کد خبر 626399
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

وزیر خارجه سعودی که به نظر نمی رسد قصد پایان دادن به ادعاهای واهی و بی پایه و اساس خود علیه ایران را داشته باشد، در جدیدترین سخنان خود بار دیگر این ادعاها را تکرار کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی همچنان به تکرار ادعاهای خود علیه ایران ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، وی در جدیدترین سخنان خود مدعی شده است: ایران با حمایت از «بشار اسد» در سوریه، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.

این ادعای الجبیر در حالی مطرح می شود که «بشار اسد» پس از برگزاری یک انتخابات دمکراتیک در سوریه توسط مردم این کشور به ریاست جمهوری انتخاب شده است و هم اکنون نیز رئیس جمهور قانونی این کشور محسوب می شود. با این حال، رژیم سعودی نه تنها طی سالهای اخیر حاضر به پذیرش رأی مردم سوریه نبوده، بلکه تمام تلاش خود را برای به زیر کشیدن دولت قانونی این کشور به کار بسته است.

الجبیر همچنین مدعی شده است: ایران با حمایت های گسترده از حوثی ها در یمن و حزب الله در لبنان، در پس پرده تمامی اقداماتی است که منطقه را تهدید می کند؛ ما تاکنون تغییری در سیاست های ایران ندیده ایم.

وزیر خارجه سعودی در حالی مدعی تهدید منطقه از سوی ایران است که کشورش با حمایت های مالی ـ تسلیحاتی گسترده از گروه های تروریستی ـ تکفیری زمینه گسترش آنها در کشورهای مختلف منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن را فراهم آورده است.

وی همچنین در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد: ایران تلاش می کند به بحرین، کویت و عربستان سلاح وارد کند؛ ایران باید این موضوع را مشخص کند که آیا با کشورهای دیگر سر جنگ دارد یا نه؟ اگر سر جنگ دارد و به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد، بنابراین نمی تواند با آن تعامل کرد!!

این ادعای تمسخرآمیز توسط عادل الجبیر در حالی مطرح می شود که رژیم سعودی از جمله طرف های جنگ افروز در منطقه محسوب می شود. این رژیم در حالی ایران را متهم به جنگ طلبی می کند که خود طی حدود ۱۸ ماه گذشته ضمن نقض تمامی قوانین حقوق بشری و حقوق بشردوستانه مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده و می‌کشد.

علاوه بر این، شیعیان بحرین نیز از سیاست های جنگ طلبانه سعودیها تاکنون بی نصیب نمانده و شمار زیادی از آنها به دنبال این سیاست ها شهید و یا زخمی شده اند. مردم بحرین همچنان لشکرکشی سعودیها به کشور خود را فراموش نکرده اند.

از سوی دیگر، تلاش های رژیم سعودی برای ایجاد جنگ فرقه ای در عراق از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن توسط «ثامر السبهان» سفیر ریاض در بغداد، اخیرا موجب شد تا وزارت خارجه عراق رسما درخواست تغییر سفیر سعودی را به مقامات ریاض ابلاغ کند.

ادعاهای مکرر الجبیر علیه ایران در حالی مجددا مطرح می شود که چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به سعودیها هشدار داده بود تا از سرنوشت صدام معدوم عبرت گرفته تا آنها نیز به این سرنوشت دچار نشوند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام جو جو
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    نجس ملخ خور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس