کد خبر 631676
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

پس از اینکه نیروهای کُرد پرچم آمریکا را در تل ابیض برافراشتند منابع محلی در این شهر اعلام کردند نظامیان ترکیه با شماری از تروریست های ارتش آزاد در این منطقه نشست برگزار کرده‌‌اند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد پنجشنبه (روز گذشته) به منازل شماری از افراد غیر نظامی در روستای «المنبطح» واقع در ریف «تل ابیض» حمله کردند و بر فراز شماری از ساختمانهای دولتی و عمومی پرچمهای آمریکا را نصب کردند.

یک منبع محلی حاضر در این شهر گفت که پس از این مسئله 250 نظامی آمریکایی و شماری از کارشناسان نظامی در این مناطق حضور یافتند و جنگنده ها از شب گذشته آسمان این منطقه را ترک نکرده‌اند؛ جنگنده‌هایی که از ترکیه آمدند، ولی هیچ حمله ای در این منطقه انجام ندادند.

به گفته این منبع، خودروهای زرهی وابسته به نیروهای آمریکایی در خیابانها در حال گشت زنی هستند و نیروهای ترکیه‌ای نیز در نوار مرزی با سوریه در حال از بین بردن خاکریزها هستند. در واقع در این مناطق به جز حرکت شبه نظامیان مسلح، هیچ نمودی از زندگی روزمره دیده نمی‌شود.

این تحول پس از اشغال شهر «جرابلس» توسط ارتش ترکیه و آغاز عملیات «سپر فرات» رخ داده است. برخی از منابع آگاه نیز اعلام کردند که دولت ترکیه در حال آماده کردن افراد مسلح وابسته به خود برای ورود به سایر مناطق در شرق «فرات» به ویژه تل ابیض است؛ منطقه ای که مهمترین گذرگاه مرزی ترکیه با سوریه به ویژه به سوی شهر رقه پایگاه اصلی داعش است.

علی که یکی از فعالان رسانه ای حاضر در تل ابیض است اعلام کرد که از ساعات آغازین صبح، در گذرگاه مرزی شاهد حرکت گسترده خودرو بوده است. عناصر وابسته به سرویس جاسوسی ترکیه و چند تروریست «ارتش آزاد» نیز در همان منطقه نشستی برگزار کردند.

در این میان، شماری از نیروهای ارتش ترکیه و تروریستهای ارتش آزاد در خاک این کشور و در برابر گذرگاه مرزی گرد هم آمدند. این در حالی است که برق و برقراری ارتباط با شهر تل ابیض و روستاهای اطراف آن قطع شده است.

شایان ذکر است که سال گذشته نیروهای کُرد داعش را از تل ابیض بیرون راندند و به گفته ساکنان این منطقه، کُردها شماری از ساکنان عرب زبان این منطقه را به اجبار کوچاندند و همین مسئله نیز بهانه را به ترکیه و نظامیان وابسته به آن داد تا به خاک سوریه تجاوز کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    متاسفانه ترکیه و آمریکا پشت پرده در حال اشغال سوریه هستند... وکسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس