کد خبر 632402
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵

همزمان با افزایش فشارهای بین المللی برای عملیات مشترک کشورهای منطقه و فرامنطقه جهت نابودسازی گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره شعبه رسمی القاعده در سوریه، شبکه الجزیره قطر مجددا به سراغ ابومحمد الجلوانی رهبر آن رفته و مصاحبه ای با وی ترتیب داده است.

گروه جهان مشرق- ابو محمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی «جفش» (جبهه النصره سابق) روز شنبه در مصاحبه‌ای تازه با شبکه «الجزیره» قطر، به انتقاد از توافق روسیه و آمریکا در مورد سوریه پرداخت. 

گفتگوی رهبر القاعده در سوریه با شبکه الجزیره قطر+عکس

بنابر این گزارش، وی گفت سازمان ملل و نماینده‌اش استفان دی میستورا به دنبال این هستند که محلات بخش شرقی حلب را از دست معارضین سوری (القاعده و ارتش آزاد) خارج کنند. وی تاکید کرد که القاعده اجازه ادامه محاصره حلب مانند آنچه در داریای دمشق روی داد  نمی دهد. جولانی افزود: هدف از توافق مسکو - واشنگتن که تنها بر مسائل امنیتی متمرکز است، تسلیم کردن معارضین است. وی گفت که راه مقابله با توطئه ایران، آمریکا، روسیه، دولت سوریه، سازمان ملل و ... اتحاد گروه های تروریستی تکفیری مسلح علیه آنها می باشد. سرکرده جبهه النصره (القاعده) تاکید کرد که حمله نیروهای این گروه به مناطق شمالی استان حماه سوریه با هدف ثانویه تصرف شهر حمص که اکنون در کنترل دولت سوریه است، صورت می‌گیرد. 

گفتگوی رهبر القاعده در سوریه با شبکه الجزیره قطر+عکس

جولانی با توهین های مکرر به شیعیان، ایران، حزب الله، علویها، دولت های عراق و سوریه و .... آنها را به طراحی نقشه برای نابودی اهل سنت! متهم ساخته و خواستار تشکیل مجموعه ای برای دفاع از اهل سنت شده است! جبهه النصره دو ماه قبل در مصاحبه جولانی با الجزیره اعلام کرد که از القاعده جدا شده و به «جیش فتح الشام» تغییر نام داده است. با این حال این گروه همچنان در فهرست گروه‌های تروریستی باقی مانده و از آتش‌بسی که در سوریه برقرار شده هم مستثنی است. قطر مهمترین حامی گروه تروریستی تکفیری القاعده در جهان بشمار می رود. شبکه تلویزیونی دولتی الجزیره نیز طی سالیان اخیر به بلندگوی رسمی این گروه تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    خیلی موذیانه سعی داره آمریکا وسازمان ملل رو هم دشمن خودش نشون بده
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    یکی نیست تو دهان دولت قطر مزدور امریکا و صهونیست ها بزند . خدایا شر اشرار را از جهان اسلام کوتاه کن
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    عجب ادم های کثیف و رذلی هستن این شیخ نشین. های خلیج فارس
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    عجب ادم های کثیف و رذلی هستن این شیخ نشین. های خلیج فارس
  • ههغ ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چقدر شبیه امام موسی صدر است منتها این کجا و ان کجا!!
  • محمود ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چطوری از آمریکا بد میگه اونوقت همین آمریکا بعنوان نماینده تروریست‌ها با روسیه مذاکره میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس