بی‌بی‌سی فارسی با تدبیر رهبر انقلاب یکی از سوژه‌های خود (کاندیداتوری احمدی‌نژاد) را برای حرکت جامعه به سمت دوقطبی شدن از دست داد و حالا تلاش می‌کند رهبری را مخالف مردم‌سالاری جلوه دهد.

سرویس جنگ نرم مشرق - ایران انتخابات دیگری در پیش رو دارد و رسانه وابسته به دولت انگلیس یعنی بی‌بی‌سی فارسی نیز طبق روال گذشته، رویه اثرگذاری و دخالت در انتخابات جمهوری اسلامی را کلید زده تا بتواند با مهندسی افکار عمومی، آن‌گونه که منطق بر سیاست‌های دولت انگلیس است، به انتخابات بپردازد.

در ایامی که فضای رسانه‌ای کشور مشغول موضوعاتی مانند مسائل اقتصادی و برجام و همچنین کاندیدا شدن رئیس جمهور سابق دولت‌های نهم و دهم و جلسه وی با رهبر انقلاب جهت مشورت برای حضور در این عرصه است، بی‌بی‌سی فارسی فرصت را مغتنم شمرده و شبیه انتخابات سال 94 و سال 88 حرکت به سمت دوقطبی کردن فضای جامعه را آغاز کرده است.

 
بی‌بی‌سی فارسی بعد از انتشار خبر نصیحت رهبر انقلاب مبنی بر نهی ورود رئیس جمهور سابق از شرکت در انتخابات، فرصت را مغتنم شمرده و شبیه انتخابات سال 94 و سال 88 حرکت به سمت دوقطبی کردن فضای جامعه را آغاز کرده است 

محمود احمدی‌نژاد که از سال 84 تا 92 ریاست جمهوری ایران را برعهده داشت، نهم شهریورماه سال جاری به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود و ایشان در نصیحتی، آقای احمدی‌نژاد را از ورود به میدان انتخابات نهی می‌کنند؛ این نهی نیز به دلیل جلوگیری از دوقطبی شدن فضای جامعه بوده که این اتفاق در صورت وقوع برای کشور مضرّ خواهد بود.

حال پس از رسانه‌ای شدن این جلسه توسط رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود، بی‌بی‌سی فارسی که یکی از سوژه‌های خود (کاندیداتوری احمدی‌نژاد) را برای حرکت جامعه به سمت دوقطبی شدن و ایجاد زمینه های شعله‌ور شدن از دست رفته می‌بیند، و دیگر نمی‌تواند دوقطبی‌های دیگر مثل دوقطبی دولت غرب‌زده دولت کریمه، دوقطبی دولت آمریکایی دولت اسلامی، دوقطبی دولت کدخدا دولت امام زمان (عج) را پیاده کند، به دنبال دوقطبی کردن "رهبری - مردم" رفته تا این‌گونه با دخالت خود زمینه آسیب و آشوب به کشور را فراهم کند.


 
بی‌بی‌سی فارسی که یکی از سوژه‌های خود (کاندیداتوری احمدی‌نژاد) را برای حرکت جامعه به سمت دوقطبی شدن از دست رفته می‌بیند، به دنبال دوقطبی کردن "رهبری - مردم" رفته تا این‌گونه با دخالت خود زمینه آسیب و آشوب به کشور را فراهم کند

بی‌بی‌سی در واقع از تلاش رهبر انقلاب برای جلوگیری از دو قطبی شدن کشور عصبانی است و می‌خواهد همه توان خود را برای دوقطبی کردن فضا نظیر آنچه در سال 88 انجام داد را به صحنه انتخابات 96 بیاورد.

بی‌بی‌سی فارسی با اینکه همیشه اعلام می‌کند که «این شبکه در انتخابات کاملا بی‌طرف عمل می‌کند»، اما هر دوره از انتخابات سعی می‌کند به شیوه‌ای دخالت کند تا ابتدا نتیجه انتخابات را تحت تاثیر منافع انگلیس قرار دهد و در گام دوم هزینه برگزاری هر انتخابات را بعد از اعلام نتیجه آن با مهندسی و تحریک افکار عمومی برای جمهوری اسلامی افزایش دهد.

 
بی‌بی‌سی سعی در دیکتاتوری نشان دادن فضای حکومتی ایران دارد تا با تحریک مردم برای اعتراض به بهانه گرفتن حق خود از حاکمیت، یک فضای دو قطبی "رهبری - مردم" ایجاد کند 

برای نمونه در جریان انتخابات 88 با شیوه‌هایی گوناگون مانند اعلام مسیرهای راهپیمایی و ارسال اخبار جهت‌دار از آشوب‌های 88 در جهت تحریک مردم، اقدام به برهم زدن امنیت ملی و دخالت در امور داخلی ایران نمود؛ در نمونه دیگر چند روز قبل از انتخابات ۷ اسفند ۹۴، بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی که به نظر نمی‌رسد میان رسانه‌های حرفه‌ای دنیا سابقه داشته باشد، با اعلام اسامی بعضی از نامزدها، از مردم ایران خواست که به آن‌ها رأی ندهند، که این کار نیز دخالت مستقیم و آشکار در امور داخلی ایران محسوب می‌شود.

 
نمونه دخالت رسانه وابسته به دولت انگلیس در  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴

اکنون رسانه وابسته به دولت انگلیس پا را فراتر از قبل گذاشته و استراتژی اصلی خود را یعنی خدشه به جایگاه ولی فقیه با قرار دادن آن در مقابل دموکراسی مشخص کرده است؛ بی‌بی‌سی سعی در دیکتاتوری نشان دادن فضای حکومتی ایران دارد تا با تحریک مردم برای اعتراض با بهانه گرفتن حق خود از حاکمیت، یک فضای دو قطبی "رهبری - مردم" ایجاد کند تا در بهترین حالت یعنی سناریوی موفقیت حداکثری، بتواند مردم ایران را جهت اعتراض به جایگاه رهبری و ولایت فقیه به خیابان بکشد و کشور را بیشتر از سال 88 به آشوب بکشد، و در کم‌ترین حالت ممکن یعنی  سناریوی موفقیت حداقلی، بتواند از میزان اعتماد و علاقه مردم به نظام بکاهد که خروجی آن کاهش مشارکت مردم در انتخابات و کم شدن مشروعیت نظام خواهد بود.

 
بی‌بی‌سی صراحتاً از اغتشاشگران سال 88 در ایران، حمایت می‌کرد و به آشوب‌ها دامن می‌زد 

اگر رسانه‌های کشور فارغ از جهت‌های حزبی و سیاسی، به درستی برای مردم شرایط و مصلحت کشور و همچنین جایگاه رهبری به عنوان اصلی‌ترین اهرم برقرار کننده ثبات در کشور را تبیین کنند، این اقدام می‌تواند به استراتژی بی‌بی‌سی و اقدامات مداخله‌گرایانه این رسانه وابسته به دولت انگلیس حمله کرده و اثر مخرب آن را به‌صورت حداکثری خنثی کند.

البته بعضی مسئولان و مردم به‌ویژه طرفداران رئیس جمهور سابق نیز باید با هوشیاری مراقب باشند تا در زمین بازی که رسانه دولتی انگلیس طراحی کرده، بازی نکنند تا انتخابات سال 96 بدون پرداخت هزینه اضافی، به سلامت برگزار شود که در نهایت از روند قدرت و پیشرفت ایران کاسته نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    رهبری تموم برنامه های اینها را برای چند ماه اینده بهم ریخت و زمین بازی و قواعد را از نو تعریف کرد ،انگلیس خبیث حق داره ناراحت باشه
  • اسفندیار ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 1
    برای سلامتی و بازگشت رییس‌جمهور محبوب دلاور بهاری و بت شکن صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • دانشجو ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا مثلا بی بی سی در سال 88 دخالت کرد و از جنبش سبز حمایت کرد آخر چی شد؟ چنان سیلی از مرردم نه دی خورد که تا عمر داره یادش نمیره انگلیس داره دست و پای بیجا میزنه
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    درود بر رهبر انقلاب
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    1 0
    مطمئنا اینا بیکار نمیشینن و برنامه جدید دارن مرگ بر انگلیس
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    اینجا دیگه تقصیر بیبی سی نیست مقصر احمدی نژاد ه که رهبر ررو مجبور به علنی کردن کرد
  • ناشناس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    همه تابع امر ولایتیم وفرمایش ایشان مر قانون است ریس جمهور محترم تمام تلاش خودرابرای ایران اباد انجام دهد تمامی جناهها پشت امر ولایتیم
  • طاها ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    1 0
    بی بی سی حرومزاده است
  • م-ب ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    خاک بر سر بی شعورت بکنم این احمدی نژاد نبود که مجبور کرد بلکه برداشت اشتباه بعضی ها بود که این برداشت اشتباه رو تو فضای مجازی پخش کردن و آقا هم مجبور شد علنی کنه (5 مهرماه درس خارج فقه رهبری) سرچ کنی میاره
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    بی بی سی و صدای آمریکا و جنیفر لوپز و فرمانده لشکر زامبی ها و همسایه دست چک اوباما و رئیس جمهور توران و خیلی های دیگه حرومزادن .
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    آقا يا خانم م - ب چقدر بي ادب هستيد.
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    همین که جامعه از دو قطبی بودن خارج بشه سره از ناسره مشخص میشه . اما وقتی وقتی فضا دوقطبی باشه خیلی ها در دو طرف فقط به خاطر هیجان زدگی اقدام می کنند و واقعیت ها را در شلوغی جدال های سیاسی نمی بینند. به خصوص که بالاخره دولت احمدی نژاد حاشیه هایی هم داشت. که اگر در انتخابات شرکت می کرد با این حواشی خردش می کردن. به خصوص که حتی در خود جامعه حامیان انقلاب، افراد دو دسته شده بودند، یک دسته می گفتند حتماً به احمدی رای می دهیم و دسته دیگر که حتی سابقه حمایت از احمدی نژاد را داشتند(منظور مردم است نه به اصطلاح اصولگرایان) به خاطر حاشیه هایش او را رد می کردن و در همین اردوگاه خودی نیز یک دوقطبی به وجود می آمد. اگرچه احمدی نژاد فعالیت های خوب بسیار داشته.
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    اتفاقا برعکس. دو قطبی یعنی غربال خوب از بد. بدون دو قطبی غربال هم متوقف می شود.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    همش تقصیر احمدی نژاد است باید وقتی رهبری نهی کرده بوده بدون سر و صدا میرفت دنبال کارش.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر جریان کثیف انحرافی و تک تک مریدانش مرگ بر ضد ولایت فقیه. جانم فدای رهبر.
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا شفات بده
  • سینا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    دکترپیرو ولایت است و ضد فتنه گران انگلیسی.
  • محمد حسین ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    آها یعنی بیاد باز 750 میلیارد دلار غیب بشه.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    اصول گرایان مثل اصطلاح طلبان قطعا در انتخابات نامزد خواهد داشت مثل روحانی که میشه گفت حرف هایی زد که اصول گرایان تندرو هم داخل کشور نمی زدن
  • محمد حسین ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    عکس آخری خنده داره.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    چیزی که مطابق با منطق، عقل سلیم و اخلاق باشه، کسی موفق نمیشه درش خدشه ایجاد کنه حتی اگر به قدرت رسانه ای مثل بی بی سی باشه. بازخورد بسیار مثبت این اقدام هوشمندانه رهبری رو در همین چند روز هم به خوبی میتوان در حوزه و دانشگاه و شهر و فضای مجازی و به طور کلی در میان خواص و عوام مشاهده کرد. گویی یک همدلی در میان آحاد جامعه شکل گرفته. ولو بعضی به کنایه بگن: اصولگرا - اصلاح طلب پیوندتان مبارک. اتفاقا رهبری همین رو مد نظر دارند. اصل رحماء بینهم و اصلی و فرعی کردن مسائل و ترجیح اهم بر مهم. بعد از جریانی در دهه هفتاد در یک سفره افطار، رهبری آقای دکتر معین رو مورد مهر و توجه خودشون قرار میدن و بعد از این جریان جمله ای از برادر اصلاح طلب ایشان نقل شده به این مضمون که این برادر ما جاذبه اش خیلی قویست و همه را کنار هم حفظ میکند. این هنره. و همین باعث میشه مثل منی که هر روز اخبار بی بی سی رو دنبال میکنه این تز بی بی سی رو به سطل زباله بندازه.
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مطلب خوبی بود ولی ناقص بود. مکمل سخنان رهبر انقلاب، نامه احمدی نژاد و اعلام تبعیت وی از سخنان حضرت آقا بود. همان کاری که موسوی حاضر نشد بکند.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    شخص دیگه ای که شناخته شده وجزءخواص هست بایدهمت کنه وکاندید ریاست جمهوری بشه البته کسی که تاحالا کاندیدرئیس جمهوری نشده تابشه هم درصدآراء روبالا بردوهم خودش رئیس جمهور.درغیراینصورت بنده رأی بده نیستم.اصرارهم نکنید!!
  • amir ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    حقوق شماها رو که میده.خدا توی خونش واسه شماها نگهش داره...
  • احمدی نژادی ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    "البته بعضی مسئولان و مردم به‌ویژه طرفداران رئیس جمهور سابق نیز باید با هوشیاری مراقب باشند" شما که برجام رو در 20 دقیقه تصویب کردید و قرارداد نفتی رو در 20 ثانیه و الان شهردارتون از برجام تعریف کرده و ... نمیخواد به طرفداران رییس جمهور سابق هشدار بدین
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    پنجعلی به بی بی سی: سوختیا !!!
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    اسفندیار , نکند همان اسفندیار رحیم مشائی هستی !! اما هنر آن است که دربست مطیع ولایت باشیم نه شرطی و مقطعی تا آقا بخواهند مستقیما وارد ماجرا شده و تنش در پیش رو را بخوابانند
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    این فقط ایران نیست کل دنیا دهه هاست چوب انگلوساکسون ها رو می خورند انشاله که ثقط بشن کل دنیا نفس بکشن کل دنیا آرامش و صلح رو تجربه کنن .
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    چقدر ناحق و وارونه می گید..خسته نمی شید؟؟
  • مش کریم ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    من طرفدار سخت احمدی نژاد هستم و دوستش هم دارم به شرط اینکه مطیع رهبری باشد و الان با انتشار نامه سرگشاده اطاعت از ولی امر را اعلام کند . ان وقت خواهد دید که چه جایگاهی در قلب دوستانس خواهد داشت
  • مش کریم ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    من طرفدار سخت احمدی نژاد هستم و دوستش هم دارم به شرط اینکه مطیع رهبری باشد و الان با انتشار نامه سرگشاده اطاعت از ولی امر را اعلام کند . ان وقت خواهد دید که چه جایگاهی در قلب دوستانس خواهد داشت من طرفدار سخت احمدی نژاد هستم و دوستش هم دارم به شرط اینکه مطیع رهبری باشد و الان با انتشار نامه سرگشاده اطاعت از ولی امر را اعلام کند . ان وقت خواهد دید که چه جایگاهی در قلب دوستانس خواهد داشت ارسال
  • کامبیز ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظر من خود شخص احمدی نژاد مهم نیست مهم اینه که یکی بیاد رویکرد انقلابی به مسائل کشور داشته باشه البته قبول دارم احمدی نژاد زیرکی داشت کلا ناز بود
  • محسن ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به اون عکس آخریه نگاه کنید!!! خیلی از به اصطلاح مخالفان نظام اونجوری شلوار میپوشن بعد انتظار دارن مردم بهشون اعتماد کنن!
  • تهم ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    لعنت بر بی بی سی و امریکا انگلیس صهیونیسم لهنت خدا بر کسی که امنیت مارو خراب کنه مخصوصا غرب
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اینهایی که میگن همه ما تابع رهبریم متأسفانه خیلیاشون دروغ میگن ، که اگه اینگونه بود مملکت به این روز نمی افتاد .
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    عجب نادونی هستی!
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    هر کاری میخوان بکنن حرف آخر اینه : جانم فدای رهبر
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ببنیم مگر رهبری احمدی نژاد رااز زندگی نهی کرده بود؟/ وی از ورود به عرصه انتخاباتریاست جمهوری نهی شده بود و الان هم که موسم انتخابات نبوده و نیست که شما می گویی باید می رفت دنبال کار خودش؟؟ امثال شما بهانه جو هستید و دلتان با رهبری نیست بلکه دنبال بهانه می گردید
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اول منحرف و ضدولایت فقیه خودت هستی که سخنان روشنو صریح رهبری معظم در مومن خواندن در شیخ العالی خواندن و در نصحیت کردن که نشان از نصحیت پذیر بودن فرد مخاطب است را نادیده انگکاشته ای و به جای شعور از شعار بی پشتوانه سخن می رانی
  • مستر جلال ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    این احمدی نژادی که ما میشناسیم فعلا به حرف رهبر گوش کرده ولی ممکنه یه دفعه دقیقه نود وارد انتخابات بشه
  • مسعود ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .
  • مهران ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    درود بر احمدی دلاور / پیرو خط رهــبـــر
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    رهبر معظم انقلاب نهی نفرمودند بلکه فرمودند صلاح نمی دانم شما شرکت کنید.
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    دکتر احمدی نژاد نامه نوشت و تبعیت خود از رهبری را اعلام کرد .
  • ناشناس ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    انگلیس از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
  • ناشناس ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    خوبه! معیار سیاست ورزی ما شده حرف بیگانه. معیار سیاست ورزی ما باید رفتار انقلابی باشه نه اینکه بگیم چون دشمن سو استفاده میکنه فلانی تو خفه شو. نه تو باید حذف بزنی اما طوری که دشمن سو استفاده نکنه
  • ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    از دین اسلام و قران هم سو استفاده میشود باید انها را کنار نهیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس