کد خبر 628481
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

روزنامه صهیونیستی« جیروزالیم پست» نوشت که رژیم صهیونیستی ازعملکرد رسانه های سعودی بویژه العربیه و روزنامه الریاض که به طور بی سابقه از چشم اندازهای روابط مستقیم سعودی و اسرائیل سخن می گویند، خرسند است.

 به گزارش مشرق، جیروزالیم پست افزود: رسانه های سعودی مانند شبکه العربیه و روزنامه الریاض، انتشار گزارش ها و خبرهای منفی علیه اسرائیل و روابط بین اسرائیل و فلسطینی ها را در حد بی سابقه ای کاهش داده اند و این تحولی بزرگ که آنها به تماس های مخفی و پشت درهای بسته سعودی و اسرائیل در سال های گذشته اذعان می کنند.

جیروزالیم پست به نقل از کارشناسان سعودی اضافه کرد: تحرک رسانه ها مرحله ای جدید از روند دیپلماسی است و دلائل زیادی از تلاش خاندان حاکم سعودی وجود دارد تا جامعه سعودی برای بررسی پرونده هائی که در گذشته فقط در خارج مرزها مجاز بود، آماده شود.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از « دیوید بولاک» کارشناس امور منطقه در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور دور، نوشت که هدف آل سعود فراهم ساختن عادی سازی روابط با اسرائیل و برداشتن موانع از سر راه این هدفشان توسط رسانه ها است.

جیروزالیم پست اضافه کرد که نویسندگان اصلی در روزنامه های سعودی از سعودی ها می خواهند که دیگر مواضع منفی علیه یهودیان را مطرح نکنند و به بیان دیگر بر مذاکرات مستقیم بین دو طرف و بدون میانجی به بهانه تامین منافع ملی سعودی تاکید می کنند.

برخی از مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم از اشاره های مثبت ریاض به تل آویو سخن گفته اند و در این زمینه به رسانه های سعودی اجازه داده شد تا با « رون دیرمر» سفیر این رژیم در واشنگتن مصاحبه کنند.

« دوری گولد» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سال گذشته با یک پایگاه سعودی مصاحبه کرد.

جیروزالیم پست به سفر اخیر ژنرال سعودی « انور عشقی» به فلسطین اشغالی اشاره کرده ونوشته است که منابع رسانه ای از برنامه ریزی برای سفر دوباره این ژنرال سعودی به تل آویو و ملاقاتش با برخی مقامات اسرائیلی خبر داده اند.

سفر دوباره انور عشقی به فلسطین اشغالی تحت عنوان مرحله دوم بررسی های مرکز مطالعاتی او که درجده مستقر است، صورت خواهد گرفت.

« ماموریت این ژنرال بازنشسته سعودی که به آل سعود بسیار نزدیک است فراهم کردن کانال مستقیم تماس بین سعودی و اسرائیل است بدون اینکه ریاض به طور رسمی مسئولیتی را برعهده بگیرد تا تشکیلات خودگردان قانع شود که تحرکات عشقی با حکومت و مقامات صاحب نفوذ سعودی هماهنگ نشده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس