حامیان اصلاح‌طلب یاشار سلطانی در گروه‌های تلگرامی بی‌محابا از وجود سناریو و استراتژی یاشار سلطانی برای بازداشت و ادامه آن، سخن می‌گویند و هیچ ابایی از اعلان این سیاسی‌کاری ندارند.

به گزارش مشرق، هرچه به ماه‌های پایانی شورای شهر چهارم نزدیک می‌شویم تحرکات سیاسی و رسانه‌ای بیشتر می‌شود و عده‌ای درصدد هستند تا با تخریب عملکرد مدیریت فعلی شهر تهران به زعم خود، مقدمه حضور انتخاباتی‌شان را فراهم کنند و مسیر کار و تلاش و خدمت‌رسانی را به سمت‌وسوی نزاع‌های سیاسی و انتخاباتی منحرف کنند.

سناریوی از پیش طراحی شده درباره واگذاری زمین و املاک به تعاونی‌های شهرداری تهران، روزبه‌روز چهره واقعی خود را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد.

بعد از اقدام قاطعانه دادستانی در پی شکایت اشخاص حقیقی و شورا و شهرداری علیه دروغ‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی توسط سایت معماری نیوز و بازداشت یاشار سلطانی مدیرمسئول این مجموعه و همچنین عدم تأمین وثیقه 200 میلیونی که در بادی امر نیز تصنعی و غیرحرفه‌ای بودن آن واضح بود، حامیان اصلاح‌طلب یاشار سلطانی در گروه‌های تلگرامی بی‌محابا و جسورانه از وجود سناریو و استراتژی یاشار سلطانی برای بازداشت و ادامه آن، سخن می‌گویند و هیچ ابایی از اعلان این سیاسی‌کاری ندارند.

بر اساس اخبار منتشر شده در گروه های تلگرامی، صحبت‌های آقای (م ز م) و خانم (ن ن) از معماران حامی سلطانی که نامشان در نامه حمایت معماران از سلطانی هم مشاهده می‌شود در فایل صوتی زیر که در گروه عمومی تلگرامی راجع به وضعیت یاشار سلطانی مطرح شده است، بیش‌ازپیش، نیت سیاسی‌کاری و سناریوی از پیش طراحی شده را القا و اثبات می‌کند.

در بخشی از این صوت آمده است برای برد تبلیغی و سیاسی ما اگر کمی صبر کنیم و یاشار سلطانی در بازداشت بماند تا استراتژی وی مشخص شود، به نتیجه بهتری می‌رسیم. آن‌ها حاضرند هم فکر و هم مسلک خود نیز بیشتر در بازداشت بماند تا به اهداف سیاسی خویش دست یابند.

{$sepehr_media_1773966_400_300}
 
توضیحات نمايندگان گروه معماران و شهرسازان فعال:
 
در پی بروز مشکل برای یک همکار رسانه ‏ای در حوزه معماری و شهر، جمعی از معماران و شهرسازان فعال و مستقل در یک عمل هماهنگ و هوشمندانه، اقدام به یک اتحاد صنفی و مدنی نموده و برای تامین وثیقه یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری نیوز در چارچوب قانون متحد شدند.
این متن ضمن تشکر و قدردانی از حرفه‏ مندان معمار و شهرساز در درک صحیح شرایط و مشارکت انسانی در این فرایند، اعلام می‏ دارد که این حرکت صرفا یک مبادرت جمعی خارج از نهادهای رسمی برای پیش‏ برد اهداف مشترک و همیاری با یک همکار رسانه‏ ای در حوزه منافع مشترک معماران و شهرسازان بوده و مطلقا جهت‏ گیری سیاسی نداشته و نخواهد داشت و همچنین با حمایت کامل از آزادی بیان رسانه ‏ها و تاکید بر نقش آنها در حوزه تخصصی برای حفظ و تقویت میراث طبیعی، تاریخی و معاصر معماری و شهر، به دور از هرگونه قضاوت و جانبداری از مواضع دوطرف، بهترین گزینه را برای بررسی دقیق موضوع و سیر قانونی پرونده قوه قضاییه می‏داند.
البته خوشبختانه در چند ساعت اخیر از سوی برخی رسانه‌ های مجازی، فعالیت این گروه مورد توجه و پوشش قرار گرفته است كه شاید لازم است مواضع فعالان در این گروه یک بار به طور شفاف و دقیق تدوین و برای استفاده‌های آتی به مشارکت گذاشته شود:
الف. معماران و دوستداران حوزه معماری، که در امر تامین وثیقه یاشار سلطانی مشارکت داشته‌اند، در این مقوله هیچ‌ گونه جهت گیری سیاسی نداشته و نخواهند داشت.
ب. تامین وثیقه یاشار سلطانی به عنوان یک حرکت صنفی در راستای حمایت از عضوی از اعضای جامعه بزرگ معماری صورت گرفته است.
ج. این تلاش در چهارچوب قانون که اجازه تامین وثیقه را داده، انجام شده است.
د. سعی گروه در تامین وثیقه در اسرع وقت بوده است و وثیقه نقدی بلافاصله بعد از جمع آوری سریع آن تسلیم دادگاه شده است.
ه. قصد ما از ابتدای شروع این حرکت ورود به بحث محتوایی پرونده مورد نظر نبوده است و معتقدیم این کار وظیفه دادگاه محترم و وکلای یاشار سلطانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 1
    خدماتی که آقای قالیباف به مردم تهران کرده است کم نظیر است . او مردی نستوه است. او عاشق کار کردن است.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    خخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    اصلاح طلبا خودشون هم نمیدونن با خودشون چند چندن
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    دمت گرم مشرق
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    تیر اصلاح طلبان برای تخریب شهردار تهران به سنگ خورده
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    این بنده خدا بچه خوبیه اما بازی اصلاح‌طلب ها رو خورد چرا اصلاح طلبا که اینهمه سایت و روزنامه زنجیره ای دارند این مطلب رو منتشر نکردند دادن سایت این بنده خدا منتشر کرد؟؟؟
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    1 0
    این بنده خدا هم از خوده اصلاح طلبانه بس گناهش کمتر از اصلاح طلبان فاسد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس