کد خبر 627234
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین با جانشین ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند، «محمد بن‌سلمان» در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفته است، همکاری با روسیه در ارتباط با بازار نفت، منافع بسیاری برای ریاض به دنبال خواهد داشت.

بنا بر گزارش شبکه «ال بی سی آی» لبنان، رئیس‌جمهوری روسیه در این دیدار گفته است، حفظ و تداوم گفت‌وگوها با عربستان در این رابطه بسیار مهم است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ، ضمن اعلام این دیدار احتمالی گفته بود که در این دیدار قصد دارد موضوع فریز نفتی اوپک و مستثنی شدن ایران از این مسئله را عنوان کند.

پوتین اعلام کرده بود، می‌توان در خصوص کاهش تولید نفت کشورهای اوپک به توافق رسید و حتی ایران را از این امر مستثنی کرد، چرا که ما متوجه هستیم که ایران  تازه چند ماهی است از تحریم‌ها رهایی یافته و باید اجازه داشته باشد تولید نفت خود را افزایش دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با بلومبرگ تأکید کرد: «من بسیار مایلم امیدوار باشم که تمام شرکت‌کنندگان در بازار نفت که تمایل به ایجاد ثبات در قیمت جهانی نفت دارند در پایان تصمیم مناسب را اتخاذ کنند. ولیعهد عربستان شریک بسیار قابل اعتمادی است که می‌توان با او به توافق رسید و می‌توان مطمئن بود که به این توافقات احترام گذاشته شود».

کشورهای عضو اوپک قرار است گفت‌وگوهایی غیررسمی در تاریخ 27 سپتامبر در الجزایر و در حاشیه کنفرانس صنعتی مجمع بین‌المللی انرژی داشته باشند. موضوع کاهش میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک نیز قرار است به زودی بررسی و تصمیم نهایی در این رابطه به منظور حفظ قیمت نفت و جلوگیری از کاهش بیشتر آن اتخاذ گردد.

محمد بن‌سلمان در دیدار با پوتین همچنین گفته است، همکاری‌ها میان مسکو و ریاض در بازارهای نفتی همچنان ادامه خواهد داشت.

در حال تکمیل...
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس