سخنگوی وزارت بهداشت از آمادگی این وزارتخانه جهت واگذاری بیمارستان‌ها به سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت:‌ بیمارستان‌ها از وابستگی مستقیم وزارت بهداشت خارج می‌شوند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با توسعه مراکز درمان ناباروری و هزینه‌های مرتبط با آن اظهار داشت: حدود 17 تا 23 مرکز جهت درمان ناباروری ایجاد شده و تا پایان سال راه‌‌اندازی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت به درمان ناباروری توجه زیادی داشته است،‌گفت: تلاش داریم از طریق فعالیت در دو حوزه این مسئله را مد نظر قرار دهیم که نخستین راهکار تقویت مراکز دولتی درمان ناباروری و تعرفه دولتی است.  
 
سخنگوی وزارت بهداشت به مراکز جدید دولتی درمان ناباروری و افزایش سرویس‌دهی در مراکز موجود را از جمله مسائل مدنظر دولت برشمرد و گفت:‌همچنین تلاش می‌کنیم هزینه مراجعه به مراکز درمانی ناباروری برای افرادی که توانایی مالی ندارند، تحت پوشش قرار دهیم.
 
حریرچی در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت بهداشت قرار است بیمارستان‌های خود را به تأمین اجتماعی واگذار کند، گفت: در بیمارستان‌ها نقش اصلی وزارت بهداشت تولیت است، البته در سیاست کلی نظام سلامت ارائه خدمات در ماده انتهایی بند 7 ارائه خدمات به سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی تقسیم شده و فعالیت بخش دولتی را منع نکرده است.  
 
وی با تأکید بر اینکه مایلیم بیمارستان‌هایمان با تمامی بودجه‌های مستقیم و غیر مستقیم به کسانی که بتوانند، واگذار کنیم افزود: هر ارگان خصوصی، دولتی و ... که بیمارستان‌ها را تحویل بگیرد و با همین تعرفه و میزان خدمت، خدمات را ارائه دهد ما بودجه و سوبسید لازم را به آنها ارائه می‌دهیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ این که طرف‌های دیگر تا کنون تمایلی در این زمینه داشته باشند را ندیده‌ایم، البته در برنامه ششم هم تکالیفی را داریم ایجاد می‌کنیم که بیمارستان‌ها را از وابستگی مستقیم وزارت بهداشت رها کنیم.
 
وی گفت: این مسئله پیشنهاد دولت نیز بوده و مجلس هم مسائلی را به آن افزوده است. البته اینکه بخش خصوصی و یا سایر ارگان‌ها تا کنون خیلی فعالانه در این زمینه وارد نشده‌اند را می‌توان ناهمگون بودن قیمت تمام شده بیمارستان‌ها با تعرفه‌های فعلی دانست.  
 
سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد:‌البته ما به دنبال ایجاد راه حل‌هایی در این زمینه هستیم تا بخش‌های دیگر متمایل به تحت پوشش قرار دادن بیمارستان‌ها باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    نهایت بی عرضه گی مسئولین وزارت بهداشت که با این همه بودجه که به این وزارتخانه اختصاص داده شد از چرخاندن آن ناتوانند وحالا می خواهند بیمارستانها را به سایر وزارتخانه ها بدهند تا مدیریت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس