افزایش 25 درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس، حکم قاتل ستایش اعلام شد و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 3 مهرماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 
 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: تاکنون ۳ جلسه از کمیته انتخابات جامعه روحانیت برگزار شده است، اما بررسی انتخابات شوراها فعلا در دستور کار این کمیته نیست.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛دبیرکل حزب موتلفه اسلامی معتقد است که دولت نتوانسته تاکنون منتقدان FATF را قانع کند و عملکرد مطلوبی نیز در مواجهه با موضوع فیش‌های نجومی نداشته است. حبیبی همچنین از نامه خصوصی این حزب به روحانی گفت. 
 
جهانی‌شدن آمریکایی به سبک دو استاد اصلاح‌طلب

اگر کسی مواضع و نظرات «صادق زیباکلام» و «محمود سریع‌القلم» را بدانیم به روشنی متوجه می‌شود که چرا مجامع غربی به این دو استاد اصلاح‌طلب علاقه دارند؟! 
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از عملکرد صندوق توسعه ملی در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت‌های داخلی، گفت: این صندوق که متعلق به ملت ایران است به راحتی به شرکت‌های خارجی تسهیلات ارزی می‌دهد اما این امکانات را در اختیار داخلی‌ها قرار نمی‌دهد.
 
 
فرهنگ و هنر
 
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛يك فيلم فارسي زبان از سوي انگليس براي حضور در اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي زبان انتخاب شد، فيلمي كه گفته مي‌شود تصوير هولناكي را از تهران به نمايش مي‌گذارد. 
 
 
 

شب گذشته برنامه «دورهمی» با موضوع واسطه گری و با حضور نگار عابدی از شبکه نسیم پخش شد. 
 

پخش اینترنتی «کلاه قرمزی» منتفی شد.
 
 
اقتصاد
 

درحالی طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، عرضه کارت های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی باید از ابتدای مهرماه آغاز می شد که تعداد بانک های پیشتاز در این مهم کمتر از انگشتان یک دست می باشند.
 

طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی برای چندمین بار کلید خورده است و مسئولان اتحادیه عنوان می‌کنند که اینبار به دنبال صید قاچاقچیان اصلی لوازم خانگی هستند.
 

ایرانی ها به طور میانگین در هر روز شهریورماه 81.4 لیتر بنزین مصرف کرده اند که در بیشترین حجم مصرف در آخرین روز ماه به میزان 91.8 لیتر به ثبت رسیده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در حالی که مشمولان قانون کار با کسری ماهیانه ۲میلیون و ۲۲۶ هزار تومانی در سال ۹۴ ، سال جدید را آغاز کرده بودند که با فرض عدم تغییر هزینه ها، مشمولان قانون کار باکسری ۲میلیون و ۱۲۶ هزار تومانی در سال ۹۵ روبرو هستند. 
 
 بین الملل
 

وزیر خارجه مصر به وجود اختلاف دیدگاه بین این کشور و عربستان سعودی درباره حل و فصل درگیری ها در سوریه به خصوص درباره ضرورت تغییر نظام حاکم و رهبران این کشور، اذعان کرد. 
 

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در دیدار با وزرای خارجه انگلستان، کرواسی، مجارستان، اردن، مصر و عمان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

یک منبع مسئول سوری اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل حمله جنگنده‌های این کشور به نیروهای ارتش سوریه از طریق کانال‌های غیررسمی از بشار اسد عذرخواهی کرد. 
 

مخالف جدی دولت ترکیه از آمادگی خود برای بازگشت به ترکیه در صورت موافقت واشنگتن با استردادش خبر داده است. 
 
 
ورزش
 

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. 
 

سرپرست سابق باشگاه استقلال گفت: حتما اینها نظرات آقای وزیر بوده که مدت ها در دلش مانده است. 
 

تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز در ایروان تمرینات خود را ادامه داد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بنابر اعلام یک مقام عالی رتبه فدراسیون جهانی وزنه برداری، این رشته ورزشی در خطر حذف از المپیک قرار دارد. 
 
 
جامعه
 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نسبت به روزهای گذشته شاهد افزایش بار ترافیکی در پایتخت هستیم، امروز حجم ترافیکی در سطح شهر تهران ۲۵ درصد افزایش داشته است.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛در بعضی محله‌های شهر نیز جوانان مشهدی، قرار دورهمی «جنسیس» می‌گذارند و مانور تجمل در خیابان‌های دیگر این شهر نیز برگزار می‌شود. مانورهایی که البته یکی از مسوولان هیات اتومبیل‌رانی استان خراسان رضوی می‌گوید فقط بخشی از آنها با هماهنگی این هیات انجام می‌شود. 
 
 

بعد از راهکارهای ابتکار برای کنار آمدن مردم با گرد و غبار و دعا برای آمدن باد و باران، این بار قهرمان زمین می‌خواهد با تعطیلی مدارس مشکل آلودگی هوا را حل کند، اما آیا این پیشنهادهای کاربردی نشان دهنده تعطیلی سازمانی نیست که ادعای حفاظت از محیط زیست دارد؟! 
 

وکیل اولیای‌دم ستایش از صدور حکم دادگاه درباره قاتل خبر داد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام « یورو » صبح امروز در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش پهلو گرفت.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در روزهای اخیر هواپیمای جاسوسی یو 2 آمریکا قصد تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان را داشت که به آن اخطار دادیم. 
 
 
جهاد و مقاومت
 

هرچه بیشتر به در و دیوارهای قدیمی آسایشگاه نگاه می‌کنیم، کمتر رنگی از آسایش می‌بینیم. خبری از ولوله و شلوغی بچه‌های جبهه و جنگ نیست. صدای بلند شوخی و خنده رزمنده‌ها چقدر در فضای دلگیر این محل خالی است.
 

آنچه می بینید، نامه پدر رزمنده به دختر سه ساله اش است که در پشت عکس نوشته است. این نامه ده روز قبل از عمليات والفجر هشت(آزادسازی فاو) نوشته شده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    ورزش پرامید دیگه چیه؟
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    درود بر تو مشرق
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    تیم ملی خوبی دارم
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    با ایتالیا میتونیم همکاری نظامی گسترده داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس