امام جمعه تبریز گفت: جنایات و خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران فراموش شدنی‌ نیست و از یاد ملت ایران به ویژه جوانان حتی برای یک لحظه هم نمی رود.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه حادثه عظیم 17 شهریور نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، اظهار داشت: این حادثه عظیم نقش مؤثری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: سررشته و سرخط همه جنایات قبل از انقلاب آمریکا است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سیاست آمریکا با ایران از اول خصمانه بوده است، گفت: خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر ضد ایران هم که در طول تاریخ انقلاب ادامه داشته فراموش شدنی نیست.

آیت‌الله مجتهدشبستری عنوان کرد: جنایات و خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران فراموش‌ شدنی‌ نبوده و این امر از خاطر ملت ایران به ویژه جوانان حتی برای یک لحظه هم فراموش نمی‌شود.

توان دفاعی و تهاجمی کشور را باید افزایش دهیم تا دشمن احساس تهدید کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید مقام عظمای ولایت از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد.

خطیب جمعه تبریز تشریح کرد: هیچ محدودیتی برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد و پیشرفت در این عرصه‌ها، یک وظیفه است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با گرامیداشت روز پدافند هوایی، تأکید کرد: توان دفاعی و تهاجمی کشور را باید افزایش دهیم تا دشمن فکر تجاوز به خود راه ندهد و باید به دشمن فهماند اگر تهاجمی انجام شود ضربه محکمی خواهد خورد.

دوری از تجملات و تشریفات از عوامل دیگر افزایش امکان ازدواج آسان بین جوانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سالروز ازدواج فرخنده آقا امیرالمومنین(ع) با صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) در اول ذی‌الحجه سال دوم هجری که روز ازدواج جوانان نامگذاری شده است، اظهار داشت: حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید در همه زمینه اسوه و الگو برای تمام جوانان باشند.

وی با تأکید بر ازدواج آسان و مهریه مناسب جوانان، توضیح داد: جهیزیه ساده و مهریه کم از جمله عوامل ازدواج بوده و تأکید اسلام بر موضوع ازدواج و سفارش برای عمل به آن در آیات مختلف قرآن کریم همواره اهمیت عمل به سنت پیامبر(ص) را نشان می‌دهد؛ با سبک کردن جهیزیه و منطقی کردن مهریه، ازدواج آسان ممکن می‌شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: دوری از تجملات و تشریفات از عوامل دیگر افزایش امکان ازدواج آسان بین جوانان است که استحکام پیوندهای ازدواج را نیز افزایش می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: پرهیز از تشریفات و تجملات موجب ازدواج آسان، به هنگام و پایدار جوانان می‌شود و جوانان باید با تأسی از حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) ازدواج به هنگام داشته و آن را به تأخیر نیندازند و آغاز زندگی ساده و شیوه ازدواج آسان را از آنان یاد بگیرند.

آیت‌الله مجتهدشبستری عنوان کرد: خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

به گفته وی، والدین، دختران و پسران درباره سنت‌های غلطی که جامعه رواج پیدا کرده و ازدواج را بر جوانان سخت کرده، تجدیدنظر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمی‌شود اسم‌مان پیرو مکتب حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باشد اما در عمل طور دیگری رفتار کنیم.

تجاوز به خاک هر کشوری محکوم است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تعرض دولت ترکیه به خاک سوریه اشاره کرد و گفت: ترکیه گمان می‌کند با تجاوز به خاک دیگران می‌تواند قدرت‌نمایی کرده و سرپوشی بر کودتای این کشور بگذارد.

وی تصریح کرد: هر دولتی تجاوزی به خاک کشور دیگر انجام دهد مطلقاً این تجاوز را محکوم می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس