جناب آقاي ايوبي! زحمات شما را در معاونت چگونه جبران نماييم! فروشنده‌بايد و راهي كن و اسكار گردند تا تصويري كه جهانيان از مردم ايران دريافت مي كنند، مردمي مريض و رواني كه با انواع و اقسام معضلات جنسي روبه رو هستند؛ پرخاشگر، فحاش و بي‌فرهنگ!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق-  موج انتقادات تند و جدی رسانه‌ها برای انتخاب فروشنده به عنوان نماینده اسکار هروز افزایش بیشتری پیدا می کند حمیدرضا مهدیزاده اخیر در روزنامه رسالت در مورد این موضوع نوشت:
 

سردبير گفت: پيش بيني شما در يادداشت پيش از پاييز درست از آب درآمد و فيلم فروشنده، نماينده رسمي جمهوري اسلامي ايران جهت شركت در مراسم اسكار فيلم‌هاي خارجي شد. شايد در لحظه اول كمي به لحاظ حرفه روزنامه نگاري خوشحال شدم ولي به يكباره در شوك و بهتي غيرقابل وصف فرو رفتم.
 
 چرا فیلم کسی که به فاحشه ها احترام می‌گذارد به اسکار رفت؟!
فروشنده فيلم اصغر فرهادي، كسي كه به فاحشه‌ها احترام مي‌گذارد و از «درباره الي» به اين سو تمامي آثارش با موضوع تجاوز و فحشا ساخته شده، نماينده رسمي سينماي ايران در مراسم اسكار مي‌شود! گويي كه در اين 37 سال در تهران و ايران هيچ اتفاقي جز جولان روسپيان و دور دور اتومبيل‌هاي آنچناني بچه‌هاي لاابالي و بي‌قيد و بند پولدار، نيفتاده است. دست شما درد نكند جناب آقاي ايوبي! واقعا مانده‌ايم كه اين همه زحمات شما و همكاران‌تان را در معاونت سينمايي ارشاد چگونه جبران نماييم! فروشنده‌ها و لانتوري‌ها بايد اكران شوند و راهي كن و اسكار گردند تا تصويري كه جهانيان از مردم ايران دريافت مي كنند، مردمي مريض و رواني كه با انواع و اقسام معضلات جنسي روبه رو هستند؛ پرخاشگر، فحاش و بي‌فرهنگ!

آن هم در سرزمين حافظ و سعدي و مولانا. انگار نه انگار كه در تمام اين سال ها جوانان دانشمند ايراني در پژوهشگاه رويان و مراكز هسته‌اي با غيرت مثال زدني خود كارهايي كرده‌اند كارستان. در فيلم لانتوري به سلامتي مريم عرق خورده مي‌شود به سبك فيلم‌هاي مستهجن مثلا فارسي رژيم فاسد شاهنشاهي. پس غمت مباد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 0
    دمت گرم مشرق
  • کیان ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    بعضیها دنبال تشویق هستند، یکسری با دلقک بازی و دل به دست آوردن یک سری هم با اجرای نقشه های دشمن در داخل کشور. برایشان فرق نمی کند که این ارزش است یا نیست، برایش مهم این است که برای آنها با ارزش است. فقط با ارزش نه به عنوان ارزش. اسم جایزه همه دردهایش را خوب می کند حتی درد بی هویتی اش را.
  • مهدی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 1
    بازم فرافکنی اقا جان همه که نباید مطابق میل شما فیلم بسازن ! دوست داره علاقشه دغدغشه این سبک رو دوست داره هیچکسم حق نداره بهش اعتراض کنه همونطور که به فینچر و اسکورسیزی انتقاد نمیشه بلدید شما هم فیلم خوش ساخت حرفه ای بسازید از اول تا اخر تعریف و تمجید کنید چرا بقیرو بخاطر اینکه طبق خواسته شما فیلم نمیسازن میکوبید ! فروشنده با کیفیت ترین فیلم امسال بود و پخش کننده جهانیم داره شانس خوبیم داره برای حضور در پنج فیلم پایانی .
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    دقت کنید که دیگر دوقطبی برای کشور مضر است. پس جبهه حق باید کوتاه بیاید تا آرامش حفظ شود. متاسفانه یا خوشبختانه مردم ما با رایی که در 92 و 94 دادند نشان دادند که ظرفیت گفتمان انقلابی را ندارند و کوفی صفتند.
  • اقا نوری ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    سینمای بی درو پیکر
  • اقا نوری ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    انشااله با فروشندها محشور بشید فرهادی
  • اقا نوری ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    فرهادی با این فیلماش داره هنر فروشندهارو به جهانیان ارزه میکنه .فروشنه هارو جمع کن یه فروشگاه بزن فرهادی
  • اقا نوری ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    ایا خانوادشم فیلماشو نگاه میکنن؟
  • مهدي ديگر ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (19/نور) كسانى كه دوست دارند زشتيها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 1
    فروشنده : قصه ی فاحشه ای که تن میفروشد .... زن همیشه نماد کشور بوده ، و شاید تن فروشی هم نماد در اختیار گذاشتن اسرار آن کشور باشد ! ما هم که رسما به آژانس تعهد دادیم که .... فکر کنم فیلم باید در لایه های عمیق تری تحلیل بشه !
  • ناشناس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    1 0
    آقا مهدی بر خلاف نظر شما، همه جای دنیا ، خطوط قرمزی دارند، همین دو فیلم سازی که از آنها نام بردی، اگر به عنوان مثال فیلمی ضد هلوکاست بسازند، قطعاض به آنها نه تنها اعتراض می شود، بلکه حتی از نمایش فیلم شان هم جلوگیری می شود، اگر قرار باشد طبق منطق شما پیش برویم، که یک کارگردان می تواند فیلم غیراخلاقی هم بسازد!!!! جالبه شما این آزادی را برای کارگردان قائل هستید که هر فیلمی !!!!!دلش خواست بسازد، اما کوچکترین حقی برای منتقدین برای اعتراض قائل نیستید!!!!! اگر به تعبیر شما یک کارگردان حق دارد طبق دغدغه خودش فیلم بسازد، پس قطعاض این حق هم برای منتقدین محفوظ است که اعتراض خود را انجام دهند، جز اینکه شما قائل به سیاست یک بام و دو هوا باشید.
  • کیان ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مهدی جان ما مسلمون هستیم، به در جهت اسلام و فرهنگ اسلامی باید فیلم بسازیم. همین اسم قشنگ شما به خاطر حضرت مهدی(عج) پدر و مادرت این اسم رو روی شما گذاشتن، این یعنی اینکه عقیده و دیدگاه ما نسبت به زندگی چطوره. هیچ وقت به میل و سلیقه نگاه نکن همیشه عقیده و ایدئولوژی و دین و دینداری و توحید رو باید در نظر داشت. غیر از اینها یه جورایی فایده نداره.
  • کیان ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    انشاء ا... که متوجه کارهاش بشه و زود از این کارهای اشتباه دست برداره. دعا برای هدایت بهتره نوری جان.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    قطعا با خيال راحت چون دوستان روشن فكرند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    بدنه سينماي ايران هم فكر و هم عقيده فرهادي هستند
  • اقا نوری ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اقا کیان.کار این قماش با دعا حل نمیشه .
  • کیان ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دعا شاید فایده برای اونها نداشته باشه، هیچ هم ضرری نداره در ضمن واسه هدایت خودمون موثر میشه.
  • کیان ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    منم همینطور فکر میکنم، فکر میکنم لایه های بیشتری در این فیلمها هست. همچنین حدس بالایی می زنم که خط سیر این سناریوها و تهیه کننده ها بیرون از مرزهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس