفکرات مناسب افرادی مثل  "سید مرتضی" ، ابراز داشتند: خدا برادر او، سید رضی را رحمت کند که اینچنین کتاب شریف نهج البلاغه را جمع آوری کرده است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: امام علی(ع) نسبت به برخی، صحبت های تندی دارند؛ اما سید رضی این مباحث را در نهج البلاغه نیاورده و به همین دلیل است که 80 درصد از شروح نهج البلاغه از سوی اهل سنت می باشد.

*مبادا تبلیغ در ایام عاشورا از ما سلب شود

این استاد برجسته حوزه در ادامه خطاب به مبلغان دینی تصریح کردند: مبادا تبلیغ از سوی ما در ایام عاشورا سلب شود؛ چراکه جریان کربلا بی نظیر بوده و فراموش نشدنی است.

معظم له بیان داشتند: ما چه باشیم و نباشیم، خدا حسین ابن علی(ع) را حفظ می کند؛ اما ما باید در این جریان حضور داشته باشیم.

*محرم را به صرف گریه نگذرانیم

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار داشتند: نباید ایام محرم را به صرف گریه گذراند؛ بلکه باید معارف سالار شهیدان را برای مردم بیان کرد تا زنده بماند.

 
منبع: خبرگزاری «حوزه»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    درود بر عالم با بصیرت
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    به نسبت جمعیت طلبه خیلی کم داریم
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود که همه بدبختی های منطقه زیر سر اونه
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    درود بر آیت‌الله جوادی آملی
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    تا روز قیامت شیعه شیعه خواهد ماند و سنی سنی . پس بنابراین برای ایجاد وحدت و لااقل ایجاد امنیت در جامعه مسلمانان باید دست از توهین و ناسزا گفتن به همدیگر بردارند . نه سنی ها تشیع را روافض بخواند و نه تشیع به بزرگان دین از جمله اصحاب پیامبر (ص) توهین کنند. اگر دین و اعتقادات مذهبی هر کس در دل او باشد و آن را در جامعه جار نزند و با دید یک انسان و یک هموطن به همدیگر نگاه کنند هیچگاه اختلافات مذهبی جامعه را پرتنش نخواهد کرد .
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    از آقا تقاضا دارم برای دعای عرفه هم تفسیری درخور داشته باشند تا از این منبع فیاض عرفانی بهره مند شویم خصوصا معضلاتی در بخش دوم این دعا هست که هرچه تلاش می کنم نمی فهمم
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    نه. امام صادق علیه السّلام در پیرامون آیه «قَلْ یَوْمَ الْفَتْحِ لا یَنْفَعُ الَّذِینَ کفَرُوا إیْمانُهُمْ وَلا هُمْ یَنْظُرُونَ» فرمودند: یَوْمُ الْفَتْحِ، یَوْمٌ تُفَتَّحُ الدُّنْیا عَلی الْقائِمِ وَلا یَنْفَعُ أَحَداً تَقَرَّبَ بِالْإیمانِ مالَمْ یَکنْ قَبْلَ ذلِک مُؤْمِناً ... . روز فتح، همان روزی است که جهان، به دست قائم آل محمد فتح شود و آن روز کسی را که قبلاً ایمان نداشته است روی آوردن به دین، سودی ندهد ولی کسی که قبل از فتح امام ایمان آورده و به امامت امام معتقد بوده و در شمار منتظرانش باشد، از ایمان خویش، سود برد و بر شأن و مقامش افزوده شود و این پاداش دوستان و پیروان ما اهل بیت است. منتخب الأثر، ص 470
  • سعید ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    حوزه ها و علماء در خصوص تقریب بین اهل تشیع و تسنن کاری انجام داده اند ؟لطفا اطلاع رسانی بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس