علامه «حیدر علوی» از علمای اهل سنت پاکستان گفت: حج بهترین فرصت برای متحد شدن مسلمانان است که متأسفانه به دلیل سیاسی‌کاری‌ و نفاق عربستان از این فرصت استفاده نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، علامه «حیدر علوی» عضو ارشد حزب سنی تحریک و از علمای اهل سنت پاکستان اظهار داشت: از بیانات آیت‌الله‌ خامنه‌ای برای گرفته شدن مدیریت مناسک حج از عربستان استقبال می‌کنیم.

وی افزود: زائران پاکستانی امسال با مشکلات زیادی مواجه هستند که ضرر و زیان آن کمتر از حادثه منا در سال گذشته نیست.

علامه علوی تأکید کرد: مدیریت مناسک حج درست نیست و اعتراض به آن چه از جانب ایران باشد یا سایر کشورهای اسلامی درست است بنابراین مسلمانان باید چاره‌ای برای انجام این مراسم معنوی بیندیشند.

عالم اهل سنت پاکستان گفت: اهل سنت پاکستان هیچ مشکلی با شیعیان ایران ندارند همه ما برادر هستیم و مکه متعلق به همه مسلمانان است بنابراین عربستان نباید با تک روی و به صورت انحصاری مدیریت مناسک حج را به عهده داشته باشد.

علامه حیدر علوی اظهار داشت: برخی کشورهای اسلامی به خاطر ترس یا مصلحت سیاسی به عربستان اعتراض نمی‌کنند اما واقعیت این است که تعداد قربانیان حادثه منا خیلی بیشتر از آن بود که از جانب این کشور بیان شد.

وی افزود: اگرعربستان نمی‌تواند مناسک حج را مدیریت کند بهتر آن است که با کناره‌گیری از این موضوع مهمانان خانه خدا را به دردسر نیندازد و همه چیز را به کنفرانس کشورهای اسلامی بسپارد.

علامه علوی بیان کرد: مناسک حج موضوع داخلی عربستان نیست و به همه مسلمانان مربوط می‌شود.

عالم اهل سنت پاکستان تصریح کرد: اهل سنت عاشق پیامبر هستند بنابراین چطور باید از زیارت قبر رسول محروم شوند چنین رفتاری قابل پذیرش نیست و این شیوه باید تغییر کند تا تمام زائران بتوانند قبر پیامبر را زیارت کنند.

وی افزود: عربستان از مراسم حج برای تبلیغ عقاید خود همچنین مقاصد سیاسی استفاده می‌کند که این رفتار برای سایر مسلمانان قابل پذیرش نیست.

علامه علوی گفت: درآمد حاصل از مراسم حج باید بین تمام مسلمانان تقسیم شود یا حداقل صرف برگزاری بهتر این مراسم شود و فقط قسمتی از آن به عنوان سهم به عربستان تعلق می‌گیرد.

علامه حیدر علوی تأکید کرد: مراسم حج بهترین فرصت برای متحد شدن مسلمانان است که متأسفانه به دلیل مدیریت نادرست عربستان به مراسمی برای تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف تبدیل شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس