کد خبر 627144
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 6 هزار و 100 واحد مسکونی در استان بر اثر طوفان دچار خسارت شد، گفت: خسارت طوفان 170 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش مشرق، ربیع فلاح‌جلودار در ساری با اشاره به اینکه بر اثر طوفان 130 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی، 13 میلیارد تومان به حوزه مسکن، تجاری و معیشت و 27 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی استان خسارت وارد شده است، گفت: شدت طوفان به حدی بود که قریب 500 تیر برق شکسته شد.
 
وی با اشاره به اینکه 25 ترانس و 50 تابلوی برق خسارت دید و بیش از هزار مورد پارگی سیم‌های برق در شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری اتفاق افتاد، افزود: برق و آب همه شهرها وصل شده است و فقط تعدادی از روستاهای بابل و قائم‌شهر به دلیل آسیب دیدن سقف خانه و کابل‌کشی ساختمان هنوز مشکل برق دارند.
 
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بر اثر طوفان بامداد جمعه 12 شهریورماه بیش از 170 میلیارد تومان به حوزه‌های مختلف خسارت وارد شده است.
 
خسارت به 6100 واحد مسکونی در طوفان  
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه بر اثر طوفان شدید روز جمعه دوازدهم شهریور به 6 هزار و 100 واحد مسکونی شهری و روستایی استان خسارت وارد شده است، گفت: بر اثر این طوفان که در بعضی مناطق با سرعت 130 کیلومتر هم گزارش شده است، 3 هزار و 550 واحد مسکونی روستایی و 2 هزار و 550 واحد مسکونی شهری حتی تا 100 درصد خسارت دید.
 
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران استان کل خسارات واحدهای مسکونی شهری و روستایی بیش از 13 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
استاندار مازندران افزود: بیش از 10 میلیارد تومان نیز به وسایل منزل و معیشتی مردم خسارت وارد شده است که 4 میلیارد و 530 میلیون تومان آن مربوط به منازل شهری و 5 میلیارد و 910 میلیون تومان آن مربوط به منازل روستایی است.
 
وی با بیان اینکه در این طوفان با شکسته شدن قریب 500 تیر برق بیش از هزار مورد پارگی سیم‌های برق در شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری اتفاق افتاد، گفت: 622 اکیپ عملیات برق از صبح جمعه فعالیت خود را آغاز کردند که از این تعداد 70 اکیپ با 170 نفر از استان‌های همجوار بوده‌اند.
 
فلاح با بیان اینکه مدیران مرتبط با بحران از صبح جمعه در کنار مردم و با مردم مسائل و مشکلات را دنبال می‌کردند، خاطرنشان کرد: همانطور که دستیار ویژه رئیس جمهور پس از بازدید از مناطق آسیب دیده اعلام کردند مدیریت بحران یک مدیریت جهادی و شبانه‌روزی بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس