رييس جمهور تا دقايقي ديگر سه دستاورد مهم دفاعي را به مناسبت روز صنعت دفاعي رونمايي خواهد كرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، در مراسم روز صنعت دفاعي كه صبح امروز در دانشگاه صنعتي مالك اشتر و با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و برخي مسئولان و فرماندهان نيروهاي مسلح برگزار مي‌شود،3 پروژه مهم "موشك قادر"، "سامانه اژدر بومي والفجر" و "موتور دريايي بنيان 1" رونمايي مي‌شود.

موشك قادر كه به دست متخصصان و كارشناسان صنايع دفاعي ساخته شده از نوع موشك‌هاي كروز دريايي با برد حدود 200 كيلومتر است كه با قابليت بالاي تخريب مي‌تواند عليه اهداف دريايي از جمله ناوچه‌ها و ناوهاي جنگي و همچنين اهداف ساحلي دشمن مورد استفاده قرار گيرد.
موشک ضدکشتی قادر در کنار موشک نور

سامانه اژدر بومي والفجر نيز كه به دست متخصصان صنايع دفاعي ساخته شده با سر جنگي 220 كيلوگرمي توانايي انهدام شناورهاي سنگين دشمن را دارد. اژدر والفجر كه از شناورهاي زيردريايي پرتاب مي‌شود، داراي قابليت عمليات در شرايط ناپايدار جوي و كاربرد در آب‌هاي كم عمق و عميق دريا بوده و مجهز به سيستم ايمني و تسليح پيشرفته است.

بر اساس اين گزارش، موتور دريايي بنيان 1 ديگر پروژه‌اي است كه قرار است توسط رئيس جمهور رونمايي شود كه عمليات اجرايي ساخت اين موتور در سال 88 توسط سازمان دريايي وزارت دفاع و با هدف تامين نياز روزافزون نيروي دريايي به اين محصول استراتژيك آغاز شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس