کد خبر 626128
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

رییس فدراسیون سوارکاری با تاکید بر اینکه سرمربی جدید تیم های ملی پرش با اسب ایران یکی از بهترین های جهان است گفت: یک از اهداف ما برای جذب این مربی کسب مدال در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی است.

به گزارش مشرق، مسعود خلیلی اظهار کرد: سرانجام بعد از مدت ها رایزنی با مربیان سرشناس جهان توانستیم با استنی فان پاسشن" از بلژیک به توافق برسیم و این مربی قرار است 26 شهریور برای امضای قرارداد به ایران بیاید. قرارداد ما با این مربی تقریبا نهایی شده و طرفین پیش نویس قرارداد را دیده و تایید کرده‌اند.

وی افزود: چنانچه این مربی در موعد مقرر به ایران بیاید اواخر شهریور قرارداد امضا می شود و از 15 مهرماه هم به طور رسمی کارش را با تیم‌های ملی ایران آغاز خواهد کرد. این بلژیکی کار کشته قرار است به عنوان سرمربی، هدایت تیم های الف و ب ایران در رده سنی بزرگسالان و جوانان را بر عهده بگیرد.

رییس فدراسیون سوارکاری با اشاره به این که قرارداد این سرمربی دو ساله است، خاطر نشان کرد:" فان پاسشن" مدال برنز المپیک کانادا، مدال طلای اروپا و جهان را در کارنامه دارد و شش سال سرمبی تیم بلژیک و هشت سال هم سرمربی تیم عربستان بوده و توانست همراه با این تیم به المپیک هم برود. خوشحالم که توانستیم سرانجام با رایزنی های زیاد این مربی را به ایران بیاوریم.

وی ادامه داد: او فردی بسیار قابل و ماهر برای این جایگاه است و او را از بین شش  مربی سرشناس جهان انتخاب کردم. رزومه چندین مربی برایمان ارسال شد، با فدراسیون جهانی و نفرات تاثیر گذار زیادی هم بحث و تبادل نظر شد، کمیته فنی و هیئت رییسه فدراسیون هم رزومه او را بررسی کردند و در نهایت توانستیم او برای آمدن به ایران قانع کنیم.

خلیلی با تاکید بر این که خود این سرمربی بلژیکی هم برای حضور در ایران همراهی و همکاری زیادی انجام داد، اضافه کرد: سوارکاری ورزشی گران است اما با قول‌های مساعدی که از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داده شده توانستیم او را جذب کنیم. برای جذب او بیش از یکسال تلاش کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف ما از این همه تلاش و جذب این سرمربی، کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی است و سوارکاری ایران این توانمندی را دارد.

رییس فدراسیون سوارکاری در مورد جذب سرمربی برای بخش "درساژ" گفت: در بخش پرش با اسب نفرات ما شرایط خوبی داشتند و در سطح مطلوبی هم قرار داشتیم، اما در بخش درساژ شرایط متفاوت است و فاصله زیادی برای تشکیل تیم ملی داریم. امیدوارم با کارهای خوبی که کمیته درساژ انجام می دهد طی یک و نیم  سال آینده بتوانیم برای این بخش هم یک سرمربی خوب جذب کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس