رئیس اسبق رسانه ملی، گفت: سوژه‌های واقعی بسیاری در عرصه دفاع مقدس وجود دارند که قهرمانان آن هنوز زنده‌اند؛ ما باید درباره آنها آثار بیشتری تولید کنیم.

به گزارش مشرق،‌ دومین نشست سخنرانی راهبردی (گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی) عصر امروز یکشنبه 4 مهر ماه با حضور عزت‌الله ضرغامی در سالن شماره 3 پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

عزت‌الله ضرغامی در این نشست گفت: دفاع،‌ ذاتا مقدس است؛ دفاع امری فطری است و هر موجودی وقتی مورد ستم قرار می‌گیرد از خود دفاع می‌کند. شما اگر یک قسمت از بدنتان معیوب شود وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید اول آن را آزمایش می‌کند تا ببیند حس دارد یا نه.

وی افزود: آنهایی که در حوزه کار هنری وظیفه تولید آثار دفاع مقدس را دارند باید همواره به این ذاتی بودن دفاع توجه کنند. دفاع مقدس ملی‌ترین موضوع است بنابراین هر چقدر در این حوزه‌ها دقیق‌تر کار کنیم آثارمان ماندگارتر است و این موضوع برایمان همبستگی می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه سینمای دفاع مقدس به سمت انحصاری شدن می‌رود؛ ما نباید بگذاریم سینمای دفاع مقدسمان انحصاری شود چرا که دفاع مقدس به همه مرتبط می‌شود.

ضرغامی درباره داعش و مدافعان حرم بیان کرد: امروز همه می‌دانند که مدافعان حرم به مصاف چه ظالمانی می‌روند. من خود وقتی امروز داستان عاشورای امام حسین (ع) را می‌خوانم بیشتر آن را درک می‌کنم چرا که این داعشی که امروز شاهد آن هستیم نوادگان همان ظالمان دشت کربلا هستند.

وی افزود: متاسفانه حضور هنرمندان در عرصه دفاع مقدس کمرنگ‌تر شده است ما باید با تشویق هنرمندان آنها را به سمت ایفای نقش در فیلمهای دفاع مقدس سوق دهیم. زمانی تصور این بود که کسانی که خود جبهه و دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند نمی‌توانند فیلمهای خوبی در این زمینه بسازند اما امروز شاهد فیلمسازان جوانی هستیم که تولید آثار در زمینه دفاع مقدس را جانی دیگر بخشیده‌اند؛ خانم آبیار و امیرحسین مهدویان از جمله این فیلمسازان هستند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: مهدویان وقتی سریال «آخرین روزهای زمستان» را ساخت اندک شبهه‌ای در شخصیت احمد متوسلیان وارد شد؛ برخی از این فیلم برداشتهایی اشتباه انجام دادند؛ اما با ساخت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» وی توانست شخصیت بسیار جامعی از احمد متوسلیان به نمایش بگذارد.  در برخی از آثاری که در سینمای کشور ساخته می‌شود به موضوع غیرت کم توجهی می‌کنند؛ در صورتی که غیرت در جامعه باعث بازدارندگی بسیاری از کارهای نامتعارف می‌شود؛ فیلمهای ما همواره باید بکوشند تا این غیرت را در جامعه بیشتر کنند. غیرت در زن و مرد نسبت به خانواده بسیار مهم است.

ضرغامی گفت: فیلمهای حال حاضر کشورمان باید بکوشند بی‌تفاوتی را از جامعه دور کنند. جوامع هم حیات و ممات دارند؛ جامعه‌ای که ری‌اکشن از خود نشان ندهد جامعه‌ای مرده است. در طول تاریخ ملت ایران مورد تحقیر بسیاری قرار گرفتند؛ اما با ظهور انقلاب اسلامی این تحقیر تبدیل به عزت و سربلندی شد.

وی افزود: در حال حاضر سوژه‌ها و ایده‌های بسیار نویی برای ساخت فیلمهای خوب در کشورمان وجود دارند. هنرمندان دفاع مقدس باید با اقتدار سوژه‌های واقعی که قهرمانان آنها هنوز زنده هستند فیلمهایی بسازند که عزت ملی در آن به نمایش درآید. ما باید زیباییهای جنگ را به گونه‌ای نشان دهیم که اگر خدایی نکرده دوباره چنین موقعیتی پیش آمد آنها با عشق و تمام وجودشان در جبهه‌ها حضور یابند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس