کد خبر 633792
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

دادگاه پاریس امروز از زندانی شدن دو فرد مظنون به ارتباط با مبلغ فرانسوی زبان داعش خبر داد.

 به گزارش مشرق، دادگاه پاریس امروز چهارشنبه از زندانی شدن دو نفر در فرانسه به ظن ارتباط با «رشید قاسم» مبلغ «فرانسوی‌ زبان و بسیار خطرناک» گروه تروریستی داعش خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از دادگاه پاریس، این دو مرد فرانسوی 30 و 39 ساله که جمعه گذشته در چارچوب تحقیقات درباره عزیمت رشید قاسم به منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه طی ماه می 2015 در شهرهای ژورا و روآن دستگیر شده بودند، به اتهام مشارکت در توطئه‌ای مرتبط با یک گروه تروریستی زندانی شده‌اند.

اعضای تیم تحقیق فرانسه بر این باورند که این دو نفر از طریق نرم‌افزار ارتباطی تلگرام با رشید قاسم که مظنون به کنترل از راه دور حملات فرانسه از منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه است، در ارتباط بوده‌اند.

طبق اعلام همین منبع، رشید قاسم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با حمله 13 ژوئن منطقه ایولین در حومه پاریس که طی آن فردی به نام «لاروسی آبالا» یک افسر پلیس و همسرش را در منزلشان به قتل رساند و همچنین حمله 26 ژوئیه «سن اتین دوروری» که طی آن «عادل کرمیشه» و «عبدالمالک پتیت ژان» با حمله به کلیسایی یک کشیش را به قتل رساندند، در ارتباط بوده است.

وی همچنین مظنون به هدایت طرح حمله کماندوهای زن بازداشت شده طی هفته گذشته است که قصد انجام حمله تروریستی با خودروری مملو از سیلندر گاز مقابل کلیسای نوتردام پاریس طی روز 4 سپتامبر را داشتند.

ادامه بازداشت 8 نفر از مظنونان به ارتباط با حمله مرگبار نیس

یک منبع نزدیک به پرونده تحقیق درباره حمله مرگبار شهر نیس نیز امروز چهارشنبه از ادامه بازداشت 8 تن از مظنونان بازداشت شده به اتهام ارتباط با این حمله تروریستی در شب جشن ملی فرانسه خبر داد.

این منبع اعلام کرد: «ما همچنان در حال اجرای تحقیقات هستیم و در حال حاضر هیچ قطعیتی وجود ندارد و این 8 نفر که همگی تونسی هستند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند و بازداشت آنها ممکن است تا عصر روز جمعه آینده به طول بینجامد.»

در جریان حمله تروریستی مرگبار شهر نیس در شب جشن ملی فرانسه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 86 نفر بر اثر حمله یک فرد تونسی‌الاصل به نام «محمد الحوائج بوهلال» با یک کامیون 16 تنی به سمت مردمی که برای شرکت در جشن ملی فرانسه در بلوار «پرومناد دزآنگله» تجمع کرده بودند، جان خود را از دست دادند و بیش از 400 نفر نیز مجروح شدند که 38 نفر از قربانیان این حمله را اتباع خارجی 19 کشور مختلف تشکیل می‌دادند.

بازداشت این افراد در حالیست که بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 293 نفر در ارتباط با شبکه‌های تروریستی تکفیری در خاک این کشور دستگیر و بازداشت شده‌اند؛ چندین گروه تروریستی متلاشی شده و از وقوع چندین حمله جلوگیری به عمل آمده است.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه است و پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آن‌ها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس