در حال حاضر بازار سیاه آب‌معدنی در قائم‌شهر ایجاد شده و افراد سودجو قیمت نامتعارفی را برای وسائل مورد نیاز مردم تعیین می‌کنند. بازار سیاه ایرانیت و حلب نیز در این شهرستان به وجود آمد.

سرویس جامعه مشرق- از اولین ساعات بامداد امروز، طوفان سهمگینی با سرعت 130 کیلومتر استان‌های مازندران و گلستان را درنوردید و صدای مهیب رعد و برق خواب را از چشمان ساکنان شمال کشور ربود.
 
بارش شدید باران در این مناطق که با رعد و برق شدید همراه بود، سبب دل‌نگرانی‌‎هایی برای ساکنان شده بود و با توجه به اینکه مازندران در حال حاضر میزبان گردشگران پایان تابستان است این نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.
 
براساس آنچه تاکنون اعلام شده است این طوفان خسارات زیادی به تاسیسات زیربنایی شهرهای شمالی وارد آورده و موجب قطع آب و برق و گاز برخی مناطق نیز شده است.
 
 ویرایش
 
ویرایش 
 
 سرعت طوفان در هرشهر چقدر بود؟
 
در این زمینه، مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه در شهرهای سرعت باد در آمل 94 کیلومتر، نوشهر 65 کیلومتر، قائم‌شهر 130 کیلومتر و ساری 80 کیلومتر بر ساعت ثبت‌ شده است، خاطرنشان کرد: شدت این تندباد از ساعت چهار بامداد امروز از سمت غرب مازندران شروع شده بود.

وی بیشترین سامانه بارشی ثبت شده را تاکنون برای شهرستان آمل 68 میلی‌متر و نوشهر 47 میلی‌متر ثبت شده است، اضافه کرد: تا ظهر امروز بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در استان داریم.
 
ویرایش 
 
 درخواست کمک شرکت برق مازندران از استان‌های همجوار
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز با اشاره به اینکه از همان لحظات اولیه آغاز طوفان از 410 خط اصلی برق بیش از 50 درصد آن دچار مشکل قطعی و خاموشی شد، بیان کرد: امروز مشکل خاموشی در شهرهای آمل، بابل و قائم‌شهر روبه‌رو بودیم و از استان‌های همجوار نیز در این زمینه درخواست کمک کردیم تا بتوانیم با قوت نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.
 
ویرایش 

 هشدار نسبت به شناکردن در دریا
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره برآورد خسارات بارش و طوفان اخیر در استان، یادآور شد: خسارت در حوزه مسکن و سایر در حال برآورد است و دو تا سه روز طول می‌کشد تا جمع‌بندی شود و پس از جمع‌آوری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های استان پرهیز کنند، گفت: با توجه به مواج شدن دریا، افراد از شنا کردن در دریا پرهیز کنند.
 
 خسارت طوفان به 200 منزل مسکونی در سوادکوه
 
 بخشدار نارنجستان سوادکوه‌شمالی  با اشاره به اینکه طوفان و بارندگی صبح امروز که از ساعت 6 صبح آغاز شد و تا 6 و 30 دقیقه ادامه داشت به 200 منزل مسکونی آسیب وارد کرد، گفت: منازل مسکونی و باغات کشاورزی در بارندگی اخیر دچار آب‌گرفتگی شدند.
 
ویرایش 
 
 درگیری بیش از 3 هزار و 800 نفر بر اثر طوفان شب گذشته
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در بررسی اولیه از استان تاکنون 858 خانوار به تعداد 3 هزار و 845 نفر دچار خسارت شدند، که بیشتر این خسارت‌ها مربوط به کنده شدن سقف منازل است که اقدامات برای امدادرسانی به این خانواده‌ها در دست انجام است.

این مسؤول با اعلام اینکه 11 شهرستان استان در اثر طوفان شدید شب گذشته و صبح امروز دچار خسارت شدند، گفت: شهرستان‌های قائم‌شهر، نور و بابل کانون خسارت است که بیشترین خسارت مربوط به قائم‌شهر است.

فخاری با اعلام اینکه در اثر طوفان و بارش شدید باران 76 روستای استان نیز درگیر خسارت طوفان و بارش شدید باران شدند، گفت: سیل و طوفان به روستاهای جویبار و ساری خسارت وارد کرد، همچنین خسارت طوفان در بخش مرکزی شهرستان ساری حادث شد که پنج روستا از این بخش را درگیر کرد. 
 
ویرایش 
 
 فوت 4 نفر در استان گلستان براثر سیل و صاعقه
 
 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: تا ساعت‌های ابتدایی امروز به دلیل شدت بارش در سطح استان، حدود 250 منزل در استان دچار آبگرفتگی شد و در برخی از معابر نیز شاهد آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اثر این سیلاب‌ها و بارش شدید در استان، سه نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان مراوه‌تپه به دلیل گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند.

مقدم بیان کرد: این سه نفر، پدر، مادر و فرزند یک خانواده بودند که در روستای پالچیق آق‌لار زندگی می‌کردند و متاسفانه در این حادثه جان باختند.

وی اضافه کرد: در شهرستان آزادشهر نیز یک خانم حدود 70 ساله در مزرعه برنج مشغول به کار بود که بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.
 
ویرایش 
 
 خسارت 100 درصدی منازل دو روستا در ساری
 
 بخشدار کلیجان‌رستاق ساری در ارتباط با میزان خسارت طوفان شب گذشته به مناطق روستایی این بخش اظهار کرد: منازل دو روستای دلاخیل و سلیم‌شیخ این بخش به صورت 100 درصد خسارت دیدند.

وی اضافه کرد: برق برخی از مناطق قطع است، اکیپ‌های برق‌رسانی در منطقه حضور دارند، به دلیل طوفان شدید در برخی از مسیرهای راه روستایی و حتی راه اصلی مازندران به سمنان شاهد جمع شدن خس و خاشاک بودیم که با حضور اکیپ‌های جاده‌ای مشکل برطرف شده است.
 
 ویرایش
 
 خسارت‌های سیل و طوفان به محمودآباد
 
 فرماندار محمودآباد گفت: تند باد غرب مازندران که بیش از 90 کیلومتر در ساعت در محمودآباد سرعت داشت بر اثر واژگونی درختان و سقوط بر روی خطوط انتقال شبکه برق و پارگی سیم‌ها سبب قطعی برق در ساعات اولیه صبح در پنج روستای بخش مرکزی محمودآباد شده و بیش از 100 میلیون تومان خسارت به تأسیسات شرکت توزیع نیروی برق وارد کرده است.

وی از بین رفتن سقف و تأسیسات 35 واحد گلخانه‌ای، دو واحد مرغداری، دو واحد دامداری و آب‌گرفتگی چهار واحد شالیکوبی را از مهم‌ترین خسارت تند باد در حوزه جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: بر اثر این تند باد انبار شرکت تعاونی تولیدی روستای اورطشت از بخش سرخ‌رود که حاوی 10 تن کود اوره و 2 تن کود روی و 3 تن کود پتاس و یک تن کود ماکرو بوده است از بین رفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران محمودآباد از خسارت 85 درصدی به طرح‌های سالم‌سازی دریا در محمودآباد خبر داد و بیان کرد: مسافرانی که شب گذشته به‌منظور استفاده از دریا در سواحل استقرار داشته‌اند به یک‌باره توسط این تند باد غافل‌گیر شده و در اثر واژگون شدن آلاچیق‌های ساحلی پنج نفر در ساحل پشت سپاه مصدوم شدند که توسط اورژانس 115 برای درمان به بیمارستان شهدای محمودآباد انتقال داده شدند.
 
ویرایش
 
 
ویرایش 
 
راه افتادن بازار سیاه آب معدنی در قائمشهر
 
 فرماندار قائم‌شهر درباره اوضاع شهرستان قائم‌شهر پس از طوفان و بارش شدید باران صبح امروز، اظهار کرد: خسارت جدی به تأسیسات برق این شهرستان وارد شد، به دلیل خسارت به تأسیسات برق آب شرب در این شهرستان هم قطع است و هشت اکیپ از شهرهای استان در حال وارد مدار کردن شبکه برق هستند.

تلفن ثابت در برخی از نقاط شهری هم قطع است، برخی از منابع خبری از کشته شدن یک شهروند قائم‌شهری در اثر طوفان صبح امروز خبر دادند که پیگیری در این ارتباط همچنان ادامه دارد.
 
 آب شرب شهرهای سیمرغ، جویبار و بخش بهنمیر به علت طوفان شب گذشته قطع شد.

با وجود تلاش‌های انجام شده برای اتصال شبکه برق همچنان مردم قائم‌شهر با مشکل قطعی آب و برق مواجه هستند.

به دلیل قطعی طولانی مدت برق بسیاری از چاه‌های آب هم از کار افتادند، که همین موضوع دستمایه سودجویان برای فروش بطری‌های آب معدنی شد.

در حال حاضر بازار سیاه آب‌معدنی در قائم‌شهر ایجاد شده و افراد سودجو قمیت نامتعارفی را برای آب معدنی و وسائل مورد نیاز اولیه مردم تعیین کردند.

بازار سیاه ایرانیت و حلب در این شهرستان به وجود آمد، نداشتن استادکاران برای ایجاد پوشش سقف‌ نیز بر نگرانی مردم از این بابت اضافه شد.

 
 
ویرایش
 
ویرایش 
مرگ گنجشک ها براثر طوفان در قائمشهر
 
 درخواست بابلی‌ها از مسئولان
 
 با گذشت 12 ساعت از طوفان بامداد امروز که بیشتر شهرهای مازندران را در بر گرفت هنوز شهرستان بابل در وضعیت بحرانی قرار دارد.

تنها ارتباطی که از صبح تاکنون گرفته شده است به این شرح است «آب، برق، تلفن قطع؛ تمام زیرساختها تعطیل؛ چند مصدوم داشتیم؛ طوفان دیشب سقف بیشتر خانه‌های شهرستان بابل را از جای کنده؛ اگر این پیام به دستتان رسید خبر بزنید و بگویید وضعیت در بابل خراب است».
 
 خسارت 38 میلیارد تومانی سیل به بابل
 
 فرماندار بابل از خسارت 38 میلیارد تومانی طوفان در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در نگاه نخست برآوردهای خسارات وارده طوفان صبح امروز رقم 32 میلیارد تومان را نشان می‌داد که با افزایش خسارات جدی در حوزه کشاورزی این آمار هم اکنون به مرز 38 میلیارد تومان رسیده است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه طوفان صبح امروز در بابل تلفات جانی نداشت، تصریح کرد: فقط یک خانواده بر اثر خسارات وارده طوفان بر منزل مسکونی آنها دچار آسیب‌دیدگی شدند که مسئله جدی نبود و درمان این شهروندان سرپایی و فوری انجام شد.
 
{$sepehr_media_1741573_400_300}
 
 خسارت 4میلیارد و 800 میلیونی تاسیسات برق آمل
 
 فرماندار آمل درباره خسارت طوفان صبح امروز به این شهرستان، اظهار کرد: سقف 900 واحد مسکونی در این شهرستان در اثر طوفان به شدت دچار آسیب شد.

وی خاطرنشان کرد: سقف 20 مسجد، مدرسه، تکیه و حسینه نیز در این طوفان به شدت دچار آسیب شدند و بیش از 500 اصله درخت نیز از جا کنده شد و طوفان به 100 تیر برق هم خسارت وارد کرد.

این مسؤول درباره میزان خسارت برآورده شد به تأسیسات برق، افزود: در برآورد اولیه تأسیسات برق این شهرستان 4 میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت برآور شد که احتمال افزایش آن وجود دارد.
 
 دستور جهانگیری برای کمک به آسیب‌دیدگان
 
 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان از آخرین وضعیت روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل و طوفان صبح امروز در این استان‌ها مطلع و خواستار بسیج امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان شد.

جهانگیری در این تماس تلفنی که بلافاصله پس از اطلاع از وقوع طوفان و سیل در این استان‌ها صورت گرفت، بر لزوم رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان این حادثه تأکید کرد و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت فعلی و جبران خسارات وارده صادر کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای امدادرسان استان‌های مازندران و گلستان به خاطر اقدامات امدادرسانی برای رسیدگی به حادثه دیدگان قدردانی کرد و خواستار تداوم روند کمک‌رسانی با حداکثر توان و بسیج امکانات به مردم مناطق خسارت‌دیده در این استان‌ها شد.
 
 قطع برق همچنان ادامه دارد
 
 به دنبال خسارت جدی به تأسیسات برق در مازندران بر اثر طوفان و مشکلاتی که برای شهروندان و روستانشینان به وجود آمد شبکه برق بسیاری از مناطق استان مازندران قطع شد.

برق روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساری که در اثر خسارت به کابل‌های برق قطع شده بود، همچنان قطع است.

در شهرستان‌های طوفان زده قائم‌شهر و برخی از نقاط شهرستان آمل به دلیل خسارت به تیرهای برق هنوز با مشکل قطعی برق مواجه هستند.

شهرستان قائم‌شهر که کانون طوفان بود هنوز با مشکل قطعی برق مواجه هستند، به دنبال قطعی برق آب شرب بسیاری از مناطق روستایی و شهری این شهرستان قطع است.

مردم روستای خطیرکلا با مشکل کمبود شدید آب و نیز قطعی طولانی مدت برق مواجه هستند.
 
 وقوع سیل و طوفان در 18 شهر شمالی
 
رئیس سازمان امداد و نجات گفت:از روز گذشته تاکنون در سه استان کشور،شامل مازندران، سمنان و گلستان شاهد وقوع سیل و طوفان بوده‌ایم.

وی افزود: 18 شهرستان قائم شهر، سوادکوه، آمل، بابل، ساری، جویبار، نور، بابلسر، بندپی، بهشهر، نوشهر، کلاله، آق قلا، بندرگز، کردکوی، مینودشت، گرگان و شاهرود درگیر حادثه سیل و طوفان شده‌‌اند.

چرخ ساز ادامه داد: یک نفر نیز در آذرشهر به دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست داده است. همچنین 48 واحد مسکونی از ‌آب تخلیه شده و 4 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها شده و امداد رسانی در مناطق حادثه دیده همچنان ادامه دارد.
 
 ویرایش
 
هشدار هواشناسی

هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه ای آورده است: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره نشان می‌دهد که سامانه بارشی وارد استان شده که باعث وزش باد و افزایش ابر از امروز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: بر همین اساس برای امروز وزش باد، افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعد و برق و همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی‌شده است.

هواشناسی خراسان شمالی توصیه کرده است تا تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به کار گرفته شود.

اواسط این هفته هم بر اثر بارش باران در شهرستان‌های بجنورد و شیروان خسارت‌هایی به بار آمد.

آب‌گرفتگی معابر و منازل از جمله پیامدهای بارش شدید باران در این شهرستان‌ها بود. خراسان شمالی از استان‌های سیل‌خیز به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    بلای الهی بود، همه باید مواظب اعمالمان باشیم
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    نصف کشورو سیل می بره نصف کشور از خشکسالی جون می ده ، دقیقا نشون می ده که چقدر کشور ما در هدایت آب مشکل داره و عقبه ، در همین شرق مازندران خیلی از روزها باید با قایق سرکار رفت !!!!! باید تونل بزرگ انتقال آب غربی شرقی از آمل ، بابل ، قائمشهر ، ساری ، نکا ، بهشهر تا کردکوی و شهر گرگان به طول 180 کیلومتر احداث بشه آب اضافی خصوصا در مواقع سیل از طریق تونل انتقال آب از ساری به سمنان منتقل و در حوضچه های سمنان ذخیره شود . آب غرب مازندران تا گیلان هم باید جمع و به جنوب شرق قزوین منتقل شود . این شکلی سیل دائما تاسیسات شمال کشور را نابود نمی کند و این آب اضافی باعث عمران و آبادانی و کشاورزی و اشتغال زایی و ... در مناطق خشک کشور می شود منتهی این طرح ها مولتی هزینه بر هستند و سال ها ساختشون طول می کشه ، شروع کنیم .
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم.
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    مادری را کلیپش را گذاشتند که خونش خراب شده تو را خدا یه شماره حسابی چیزی بدید برای اون مادر عزیز که خونش خراب شده و بچه کوچیک تو خونش بود مردم همت کنند و کنیم سرپناهی بسازیم به خدا اینقدر که راجب حقوق حیوانات حساسیم واجبه برای کودکان هم حساس باشیم من نمیدونم دولت نمیتونه به اینا مسکن مهر بده ؟ فقط پولها باید حقوق نجومی یا اختلاس بشه نباید از بیت المال به این عزیزان کم بشه ؟
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    این ارگانهای دولتی مربوط به وضعیت اضطراری طول سال استراحت میکنند برای همچین مواقعی اونوقت حتی نمیتونن آب شرب یک شهر رو تامین کنند. البته این هم باید لحاظ کرد که در اون صورت ذخیره های نظام ممکن است لاغر شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس