کد خبر 626321
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

رئیس جمهور مصر که به هند سفر کرده است بر ضرورت تقویت همکاری امنیتی و نظامی با این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالفتاح السیسی در کنفرانس خبری مشترک با «ناریندرا مودی» نخست وزیر هند گفت که دستوراتی به دولت برای تدوین طرح کاملی جهت ارتقای همکاری اقتصادی و تجاری بین مصر و هند صادر کرده است.

وی بر ضرورت همکاری امنیتی و نظامی با دهلی نو و توسعه فعالیت ها در این زمینه به خصوص در امر مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

السیسی همچنین به ضرورت افزایش سرمایه گذاری های متقابل و تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور به گونه ای که منافع دو ملت دوست محقق شود، تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین ضرورت همکاری امنیتی و نظامی با هند و توسعه فعالیت ها در این زمینه به خصوص در امر مبارزه با تروریسم و نیز تقویت همکاری در ارائه کمک های بشردوستانه و کمک به مناطقی که از حوادث طبیعی و درگیری ها متضرر شده اند، مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر هند نیز به نوبه خود گفت که این کشور آماده است تا شریک اساسی مصر در تحقق اهداف اقتصادی و امنیتی و توسعه ای آن باشد.

وی افزود که هدف از همکاری امنیتی بین دو کشور افزایش مبادلات تجاری، تبادل اطلاعات و تلاش برای مبارزه با تروریسم و چالش های پیشروی امنیت و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم برون مرزی و پولشویی است.

السیسی همچنین در مصاحبه با یک روزنامه هندی گفت که مصر و هند دو قدرت اصلی برای ثبات منطقه هستند و تمایل متقابل برای بهبود همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه در سایه تهدیدات علیه منطقه ما، وجود دارد.

کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن 4 غیر نظامی در سینا

منابع مصری گزارش دادند که در دو حادثه جداگانه در سینا واقع در شرق مصر، یک سرباز کشته و چهار غیر نظامی نیز زخمی شدند.

یک منبع مصری گفت که یک سرباز به نام «کریم مصطفی السید» در ایست امنیتی الماسوره واقع در ورودی شهر رفح هدف تیراندازی از سوی یک تک تیرانداز قرار گرفت و کشته شد.

همچنین در نتیجه اصابت یک خمپاره به منزلی در روستای الظهیر واقع در جنوب شیخ زوید که از سوی افراد ناشناس شلیک شده بود، چهار غیر نظامی از اعضای یک خانواده زخمی شدند.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

انصار بیت المقدس خطرناک ترین گروه تروریستی در شبه جزیره سینا به شمار می رود و از چند ماه پیش نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی چند ماه اخیر هدف حملاتی در شبه‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.

ارتش مصر از دو سال قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس