کد خبر 634650
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

در جریان نشست اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که با حضور کیومرث هاشمی برگزار شد، تغییر احتمالی مقر شورای المپیک آسیا از کویت و برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ در ژاپن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شصت و هشتمین نشست اعضای هیات اجرایی و سی و پنجمین جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا از امروز شنبه و در حاشیه پنجمین دوره بازی های ساحلی آسیا در دانانگ ویتنام آغاز شد. کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک کشورمان که عضویت هیات اجرایی شورای المپیک آسیا را هم بر عهده دارد، در این نشست شرکت کرده است.

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، مشکلات جاری دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کویت با دولت کویت و محدودیت های اعمال شده برای دفتر مرکزی OCA  و فعالیت های شورای المپیک آسیا از سوی آن دولت است که در این باره بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست شیخ احمدالفهد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا ضمن خوشامد گویی به افراد حاضر در نشست اظهار داشت: در ۲ سال گذشته متاسفانه مشکلات متعددی دفتر شورا با دولت کویت داشت که در ارتباط با آن دو پیشنهاد برای اظهار نظر هیات اجرایی مطرح کرد. ابتدا اینکه مجمع شورای المپیک آسیا که قرار است فردا برگزار می شود اختیار و تصمیم گیری در این باره را به هیات اجرایی تنفیذ نماید تا در زمان لازم هیات اجرایی بتواند تصمیمات نهایی را اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم اینکه تا قطعیت وضعیت مقر شورای المپیک آسیا، کارهای اجرایی در ۵ منطقه آسیایی شرق آسیا، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا، غرب آسیا و آسیای میانه توسط دفاتر آن تا روشن شده تکلیف نهایی دفتر مرکزی OCA  درکویت با هماهنگی مسئولین نسبت به انجام امور ورزش قاره اقدام شود.

شیح احمد تاکید کرد: این اقدام ادامه خواهد داشت تا در چند ماه آینده وضعیت مقر شورای المپیک آسیا در کویت مشخص شود چرا که تاکنون ۹کشور پیشنهاد کردند مقرو دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کشور آنها حتی با امکانات و شرایط بهتری مستقر شود که در صورت عدم همکاری دولت کویت در این باره، دفتر مرکزی OCA  به یکی از این کشورهای فوق طبق تصمیم گیری اعضای هیات اجرایی که از سوی مجمع تصمیم گیری و به آن تنفیذ می گردد، منتقل خواهد شد.

در این رابطه اعضای هیات اجرایی به اتفاق آرا هر دو پیشنهاد مطروحه را تصویب کردند.

در ادامه مسئولین کمیته های مختلف شورای المپیک با ارائه گزارشات خود پرداخته و سپس مسئولان ستاد برگزاری بازیهای آسیایی اندونزی نیز گزارشی از روند اجرایی امور برای میزبانی مطلوب بازیهای ۲۰۱۸ ارائه کردند.

در خاتمه شهر ناگایای ژاپن برای میزبانی بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ اعلام میزبانی کرده و مقرر شده در نشست فردا (سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا) در این باره تصمیم گیری شود.

منبع: کمیته ملی المپیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس