«انتقام از دشمنان، کمک به امام مهدی(عج) و خاکسپاری پیکر حضرت و تشکیل حکومت جهانی» برخی از مهم‌ترین مأموریت‌های سیدالشهدا(ع) پس از رجعت در آخرالزمان است.

به گزارش مشرق، بین امام مهدی(عج) و جد بزرگوارش سیدالشهدا(ع) ارتباط و پیوندهای بسیاری وجود دارد، نویسنده کتاب «عاشورا و انتظار» ده‌ها گونه ارتباط بین امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) فرزند گرامی‌اش، ذکر کرده که یکی از آ‌نها مسئله رجعت است.

*چه ارتباطی بین ظهور و رجعت امام حسین(ع) وجود دارد؟

در ادامه به چند نمونه از تحلیل‌های این کتاب اشاره می‌شود:

1ـ عاشورا؛ پشتوانه فرهنگی انتظار: فرهنگ عاشورا، زمینه فرهنگ انتظار را می‌سازد، انتظار، ادامه عاشورا و چشم به راه حسین دیگری است. رجعت امام حسین(ع) هم یعنی ظهور پشتوانه نهضت مهدوی.

2ـ اشتراک اهداف: هدف امام حسین(ع) نجات انسان‌ها از گمراهی و نادانی بود، امام مهدی(عج) هم انسان‌ها را از گمراهی و نادانی نجات می‌دهد، بنابراین یکی از حکمت‌های رجعت امام حسین(ع) همین مسئله است، امام مهدی(عج) زمینه را برای تبلور اهداف قیام عاشورا و هدف نهضت حسینی مهیا می‌کند و رجعت امام حسین(ع) حرکت در راستای هدف کربلاست.

3ـ الهام‌پذیری هر دو فرهنگ: فرهنگ حسینی (قیام و شهادت) و فرهنگ مهدوی (انتظار) در روز ظهور و با رجعت امام حسین(ع) به هم می‌پیوندند، بذری که امام حسین(ع) در کربلا کاشت و دیگر امامان آن را بارور کردند و امام مهدی(عج) در دوران غیبت به حراست آن همت گماشت، روز ظهور شکوفا می‌شود و رجعت امام حسین(ع) یعنی برافراشتن شکوه ثمرات درخت بارور و تنومند اسلام.

*برنامه‌های امام حسین(ع) در رجعت چیست؟

برخی از مهم‌ترین برنامه‌های امام حسین(ع) عبارت‌اند از:

1ـ انتقام از دشمنان: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: امام حسین(ع) و یزید با یارانشان می‌آیند و امام(ع) آنان را می‌کشد، البته انتقام‌گیری در زمان قیام امام زمان(عج) است؛ از این رو در دعای ندبه می‌خوانیم: کجاست کسی (امام زمان) که به خون‌خواهی امام حسین(ع) بر می‌خیزد، پس انتقام‌گیری به هر دو امام نسبت داده شده است.

2ـ کمک به امام مهدی(عج): امام حسین(ع) به امام مهدی(عج) برای جهانی‌سازی اسلام یاری می‌رساند. در روایتی امام حسین(ع) می‌فرماید: حضرت امیر شمشیر پیامبر(ص) را به من می‌دهد و مرا به شرق و غرب عالم می‌فرستد.

3ـ خاکسپاری امام مهدی(عج): براساس روایات، مراسم غسل و دفن هر امام فقط توسط امام دیگر انجام می‌شود، رجعت دوم امام حسین(ع) در اواخر عمر امام زمان(عج) است، همچنین حاکم بعد از امام مهدی(عج) امام حسین(ع) است، طبق روایات، امام حسین(ع) امام مهدی(عج) را غسل، کفن، حنوط و دفن می‌‌کند.

4ـ تشکیل حکومت جهانی: مهم‌ترین برنامه امام حسین(ع) تشکیل حکومت پس از امام مهدی(عج) است. مدت حکومت آن حضرت طبق روایت مؤثق، 309 سال است، چندین روایت نقل شده است که امام حسین(ع) آن قدر حکومت می‌کند که به واسطه پیری ابروهایش روی چشمانش قرار می‌گیرد، برخی از این روایات مؤثق هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    اي كاش قدري هم ادله و سند احاديث و روايات هم مي گفتيد چون همانطور كه معروف است لو لا الاسناد لقال من شاء ما شاء
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    عجب دورانی است ان دوران. ای کاش من نیز در زمان حکومت امام حسین باشم. ما هنوز در اول تاریخ هستیم
  • آریایی مسلمان ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    یا الله برسان
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    دقت کنید که فقط اصل رجعت قطعی است. اما روایات مربوط به کیفیت و جزییات رجعت بسیارند که لزوما هماهنگ نیستند. برای ما هم فعلا رجعت مهم نیست. مهم ظهور است. بعد از آن خود امام زمان علیه السلام این مسائل و جزییات را روشن خواهند کرد اگر صلاح باشد/.
  • سیدحسین گوهریان ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    داستان سرايي نفرما با شمشير به كجا خواهيم رسيد تفكر داعشي نداشته باشيم عصر عصر علم و دانش وووووو است براي شمارش عدد يك تا يك ميليارد 25 الي 30 سال طول ميكشد كه يك نفر بدون وقفه انجام بدهد خدواند رحمان ورحيم است اينده از أن اوست و احدي نمي تواند به درستي نظر بدهدو بيان أن فاقداعتبار
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    یعنی میشه؟ خداییش؟
  • حسین ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    خدا وکیلی اینامستنده؟
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    سید حسین جان توجه بفرما گسترش اسلام هم نیاز به علم و دانش دارد و هم نیاز به شمشیر. برهان برایت می آورم علم و دانش برای مجاب کردن عامه مردم است که حق جو اند لکن دولتمردان و صاحبان قدرت استکبار دنبال علم و دانش نیستند برای از بین بردن قدرت آنها و پاره کردن زنجیرهای آنان نیاز به شمشیر است ان هم شمشیرهای تیز و صیقلی شده!
  • نوه حضرت آدم ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    کلمه انتقام واژه منفور بین اولیای خداست اصللا امام حسین آنگونه که در کربلا صبر کرد وشاهد مرگ فجیع عزیزان خود بود اگر برای انتقام برگردد کار بزرگ عاشورا را ضایع نکرده ؟؟ چرا چنین نسبت های ناروا به اولیای خدا میدهید فیلم هندی زیاد نبینید واینگونه تفکر در باره اولیای خدا که همه زندگی انها رنج وتحمل بود صبر وشکیبایی آنها از ذهن ما دوراست وشایستگی کار انها با کلمه انتقام سازگاری ندارد
  • محمدعلی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    شک نکن ان‌شاءالله
  • محمدعلی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    1 0
    انتقام الزاما شخصی نیست بلکه انتقام جریانی است درباره این قضیه تفکر و تحقیق بفرمایید مفید هست ان‌شاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس