وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عربستان لیاقت میزبانی زائران حرمین شرفین را ندارد گفت: ادعای دروغین عربستان مبنی بر اینکه خود را خادم حرمین شرفین می‌داند بر همگان ثابت شده است.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش در مراسم یادواره 800 شهید شهرستان بهشهر و دومین سالگرد آیت‌الله جباری در مصلی جمعه این شهر اظهار داشت: توفیق حضور در جمع مردم بهشهر برای بنده افتخار است. این منطقه سرزمین علم، جهاد، فقاهت، دیانت و ولایت‌مداری است.

وی افزود: بهشهر سرزمین بزرگان علم و عمل، جاودان سرافراز و بزرگ‌مردان تاریخ است و آیات عظامی چون کوهستانی، جباری، ایاذی و شهدای والامقامی چون هاشمی‌نژاد، مهرزاد و هزاران شهید سرافراز از این خطه قهرمان‌پرور پدیده آمدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به قیام خونین 17 شهریور گفت: این روز بزرگ به عنوان مناسبت بزرگ تاریخی ملت ایران بوده که آغاز گسترش حضور ملی مردم در مقابل توطئه رژیم شاهنشاهی پهلوی بوده است.

دهقان با بیان اینکه نظام شاهنشانی وابستگی خود را به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با قیام خونین 17 شهریور آغاز کرده است، تصریح کرد: باید ابعاد قیام خونین 17 شهریور و نقش این قیام توسط مردم در میدان ژاله تهران که طوفانی عظیم در جنبش اسلامی پدید آورده و رژیم ستم‌شاهی 2500 ساله را در هم پیچیده است برای آیندگان تبیین شود.

شهدای محراب جز مدافعان همراه با امام راحل‌ بودند‌

وی با اشاره به اینکه فردا سالروز شهادت آیت‌‌الله مدنی و شهدای محراب است، گفت: شهدای محراب جز مدافعان همراه با امام راحل در عرصه توسعه اندیشه اسلام ناب، تقویت حوزه‌های شیعه و خدمت به انقلاب بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهادت شهدای محراب به واقع باعث شد تا منافقان کوردلی که قصد داشتند از این توطئه شوم به دنبال تأمین اهداف و منافع خود در داخل کشور در آن دوران تاریخی انقلاب باشند، به اهداف خود نرسند، افزود: پس از اینکه استکبار جهانی سلطه‌های متعدد خود بر ایران را وارد کرد، گمان کرد می‌تواند بر ارکان نظام اسلامی نفوذ کند و همه زوایای انقلاب اسلامی با ترفند و رخنه در مردم انقلابی آن زمان بتواند توطئه‌های خود را علیه ایران اسلامی اجرایی کند که به مدد راهبری معمار کبیر انقلاب و رشادت‌های مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و دشمن‌شناسی آنان این توطئه‌ها باعث شد تا حوادثی چون انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و حادثه 8 شهریور خللی در مسیر انقلاب ایجاد نکند.

استکبار جهانی همه برنامه‌هایش را برای تخریب پایه‌ها و ارزش‌های نظام ‌به کار گرفت‌

دهقان با بیان اینکه استکبار جهانی همه برنامه‌های خود از دوران قبل از انقلاب و پس از آن را با هدف تخریب پایه‌ها و ارزش‌های نظام و پایین بردن ضریب وحدت و انسجام ملت به کار گرفته است، بیان کرد: ملت ایران همواره تابع محض ولی‌فقیه زمان بوده و توطئه‌های استکباری هیچ تأثیری بر اراده ملت برای دفاع از ارزش‌های ایثار و شهادت نداشته و نخواهد داشت.

وی گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بر خود می‌بالد که پیشتاز ترویج فرهنگ شیعی و مذهب جعفری در جامعه اسلامی بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مروری بر وضعیت امروز دنیا، ایران و منطقه گفت: نقش انقلاب اسلامی، شهدا و رهبری در عرصه جهانی اکنون به حدی رسیده که نظام اسلامی ایران در همه صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری داشته و بسیاری از مناسبات منطقه دستخوش نوعی از اراده ملت ایران برای حفظ امنیت و ثبات در این کشورها بوده است.

صهیونیست بین‌المللی صحنه‌گردان واقعی اقدامات استکباری آمریکا در منطقه است

دهقان با بیان اینکه امروز دنیا و منطقه دستخوش نوعی از آشوب، بی‌ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی است گفت: عامل اصلی این آشوب‌ها نظام سلطه و صهیونیست‌ها به خصوص اسرائیل غاصب بوده و امروز آمریکا از موقعیت مادی کشور خود برای ایفای وظیفه صهیونیست‌ها که همان کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم در کشورهای اسلامی و عربی بوده به کار گرفته و صهیونیست بین‌المللی صحنه‌گردان واقعی اقدامات استکباری آمریکا در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دشمنی یهود و اسرائیل در طول زمان با اسلام ناب محمدی سابقه‌ای دیرینه‌ای است، گفت: امروز در محیط منطقه‌ای دنیای اسلام گرفتار عداوت و کینه‌توزی صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی شده و همه بلاد اسلامی در منطقه به خصوص سوریه، عراق، فلسطین، یمن و بخش‌هایی از لبنان دستخوش این ناامنی استکبار شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی به جان مردم اسلامی افتاده و نسل‌کشی را به نام برنامه در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل غاصب قصد دارد تا با نفوذ به زیرساخت‌های کشورهای عربی سرمایه‌های مادی و معنوی جهان اسلام را برای تأمین منافع استکباری خود به کار گیرد.

حکام عربستان صلاحیت اداره حرمین شرفین، میزبانی زائران خدا و نبی مکرم اسلام را ندارند

دهقان با اشاره به سالروز کشتار حجاج ایرانی خانه خدا در منا گفت: متأسفانه حکام عربستان بی‌کفایتی مدیریتی خود را در اتفاق سال گذشته منا نمایش دادند و اثبات کردند که صلاحیت اداره حرمین شرفین، میزبانی زائران خدا و نبی مکرم اسلام را ندارند. آنها هیچ دوستی با اسلام و معارف اسلام ندارند و همواره با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل برای نسل‌کشی اسلام بسیج شده‌اند.

وی با بیان اینکه ادعای دروغین عربستان مبنی بر اینکه خود را خادم حرمین شرفین می‌داند بر همگان ثابت شده است، گفت: متأسفانه در حادثه منا به جای اینکه نیروهای آل‌سعود به کمک حادثه‌دیدگان بیایند و آنان را که از تشنگی تلف شده بودند نجات دهند نه به خود اجازه کمک داده و دیگران را هم از کمک به حادثه‌دیدگان در معرض فوت اجازه کمک ندادند و هیچ‌گاه به خودشان اجازه عذرخواهی و پرداخت دیه افرادی که به ناحق به کشتار مظلومان جهان پرداخته نمی‌دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری در سالروز کنگره عظیم حج گفت: این پیام معظم‌له دارای وجوهات فوق‌العاده و خاصی بوده است و کشور جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای اعزام زائران ایرانی به مناسک حج صورت داده ولی دولت آل‌سعود به هیچ‌یک از خواسته‌های دولت ایران و دستگاه دیپلماسی این کشور تمکین نکرده و افتخار تشرف زائران ایرانی به سفر معنوی حج در سال جاری نصیب ملت ایران نشده است.

قساوت، خونخواری و ددمنشی را در افکار سعودی به وضوح مشاهده کرده‌ام

دهقان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب سعودی‌ها را به جنایتکاران واقعی قلمداد کرده‌اند، گفت: بنده در مناسک حج سال 66 که بالغ بر 400 نفر از حجاج ایرانی و اسلامی با سلاح گرم و سرد به شهادت رسیدند نیز حضور داشتم و قساوت،خونخواری و ددمنشی را در افکار سعودی به وضوح مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه در حادثه منا مسئولان سعودی و کارگزاران آنان نقش اساسی در کشتار حجاج ایرانی داشته‌اند، اظهار داشت: متأسفانه کمک به هم‌نوع که از صفات انسانی بوده در ذات حیوانی آل‌سعود جایگاهی نداشته و این حاکمان بی‌وجدان اکنون به حمایت از کشورهای سلطه‌گر و استکباری و جریانات داعشی نیز پرداخته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا و علما نوعی دست‌آموزی از مکتب و سیره آنان است، گفت: شهدا و علمای دین همواره برای حفظ عزت جامعه گام برداشته و منش و سیره آنان مسیر پیشرفت و تعالی کشور را برای ملت ایران تداعی کرده و شهدا به عنوان الگو و اسوه ایثار، ارزش‌مداری، رهرو پیام عالمان دین و مدافع واقعی ولایت در همه اعصار انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند.

جوانان ایرانی داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل‌بیت خواستار حضور در جبهه نبرد هستند‌

دهقان با بیان اینکه مناسبات اسلامی در جامعه متکی به ارزش‌های الهی، ایثار و شهادت بر پایه نوع‌دوستی و رفاقت بنا شده است، گفت: امنیت آحاد جامعه بر لوای ولایت‌پذیری و ایجاد اتحاد و انسجام میان ملت با ممالک اسلامی صورت می‌گیرد و این خصوصیات بارز و ارزشمند در منش و سیره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم در مسیر ولایت ساری و جاری بوده است.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و خدمتگزاری شهدا و علمای دین در جامعه باید به یک فرهنگ قالب تبدیل شود، افزود: پاک‌دستی، دوری از تجملات دنیایی، حفظ ارزش‌های ایثار و اسلام از خصوصیات بارز شهدا و عالمان دینی بوده که همگان باید رهرو این منش باشیم و جامعه ما امروز با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی از رفتار علمای دین توانسته است دشمنان نظام و بدخواهان ملت را در رسیدگی به مقاصد و اهداف شومشان ناکام کرده و توطئه‌های آنان را یکی پس از دیگری منکوب و نقش بر آب جلوه دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اکنون فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در ملت ایران به درجه‌ای رسیده که جوانان این مرز و بوم داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل‌بیت و حمایت از مظلومان اسلامی در کشورهای منطقه رهسپار جنگ شده و به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند، گفت: روحیه مقاومت، استقامت و پایداری رزمندگان ایران اسلامی اکنون به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شده است و دشمن از این روحیه مستحکم که دفاع از مظلوم و جنگ با ظالم بوده بسیار هراسناک شده است.

حضور ایران در کشورهای منطقه برای دفاع تمام قد از اسلام و حرم اهل‌بیت بوده است

دهقان با بیان اینکه حضور در کشورهای منطقه به واسطه دفاع تمام قد اسلام از حرم اهل‌بیت بوده است، گفت: ملت ایران برای پاسداشت حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت و دین‌مداری و اسلام‌خواهی با هر نوع استکبارگری و خون‌خواری مبارزه کرده و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم اسلام و ارزش‌های ناب ولایت خواهد کرد.

در این مراسم از کتاب "پدر آسمانی" که سیر اجمالی در زندگی و ویژگی‌های رفتاری سیدالعلمای مازندران آیت‌الله حاج سید صابر جباری نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید بهشهر داشته با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون وزیر دفاع، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران، مسئولان استانی و خانواده شهدا و ایثارگران رونمایی شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از حضور بر مزار آیت‌الله جباری و شهدای گمنام در جوار مصلای بهشهر این شهرستان را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    شجره خبیثه ملعونه
  • حسین ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    ما با ولایت زنده ایم- تا زنده ایم رزمنده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس