کد خبر 632117
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: طی چند روز گذشته 38 تروریست بوکوحرام در جریان عملیات تجسس نظامیان چاد و نیجر در منطقه دیفا کشته شدند.

 به گزارش مشرق، مصطفی لدرو سخنگوی وزارت دفاع نیجر روز جمعه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که علاوه بر کشته شدن 38 تروریست بوکوحرام در جریان عملیات های هفته گذشته، دو نظامی نیز دچار جراحت سطحی شدند.

لدرو افزود: در این میان مقادیر قابل توجه اسلحه و مهمات نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی، عملیات مشترک ارتش دو کشور روزهای دوشنبه و چهارشنبه گذشته اطراف روستاهای گوئسکرو و تومور در منطقه دیفا در جنوب شرقی نیجر اجرا شد.

حمله های بوکوحرام به منطقه دیفا در فوریه 2015 آغاز شد. اواخر جولای (تیر/مرداد) گذشته، نیرویی چند ملیتی از نیجریه، نیجر، چاد و کامرون با هدف مقابله با حمله های تروریستی بوکوحرام و بیرون راندن این گروه از شهرها و روستاهای تحت اشغالش ایجاد شد.

گروه تروریستی-تکفیری بوکوحرام که با داعش بیعت کرده است، حمله های خود را در سال 2009 از نیجریه آغاز کرد و آن ها را به کشورهای اطراف گسترش داد.

این گروه تاکنون شمار زیادی را در نیجریه ربوده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مهم ترین اقدام آدم ربایی این گروه به ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز دختر در چیبوک نیجریه مربوط می شود که واکنش بین المللی به همراه داشت. با گذشت بیش از دو سال هنوز از سرنوشت این دانش آموزان خبری نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس