کد خبر 628888
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه روسیه و ایران همپیمانان صادق دمشق هستند، گفت که سوریه هیچ توافقی با ترکیه بر سر حلب نکرده است.

به گزارش مشرق، خانم «بُثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه از هیاهوی سازمان ملل مبنی بر اینکه طرفی در آشتیهای محلی سوریه نیست ابراز تعجب کرد؛ آشتهایی که در برخی از مناطق سوریه از جمله «داریا و معضمیه» در غرب دمشق رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور سازمان ملل یا هر میانجی دیگر در هر بحرانی فوق العاده است، گفت: اینکه استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل از توافق داریا ابراز انزجا کرده و در حال ترویج این ادعاست که افراد غیر نظامی از این شهر اخراج میشوند، نه تنها مایه تعجب است، بلکه ثابت میکند که مقاصد این افراد مسالمت آمیز نیست.

شعبان در گفت وگو با شبکه سوریه اظهار داشت: حکومت سوریه راهکار سوری-سوری را پیشنهاد داده است و زمانی که 1800 شخص مسلح به همراه خانواده هایشان به خاطر توافق اخیر داریا از این شهر خارج شدند، دنیا به آخر نرسید. این در حالی است که شمار اندکی از تروریستها در آغاز جنگ سوریه 450 هزار نفر از ساکنان داریا را اخرج کردند. لذا باید این تروریستها محکوم شوند که افراد غیر نظامی را از خانه هایشان در داریا کوچ اجباری دادند.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه ادامه داد: آنچه ستون پنجم درباره طرحهای ویژه در داریا میگوید دروغ و افترائی است که به سود دشمنان سوریه است. در واقع هیچ طرحی برای تغییر بافت جمعیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جنگ تا زمانی ادامه دارد که سوریه از حضور افراد مسلح عاری شود، تصریح کرد: حل و فصل سیاسی اولویت دولت است و همه تلاش خود را در مناطق بر حسب امکانات آن به کار می‌گیرد؛ زیرا فرماندهی جنگ علیه سوریه بر عهده کشورها، میانجیها و ارتشهاست... ولی سوریه قادر است به ایستادگی خود ادامه دهد.

شعبان با اشاره به اینکه صحنه سیاسی امروز به سود حکومت و ملت سوریه است، گفت: جنگهای سوریه، عراق لیبی فقط جنبه سیاسی داشته است... و سخن گفتن درباره هر طرح جدایی‌طلبانه ای به شکست منتهی خواهد شد.

هیچ معامله مشکوکی با ترکیه بر سر حلب نداریم

وی درباره شایعاتی مبنی بر بازگشت حلب به آغوش سوریه و باز گذاشتن دست نیروهای «سپر فرات» با حمایت ترکیه نیز اعلام کرد: هیچ معامله مشکوکی وجود ندارد که بار سنگینی را بر ملت ما تحمیل کند که از تحمل آن عاجز باشد... ولی در حال حاضر وضعیت ما هزاران بار بهتر از گذشته است... اظهارات نخست وزیر ترکیه مبنی بر عادی سازی روابط با سوریه و مصر، این کشور را از اقداماتی که علیه سوریه و حاکمیت آن انجام داد، مبرا نمیکند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امگان همگرایی ترکیه و سوریه وجود دارد، گفت: هیچ صحبتی با حکومت سوریه درباره دیدار [با اردوغان] نشده است... روابط روسیه و ترکیه از آغاز بحران سوریه خوب بوده و بازگشت آن بدین معنا نیست که نتیجه فوری حل بحران خواهد بود.. در واقع ترکیه تلاش میکند که از آنچه علیه حکومت سوریه انجام داده، بهره برداری کند.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه ادامه داد: ما هپیمانان صادق و امینی مانند ایران و روسیه داریم که کلمه به کلمه با ما هماهنگ هستند... به هر حال همه چیز به صحنه نبرد بستگی دارد. توافق روسیه و آمریکا نیز بر میدان نبرد تأثیر خواهد گذاشت. در واقع اگر ایستادگی ملت و ارتش سوریه نبود این گامها به سوی روسیه برداشته نمی‌شد.

وی درپایان با اشاره به آرمان فلسطین تصریح کرد: ما باور داریم که فلسطین قطب نماست و آزادی فلسطین، جولان و اراضی اشغالی عرب وظیفه همه اعراب است... در واقع رخدادهای کشورهای عربی فقط به سود اسرائیل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    معامله مشکوکی نیست ؟ فقط به مجامع بین المللی در رابطه با تجاوز ترکیه شکایتی نکرده
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    شکایت کرده خبر نداری..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس