کد خبر 626311
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

وزیر خارجه آلمان نسبت به تبعات حضور بلندمدت ارتش ترکیه در سوریه هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان امروز جمعه در سخنانی در جمع خبرنگاران در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی در خصوص ادامه حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه هشدار داد.

وی در این باره تاکید کرد: ترکیه نقش فعالتری در سوریه طی روزهای اخیر ایفا کرده است، از جمله اقدام نظامی. ولی همه ما باید مایل باشیم که از تقابل نظامی بلندمدت در خاک سوریه جلوگیری کنیم چرا که حضور نظامی بلند مدت ترکیه در سوریه، نفعی نخواهد داشت.

ایالات متحده آمریکا نیز نسبت به حملات ترکیه علیه نیروهای کرد هشدار داده است. روسیه نیز از ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ترکیه خواسته است تا از حمله به گروه های قومی و مخالف در سوریه از جمله کردها خودداری کند.

ترکیه اخیرا عملیات نظامی را علیه تروریست های داعش و کردهای سوری در شمال سوریه آغاز کرده است.عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه از آن جهت حساسیت زیادی دارد که کردهای سوریه متحد اصلی و مهم آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه به شمار می روند.

ترکیه به شدت مخالف ایجاد یک منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه است. عملیات نظامی ترکیه در جرابلس در حالی ادامه دارد که  سوریه این اقدام را نقض حاکمیت خود دانسته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهزاد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    عملیات تورکیه خواب غربی ها را آشفته کرده و هدف اونها برای تجزیه کشورهای خاورمیانه را به خطر انداخته
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    اتفاقا کاملا در راستای اهداف آنها برای تجزیه پیش می رود. کارهای دیوانه وار ترکیه بدون حساب کتاب بوده و فقط از روی احساس است. ترکیه باید از تاریخ درس بگیرد خشونت و سرکوب فقط آتش کینه و انتقام را بیشتر کرده و کردهای میانه رو را که خواهان جدایی نیستن به سمت تجزیه طلبی پیش می برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس