یک روزنامه روسی می گوید مسکو و واشنگتن ظرف چند روز آینده درباره تبادل اطلاعات پروازی در آسمان سوریه به توافق نهایی می رسند حال آنکه این همکاری به صورت غیر رسمی از ۲۲ سپتامبر وجود داشته است.

 به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا» روسیه به نقل از یک منبع آگاه از امکان توافق نظامی مسکو-واشنگتن بر روی مقررات اولیه تبادل اطلاعات پروازی در حریم هوایی سوریه ظرف چند روز آینده خبر داد.

به گفته این منبع آگاه، کار بر روی سند این توافق در مراحل نهایی قرار دارد و تا چند روز آینده تکمیل می شود. در حال حاضر نیز، مقامات نظامی روسیه و آمریکا که به ترتیب در پایگاه های سوریه و عراق مستقرند مشغول تهیه و تنظیم سند توافق و برنامه زمانی ارائه گزارش های مربوط به آن هستند. در عین حال انتظار می رود که یک پروتکل ویژه نیز برای واکنش در موارد ضروری به اصل سند اضافه شود.

طبق اعلان روزنامه ایزوستا، نیروهای مسلح روسیه و آمریکا در حال حاضر نیز با تکیه به توافقی که به طور غیر رسمی و از طریق ویدئو کنفرانس در تاریخ ۲۲ سپتمابر (چهار روز پیش) حاصل شد، با یکدیگر همکاری دارند حال آنکه این ادعا هنوز از سوی وزارت امور خارجه یا دفاع روسیه تایید نشده است.

تبادل اطلاعات پروازی جنگنده های روسیه و آمریکا در آسمان سوریه در حالی موضوع مذاکره طرفین است که واشنگتن و متحدین اروپایی (انگلیس و فرانسه) دیروز یکشنبه با طرح اتهامات بی اساس، مسکو و دمشق را به ارتکاب جنایت جنگی در حلب متهم کردند.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نیز بدون توجه به نقش موثر روسیه در تضعیف تروریستها در سوریه ادعا کرد: وضعیت حلب مصیبت بار است و کاروان های بشردوستانه در شرایطی که بمباران سوریه و روسیه ادامه دارد، قادر به امدادرسانی نیستند. تمامی جهان شاهد اقدامات روسیه در حلب می باشد.

وی در ادامه اتهامات بی اساس خود عنوان کرد: اقدام روسیه در سوریه امکان دارد جنایت جنگی محسوب شود و اقدامات مسکو در شرق حلب با درخواست های آن در خصوص راهکار مسالمت آمیز برای بحران سوریه تناقض دارد.

گفتنی است اظهارات نماینده آمریکا در حالی مطرح می شود که جنگنده های این کشور در هفته های گذشته و در جریان آتش بس سوریه، مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند و حدود ۲۰۰ نیروی این کشور کشته و زخمی شدند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس