کد خبر 626138
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

هیئت جنبش انصارالله یمن، در حالی روز پنجشنبه عراق را به طور غیرمنتظره به مقصد عمان ترک کرد که پیش از این قرار بود این هیات در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به لبنان و ایران نیز برود.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آناتولی»، هیات جنبش انصارالله یمن، که در مذاکرات صلح یمن در کویت مشارکت داشت، عصر پنجشنبه سفر منطقه‌ای خود را که قرار بود شمال عراق، لبنان و ایران باشد، تمام کرد و به طور غیرمنتظره از بغداد عازم مسقط، پایتخت عمان شد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله و رئیس این هیات در اظهاراتی کوتاه در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: این هیات پس از سفری رسمی به عراق، که با هدف گشودن افق‌های روابط با کشورهای منطقه و بین‌المللی به‌ویژه پس از تشکیل شورای عالی سیاسی است، به مسقط بازگشت.

در همین راستا، منابع نزدیک به انصارالله، که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند: این هیئت، عصر پنجشنبه پس از دیدار با «فواد معصوم» رئیس‌جمهور، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق به مسقط رفت.

پیش از این، تلویزیون «المسیره» گزارش داد هیات انصارالله با فواد معصوم در بغداد دیدار کرد.

طبق اعلام منابع نزدیک به انصارالله، بازگشت غیرمنتظره این هیات به درخواست طرف عمانی و به منظور دیدار با «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن انجام شده است.

قرار است ولد الشیخ احمد در دیدار با هیات انصارالله، مقدمات ازسرگیری مذاکرات با دولت مستعفی و فراری یمن، که در ششم سپتامبر برگزار خواهد شد، تبادل نظر کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس