کد خبر 626172
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

کارشناس فوتبال ایران، گفت: جواد نکونام هنوز حس یک بازیکن را دارد و اینکه او بعد از گل به درون زمین می‌دود نشان می‌دهد که حس یک مربی را پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در اولین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه مقابل قطر به پیروزی دو بر صفر رسید.

رسول کربکندی در مورد عملکرد بازیکنان تیم ملی در این مسابقه گفت: بازی‌های اول در هر تورنمنتی همیشه سخت است. وقتی از حریف شناخت کاملی ندارید و در خانه به میدان می‌روید و هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند استرس زیادی تیم را می‌گیرد.

وی افزود: قطری‌ها بسیار خوب ما را آنالیز کردند و فضاها را از بازیکنان تیم گرفتند. دفاع قطر بسیار فشرده بود و اجازه کار ترکیبی را نمی‌داد. آنها اجازه انجام کار گروهی را از بازیکنان ما گرفته بودند. انتظاراتمان در این بازی برآورده نشد اما در نهایت تیم ملی به پیروزی رسید.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه یادآور شد: دراین مسابقه تیم ایران مخصوصا کادر فنی عصبی بودند. کی‌روش و دستیارانش تحت فشار و با استرس بازی را دنبال می‌کردند. ما در بازی دیروز از تمام توان هجومی خودمان استفاده کردیم اما موقعیت زیادی ایجاد نکرده‌ایم. بیشتر به انجام بازی بلند روی آوردیم ولی بازیکنان سرزن ما هم نتوانستند تاثیر زیادی در مسابقه داشته باشند در حالی که بازی با نتیجه بدون گل در حال به پایان رسیدن بود با اشتباه نابخشودنی گلر قطر خوشبختانه به پیروزی رسیدیم که این سه امتیاز می‌تواند کمک زیادی به ما کند. بازیکنان ما ویژگی زیادی روی انجام بازی روی زمین دارند اما از این خصوصیت استفاده نمی‌کردیم.

کربکندی در پاسخ به این سوال که آیا رفتار کادر فنی روی نیمکت و اعتراض‌های آنها شایسته بود؟ اظهار داشت: کادر فنی خیلی کار را عصبی دنبال می‌کرد و آرامش لازم را نداشت. نکونام برای اولین بار به عنوان مربی روی نیمکت می‌نشست. او همیشه به عنوان بازیکن درون میدان حضور داشت و حدود اختیاراتش بیشتر از یک مربی بود و می‌توانست مستقیم روی اتفاقات بازی تاثیر بگذارد. اینکه بعد از زدن گل او به درون زمین می‌دود و خوشحالی می‌کند نشان‌دهنده این است که هنوز حس مربی بودن را به دست نیاورده و احساس یک بازیکن را دارد!

وی در مورد اینکه چقدر شانس برای صعود ایران به جام جهانی قائل است؟ عنوان کرد: نتایج هفته اول در گروه ایران نشان داد که نمی‌توان هیچ حریفی را آسان قلمداد کرد. ازبکستان مقابل سوریه به پیروزی یک بر صفر رسید و کره در خانه مقابل چین با نتیجه سه بر دو برنده شد. اینها نشان می‌دهد که چقدر کار ایران دشوار است و نمی‌توانیم فکر کنیم بازی‌های آسانی در پیش داریم. باید بتوانیم در دیدارهای خانگی امتیازات را به طور کامل بگیریم و شرایط بهتری را به وجود بیاوریم. تیم جوانی داریم که در این شرایط ممکن است احساسات هم تاثیرگذار باشد. به همین خاطر انجام اشتباه طبیعی است اما باید تا اندازه‌ای این مسئله را کنترل کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    قبول دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس