شهدای منا و قربانیان حج تنها یکی از نمونه‌ها و جنایت‌های رفتاری و فکری آل‌سعود هستند که باید آن را به ثمر نشاند و آن را به مشعلی هدایت‌گر در جهان اسلام تبدیل نمود.

 به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی نوشت: بیانات رهبری معظم انقلاب در مورد شهدای منا و رفتارهای آل‌سعود که حداقل در دو سخنرانی اخیر معظم‌له ایراد شده است، به یک حقیقت بسیار مهم ناظر است و آن اینکه ماهیت و جنایات آل‌سعود فقط در قتل حجاج و صد عن سبیل‌الله در زیارت خانه خدا و قبر پیامبر (ص) خلاصه نمی‌شود، بلکه این شجره خبیثه؛ کارگزاری برای رژیم صهیونیستی و استعمار غربی، بلاد اسلامی و کشورهای منطقه را برای بقای خود و حفظ منافع استعماری غربی، به نابودی کشیده و با ناامنی و قتل و ویرانی، هم اسلام و هم مسلمین را در خطر جدی قرار داده است. واکنش‌های چند روز اخیر که از سوی مزدبگیران منطقه‌ای در شورای همکاری و یا اتحادیه عرب و برخی حکام و وابسته به غرب در منطقه ابراز شده نشان می‌دهد که تا چه میزان مواضع رهبری انقلاب آنان را سراسیمه و مضطرب کرده است.

لذا دستگاه‌های مسئول در کشور، اعم از دیپلماسی رسمی، فرهنگی، علمایی و تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای باید در نشر و بسط و استدلال مواضع رهبری معظم انقلاب، راهبردهای اجرایی هدفمند را با انرژی و استمرار در محیط داخلی و به ویژه خارجی و در جهان اسلام و عرصه‌های بین‌المللی دنبال کرده و به اجرا بگذارند.

 راهبردهای رهبری را می‌توان در 5 رسته اقدام هوشمند زیر به اجرا گذاشت:

1- دیپلماسی علمایی فعال و با تکیه به ظرفیت‌های شیعی و سنی باید ضمن توجه به مواضع رهبری، از ماهیت و تفکر تهدیدکننده و اقدامات جنایت‌گونه و خدمات آل‌سعود به دشمنان اسلام و مسلمین آگاه و واکنش نشان دهند. تأکید بر تهی کردن ظرفیت‌های فریبکارانه آل‌سعود و وهابیت تکفیری در بین علمای اهل سنت از آثار و نتایج مؤثری در انزوا و کاستن  از خطرات این شجره خبیثه برخوردار است. ارتباط فعال با مراکز و علمای دینی در سطح جهان اسلام، اولویت فوری این توصیه است.

2- فعال‌سازی ظرفیت‌های حقوقی و حقوقدانان داخلی و خارجی برای تبیین مصادیق حقوقی رفتار و جنایات آل‌سعود و پیگیری در مجامع حقوقی جهانی، که باید از سوی نهادهای مردمی و رسمی در داخل کشور و شبکه‌ای بین‌المللی حمایت و هدایت شود.

3- بسیج شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی برای روشنگری، تحت فشار قرار دادن این شجره خبیثه.

4- دیپلماسی رسمی کشور از طریق روابط دو و چندجانبه با کشورهای اسلامی و غیراسلامی باید ضمن روشنگری و ارائه منطق و استدلال محکم، آنان را به واکنش واداشته و از طریق مجامع جهانی سیاسی و حقوقی نسبت به مطالبات قانونی و شرعی تلاش نماید. وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های دیپلماسی کشور، باید سهم فعال خود را به عهده گرفته و آن را به اجرا بگذارند.

5- بسیج فرهنگی در تبیین جوهر مناسک حج و تلاش نخبگی با جهان اسلام، علما، مراکز فرهنگی و دینی امری اثرگذار و آگاهی‌بخش خواهد بود. آنچه از سوی آل‌سعود و وهابیت حاکم در حج به اجرا گذاشته می‌شود، طرحی استعماری برای تهی کردن مفاهیم عالیه اسلامی است تا فراتر از امور شکلی نرفته و به امری بی‌اثر در جهان اسلام تبدیل شود.

حج، چیزی جز نمایش و تمرین توحید و اعلام برائت از شرک و مشرکین و دشمنان اسلام نیست، و اگر این آگاهی‌بخشی در بین علما و نخبگان جهان اسلام و خصوصاً اهل سنت گسترش یابد، وهابیت تکفیری چاره‌ای جز تمکین و یا علنی‌تر کردن ماهیت واقعی و ضداسلامی خود را ندارد.

امروز آل‌سعود و وهابیت تکفیری در جنگی تمام عیار در مقابل انقلاب اسلامی و اسلام و مسلمین همه توان خود را در پناه غرب وحشی و حاکمان ضدبشری آن قرار دارد و از هیچ فرصت و امکانی در راهبرد خود دریغ نمی‌ورزد، لذا شهدای منا و قربانیان حج تنها یکی از نمونه‌ها و جنایت‌های رفتاری و فکری آل‌سعود هستند که باید آن را به ثمر نشاند و آن را به مشعلی هدایت‌گر در جهان اسلام تبدیل نمود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس