کد خبر 628418
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت:آمار مشارکت مخاطبان در طرح سال قبل 5 میلیون نفر بود که امسال این تعداد به حدود 6 میلیون نفر رسید.طرح ملی قرآنی 1450 اکنون به یک مطالبه عمومی قرآنی جامعه و مخاطبان از رسانه‌ ملی و نهادهای قرآنی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین محمدزاده در این نشست خبری با بیان اینکه طرح ملی قرآنی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و سایر اعضاء خانواده‌ها طراحی شده است گفت: امسال طرح قرآنی 1450 با محور سوره «حدید» بود که برای فهم بیشتر و هدایت بهتر نسل های آخر زمان نازل شده و از سوی دیگر این سوره بیانگر سبک زندگی اسلامی و دوران نوجوانی، جوانی و سالخوردگی است.

مدیر شبکه قرآن از استقبال خوب مخاطبان از این طرح خبر داد و افزود: بسیاری از مخاطبان ارتباط خوبی با طرح برقرار کردند و مسابقات مختلف طرح به همراه آموزش‌های حفظ، روخوانی، مفاهیم و تفسیر به خوبی با استقبال مواجه شد، همچنین با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت10 میلیون حافظ، حفظ این سوره در دستور کار ما بود و به واقع حفظ سوره حدید توانست زمینه را برای ادامه حفظ قرآن در بسیاری از مخاطبان به وجود آورد.

محمدزاده از برگزاری سه جشنواره با محور سوره حدید خبر داد و گفت: در طرح 1450 جشنواره جمع‌خوانی سوره حدید برگزار شد و گروه‌های قابل توجهی در این جشنواره شرکت کردند، همچنین جشنواره‌های عکاسی و خوشنویسی دو طرح دیگر جشنواره 1450 بود که با استقبال عموم مردم روبه‌رو شد.

وی به مشارکت نهادهای مختلف در طرح اشاره کرد و افزود:در طرح امسال شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی به خوبی در طرح مشارکت داشتند و در این زمینه رادیو قرآن نقش محوری داشت، همچنین سایر نهادها هم به خوبی و با توجه به اینکه قرار بود که طرح برگزار نشود اما به خوبی و به صورت جهادگرانه در طرح مشارکت کردند و طرح 1450 با ارزش افزوده نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

وی همچنین گفت: شبکه‌های رادیویی قرآن، جوان و ایران در اطلاع رسانی از این رویداد معارفی مشارکت خوبی داشتند که باید از آنان قدردانی کیم.

مدیر شبکه قرآن از افزایش یک میلیونی مخاطبان طرح نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ آماری که از مشارکت مخاطبان طرح تا سال قبل داشتیم، این بود که حدود 5 میلیون نفر در طرح مشارکت داشتند اما امسال مخاطبان طرح رشد یک میلیونی داشتند و تا امروز حدود 6 میلیون نفر در طرح شرکت کردند.

وی از برگزاری آئین اختتامیه در روز شنبه20 شهریور خبر داد و گفت:‌اختتامیه طرح1450 از ساعت 17 لغایت 19:30 روز شنبه و با حضور یکی از سران قوا و رئیس رسانه ملی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

در ادامه احمد لیایی دبیر طرح به بیان آماری از طرح 1450 پرداخت و گفت: امسال نهادهایی مانند وزارت ارشاد، شواری توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، کانون مساجد، دارالقرآن بسیج، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، شهرداری تهران و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در طرح مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: امسال برای طرح1450، 12هزار و 165 دقیقه برنامه تلویزیونی تولید شد و کتاب طرح هم توسط نهادهای مختلف چاپ و در اختیار مخاطبان قرار گرفت، همچنین امسال توسط نهادهای مشارکت‌‌کننده حدود 16 هزار کلاس آموزشی برگزار شد و 320 هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

لیایی در خصوص آثار ارسالی به جشنواره‌های خوشنویسی و عکاسی گفت:232 اثر به جشنواره خوشنویسی و 240 اثر به جشنواره عکاسی طرح1450 ارسال شده است. همچنین امسال 1400 جایزه 2 میلیون ریالی و50 جایزه10 میلیون ریالی بین مشارکت‌کنندگان طرح توزیع می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس