کد خبر 626183
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: مقابل قطر اصلا خوب بازی نکردیم و خوش‌شانس بودیم که به آن شکل پیروز شدیم.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی در خصوص پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل قطر اظهار داشت: در این دیدار تیم ملی اصلا خوب بازی نکرد و بردی که به دست آوردیم واقعا یک برد ناپلئونی بود.

وی افزود: اگر بگویم خیلی خوش‌شانس بودیم که این از این مسابقه 3 امتیاز گرفتیم حرف بیراهی نگفته‌ام. شاید در کل ما 10 دقیقه از بین دقایق 55 تا 56 بازی خوبی ارائه دادیم اما در مابقی دقایق نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم، البته بعد از گل اول هم شرایط بازی به شکلی پیش رفت که تیم آنها از هم پاشید و توانستیم به گل دوم دست پیدا کنیم.

عزیزی با تمجید از تیم قطر خاطرنشان کرد: کمتر کسی انتظار داشت که قطر این قدر خوب و حساب شده بازی کند و  فکر کنم با توجه به بازی خوبی که چین و ازبکستان در بازی‌های روز اول رقابت‌ها از خود ارائه دادند به همه ثابت شد در گروهی قرار داریم که 4 تیم مدعی صعود هستند و در ادامه راه شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد. تیم ملی حقیقتا خوب بازی نکرد و اگر اشتباه دروازه‌بان قطر و تیزهوشی انصاری‌فرد و قوچان‌نژاد نبود نتیجه بازی تغییر نمی‌کرد. 3 امتیاز این بازی خیلی شیرین و با ارزش بود و از نظر روحی و روانی به ما کمک زیادی خواهد کرد تا با شرایط ایده‌آلی راهی چین شویم.  با این وضعیت اگر در چین هم یک امتیاز بگیریم خوب است.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که تیم ملی ضعیف کار کرد یا این تیم قطر بود که به خوبی بازی را بسته بود؟ خاطرنشان کرد: به عقیده من قطر بازی بسته‌ای ارائه نداد و بر توپ و میدان تسلط داشت. آنها در گردش توپ و ایجاد موقعیت به مراتب بهتر از ما بودند و چند موقعیت خوب گلزنی هم داشتند. در حقیقت با وجود این که ما میزبان بودیم بیشتر از حریف‌مان تحت فشار قرار گرفتیم و باید قبول کنیم که با این نحوه بازی در ادامه را دچار مشکل می شویم. البته من توانایی تیم ملی را خیلی بیشتر از این‌ها می‌بینم و اعتقاد این است که به قول فوتبالی‌ها بازی با قطر روز ما نبود.

وی راجع به اعتراض‌ها و عکس‌العمل‌های کی‌روش در کنار زمین نیز گفت: من فکر کنم بخش اعظم عصبانیت کی‌روش از داور مسابقه نبود بلکه او از بازی بد شاگردانش عصبانی شده بود. شاید باید به کی‌روش حق داد که آن قدر عصبانی شود چون واقعا تیم ملی به جز 10 دقیقه‌ای که اشاره کردم در مابقی دقایق مسابقه سردرگم و پر اشتباه ظاهر شد. ما با این بازی نمی‌توانیم در دیدار‌های آینده به جایی برسیم. اشتباهی که دروازه‌بان قطر مواجه شد در هر 10 بازی یک بار اتفاق می‌افتد و نمی‌توان همیشه به این اشتباهات دلخوش کرد. 3 امتیاز بازی با قطر را ناپلئونی گرفتیم و اگر می‌خواهیم راهی جام جهانی شویم باید خیلی بهتر از این‌ها بازی کرد.

عزیزی با بیان اینکه حریفان تیم ملی در بهترین شرایط خود بسر می‌برند، اضافه کرد: در اولین روز این بازی‌ها به همه ما ثابت شد که همه تیم‌ها قدر هستند و نمی‌شود هیچ حریفی را دست کم گرفت، البته این را هم بگویم که شکست قطر این قدر خوشحالی نداشت. اینکه ما از این برد به این شکل ذوق‌زده شویم خوب نیست چرا که فوتبال ما هیچ وقت مقابل قطر مشکل نداشته است. توانایی فوتبال ایران خیلی بالاتر از این حرفاست که تیم‌های اینچنینی سد راه صعود‌مان به جام جهانی شویم و باید از داشته‌های‌مان به نحو احسن استفاده کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی درباره نقش هواداران در این برد تاکید کرد: اگر بگویم هواداران پنجشنبه شب به اندازه بازیکنان و کی‌روش در این پیروزی نقش داشته‌اند حرف بی‌ربطی نزده‌ام. چون من خودم فوتبالیست بوده‌ام به خوبی درک می‌کنم که فشار تماشاگر در یک مسابقه چقدر روی بازی بازیکن تیم میهمان و روحیه تیم میزبان تاثیر دارد. یادم است در بازی رفت مقابل استرالیا در تهران بازیکنان آنها با وجود اینکه اکثرا در بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کردند در ورزشگاه آزادی جلوی یکصد هزار تماشاگر دچار استرش شده بودند. چه برسد به قطری‌ها که در عمرشان این همه تماشاگر را یک جا ندیده‌اند. مطمئنا اگر فشار تماشاگر نبود دروازه‌بان قطر آن اشتباه را مرتکب نمی‌شد. هواداران از دقیقه یک بازی هر موقع دروازه‌بان قطر صاحب توپ شد روی او فشار آوردند و او در یکی دو صحنه دیگر هم غیر از صحنه گل، دچار اشتباه شد. باید قدر هوادارن‌مان را بدانیم و در بازی‌های خانگی امتیازی از دست ندهیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای عزیزی گل در رابطه با بردن قطر که فرمودید اینقدر خوشحالی نداره درست میفرمایید اما باور بفرمایید ما قطر را نبردیم آرسنال انگلیس را بردیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس