محبوبه مفتی سروزیر ایالت کشمیر و جامو، با شرکت در نشستی، نیازهای لازم مردم خصوصا در محله‌های شیعه نشین برای ماه محرم را مورد بررسی قرار داد.

اعلام آمادگی کشمیر و جامو برای برگزاری مراسم عزاداری محرم
به گزارش مشرق، محبوبه مفتی سر وزیر ایالت کشمیر و جامو، با شرکت در یک نشست سطح بالا در سرینگر، ترتیبات لازم برای ماه محرم و مراسم عزاداری در حسینه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

او در این جلسه در خصوص در دسترس بودن و تامین تدارکات ضروری از جمله برق، آب، بهداشت و درمان، جیره و سوخت برای مردم در طی روز‌های ماه محرم تاکید کرد.

مفتی همچنین به برخورداری مردم از وسایل حمل و نقل بدون دردسر، در دسترس بودن مایحتاج و امکاناتی چون برق، آب آشامیدنی و هیزم تاکید کرد تا از هر گونه زحمت و دردسری برای مردم در ماه محرم جلوگیری به عمل آید.

سروزیر کشمیر همچنین اعلام کرد که در ماه محرم به خانواده‌های مناطق شیعه نشین 1 کیلوگرم شکر اضافی داده خواهد شد.

محبوبه مفتی همچنین نهادهای بهداشتی ویژه‌ای را مسئول پاکیزه نگه داشتن جاده‌ها خصوصا در اطراف حسینیه‌ها در ماه محرم قرار داد.

پلیس کشمیر نیز اعلام کرد که اتاق‌های کنترل ویژه‌ای برای تضمین امنیت و هماهنگی فعالیت‌ها در ماه محرم تشکیل خواهند شد. به علاوه نزدیک به 350 داوطلب مردمی و نیروهای صلیب سرخ وظیفه تکمیل و تسهیل خدمات ضروری برای مردم در ماه محرم را در کشمیر در عهده خواهند داشت.
 
 
منبع: خبرگزاری «حوزه»
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس