«خالد الفیصل» امیر مکه در دنباله روی از دیگر مقامات سعودی، یاوه گویی های آنان علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عربستان (واس)، «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه روز چهارشنبه در نشستی خبری مدعی شد که «اگر به هر جریان سیاسی اجازه تظاهرات و سردادن شعار را بدهیم، پس چگونه مردم به حج بپردازند.»

امیر مکه در خصوص غیبت حجاج ایرانی در مراسم حج امسال و امکان حضور آنها در سال های آینده گفت: عربستان در امور داخلی ایران دخالت نمی کند و اجازه نخواهیم داد از این اراضی مقدس و به طور کلی حج برای شعارهای سیاسی یا اموری که هیچ گونه ارتباطی با این سفر ایمانی ندارد استفاده شود.

الفیصل ضمن نادیده گرفتن حوادث متکرری که هر ساله برای حجاج در مراسم حج روی می دهد افزود: حجاج از تمام جهان به قصد عبادت و ادای حج وارد این اراضی مقدس می شوند و ماموریت عربستان ارائه تسهیلات به هر مسلمانی است تا این رکن اسلام را با امنیت و اطمینان بجا آورد اما اینکه از این امر برای شعارهای سیاسی استفاده شود ممنوع است و ممکن نیست اجازه آن را بدهیم.

وی همچنین با ادعای اینکه ممانعت از این امر با این قاطعیت به نفع مسلمانان و جمعی است که در این اراضی مقدس گردهم می آیند، افزود: اگر به هر کس یا جریان سیاسی اجازه شعار یا تظاهرات بدهیم حجاج چگونه حج به عمل خواهند آورد؟

امیر مکه با نادیده گرفتن مانع تراشی کشورش برای حضور حجاج ایرانی در مراسم حج و با ادعای اینکه دولت ایران مانع حج ایرانی‎ها می‌شود نه عربستان، گفت: عربستان از حج هر انسان از جمله ایرانی ها به شرطی که دولت ایران اجازه آن را بدهد استقبال می کند.

وی در ادامه یاوه گویی های خود و بدون اشاره به جنگ افروزی های کشورش در منطقه و فتنه انگیزی سعودی ها در سوریه، عراق و یمن افزود: اما پیام من به رهبران و دولت ایران این است که از خدا می خواهم آنها را هدایت کند و از رویکرد اشتباهشان در قبال برادران مسلمان عرب خود در عراق، سوریه و یمن بازدارد.

الفیصل گفت: اما اگر برای حمله به ما ارتش آماده می کردند ما لقمه راحتی نیستیم تا هرکسی علیه ما تجهیز شده و هر وقت خواست با ما بجنگد. ما پاسخ هر متجاوزی را خواهیم داد و در حفاظت از این اراضی مقدس و کشور عزیزمان به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ابوحسین ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به این امیرتکفیری وهابی تنها بایدگفت زپلش اوبرای ایرانیها دعامیکندکه هدایت شونددرصورتیکه این دعارابایستی باتوبه نمودن بدرگاه خداوندازاومیخواست به اوعقل درست وحسابی عنایت فرماید
  • مجید ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرتیکه ارتش برات زیاده . یک گروهان کافیه تانابودبشین ...
  • مهدی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چه غلطها فقط مونده بود ی عرب ملخ خور جاهل ایران و نصیحت کنه اصلا مال این حرفا نیستی که در مورد ایران اینطوری صحبت کنی فقط ی موشک کارته که کل عربستان با خاک یکسان بشه اون کسی که میره مزدور استخدام میکنه برای بمباران کشوری مثل یمن عرضه داره با کشوری مثل ایران بجنگه لقمه ایران تو دهنت خیلی گندست پس حرفبی ربط نزن بشین سر جات
  • محمد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مردک ملعونه خبیثه تو از بچه های یمنی گه به خاک وخون میکشید خجالت نمیکشی حیاء کن
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مشکل ما اینه فقط داریم حرف میزنیم و ادعای مسلمونی داریم آقا خدا تو قرآن گفته با هرچی داری حق این مشرکینو بزار کف دستشون هی آقایون مسئولین بیانیه میدن بزنید بترکونید این حرومزاده هارو ببینم جرات دارن حتی یه تیر شلیک کنن .
  • مهدی اسدی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام علیکم : ایران هیچ گاه بر اساس اصل قرآنی حق حمله و تجاوز به هیچ کشور ی حتی غیر مسلمان را به خود نمی دهد . شما تکفیر یها به هر کس و هر کشوری که حاضر نیستند مطیع و فرمانبر دار شما باشند چه مسلمان؛ سنی ؛ ایزدی ؛ مسیحی ؛ شیعه و ... را تکفیر و خون آن را مباح و مجاز شمرده و می کشید . البته صبر ایران و ایرانی هم حدی دارد این مطلب را در آن گوش کر و لال خود فرو کنید .
  • reza ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    خیلی دوست دارم با این وهابی های سعودی بجنگیم و از رو زمین برشون داریم...یک سرباز سپاه
  • مرتضیsk ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای روحانی ریاست دولت یازدهم در سخنان (دوشنبه 95/05/11) فرمودن : برجام برای ما عزت آورد! وزیر خارجه (امیرکبیر زمان!) هم دیپلماسی منفعلانه و دیگر هیچ
  • حميد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    وهابي داعشي جهنمي . به اميد ديدار در قيامت.چون شماها هم مثل اجداد پليدتان تا قيامت هم اصلاح نمي شويد.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    درود برسید خراسانی (امام خامنه ای عزیز تر ازجان) وای اگر امام من دستور دهند کار وهابیها را یکسره خواهیم کرد
  • سینا ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    جدی نگیرین دیشب ملخ سوخاری خورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس