کد خبر 626060
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

نهادهای متولی امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست در ماه اوت گذشته 516 فلسطینی را در استان های کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «گادی ایزنکوت» از گردان غزه وابسته به فرماندهی منطقه جنوبی که در نقطه مرزی بین سرزمین اشغالی و نوار غزه مستقر است، بازدید و با ژنرال «ایل زامیر» فرمانده منطقه نظامی جنوبی و فرمانده گردان غزه و دیگر فرماندهان بخش های نظامی نشستی را برگزار کرد.

وی در جریان این بازدید به گزارش فرماندهان ارتش درباره چالش ها و تهدیداتی که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه نوار غزه با آن مواجه هستند و نیز میزان آمادگی این نیروها گوش فرا داد.

بازدید ایزنکوت از مرز نوار غزه در حالی صورت گرفت که یک هفته پیش جنگنده های رژیم صهیونیستی به طور گسترده به شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه حمله کرده و بیش از 50 هدف را بمباران کردند که گفته می شود از زمان پایان جنگ تابستان سال 2014 تا کنون این حمله بی سابقه بوده است.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله در پاسخ به شلیک یک موشک از غزه به یکی از شهرک های صهیونیستی صورت گرفت و به دنبال آن با میانجی گری برخی طرف ها این حملات متوقف شد و آرامش به منطقه بازگشت اما تحلیل ها حاکی از آن بود که رژیم صهیونیستی شیوه جدیدی را در تعامل با غزه و تحت فرماندهی آویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید این رژیم در پیش گرفته است.

یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

صبح امروز پنجشنبه نیز گروهی از شهرک نشینان صهیونیست در میان تدابیر شدید امنیتی به مسجد الاقصی یورش بردند.
بر اساس این گزارش، 21 شهرک نشین صهیونیست در میان تدابیر شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیست در ادامه تجاوزات خود علیه مقدسات مسلمانان تقریبا هر روز به مسجد الاقصی یورش می برند.

ابراز تاسف حماس از تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش مخالف هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و هرگز آنرا به رسمیت نمی شناسد.

موسی ابو مرزوق که به الجزائر سفر کرده است، طی کنفرانسی مطبوعاتی که با حضور عبد الرزاق مقری رئیس جنبش "جامعه آرام" در مقر این جنبش برگزار شد، خاطر نشان کرد که متاسفانه برخی طرف ها سعی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشی به آن در منطقه یا بخشی از آن را دارند و می خواهند با آن ائتلاف تشکیل دهند.

وی افزود:« ما مخالف به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط با این رژیم هستیم و با برقراری هر گونه رابطه ای با این رژیم مخالفیم.» این رهبر برجسته جنبش حماس تصریح کرد که مسجد مبارک الاقصی تنها به فلسطینیان تعلق ندارد، بلکه متعلق به کل مسلمانان جهان است و وظیفه آنهاست که همه تلاش خود را برای ایفای نقش درباره مسجد الاقصی و حفظ آن به کار گیرند؛ حال چه این مشارکت به صورت رسمی باشد و چه مردمی.»

ابو مرزوق در همین راستا از کشورهای عربی خواست که روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند. وی افزود نباید روابط سیاسی و اقتصادی با این رژیم برقرار شود؛ چرا که دشمن ماست و باید بر این اساس با آن برخورد شود.

وی افزود حماس هرگز اقدام به برقراری "صلح داغ" با رژیم صهیونیستی که در طرح عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر آمده است، نخواهد کرد. ابو مرزوق اعلام کرد که این طرح هنوز کاملا پخته نشده است و در داخل نهادهای مصری در دست تهیه است، اما آنچه از اظهارات سیسی فهمیدیم این بود که وی قصد یکپارچه سازی و ایجاد وحدت در داخل جنبش فتح را دارد و پس از آن قرار است آشتی ملی در داخل فلسطین برقرار شود و در ادامه رژیم صهیونیستی رویکرد خود در قبال صلح با طرف فلسطینی را اعلام خواهد کرد تا دیداری میان طرفین به میزبانی قاهره برگزار شود.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اعلام کرد که «ما در جنبش حماس موضع مان را اعلام کرده و گفته ایم که از هر گونه تلاشی برای تحقق آشتی ملی فلسطین حمایت می کنیم و از تمامی طرف هایی که در این راستا تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می کنیم. ما همچنین آماده تلاش برای به نتیجه رساندن این طرح هستیم.»

وی افزود اما درباره بخش دیگر این طرح باید بگوییم که ما مخالف صلح داغ با رژیم صهیونیستی هستیم و هر گونه تحرکی در این راستا، باید علیه دشمنی باشد که سرزمین ما را اشغال کرده است. 

ابو مرزوق در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی به تشریح سفرش به الجزائر پرداخت و آنرا مفید و سازنده توصیف کرد که نتایج مهمی داشته است. وی افزود الجزائر به تعهدات خود در قبال سازمان آزادی بخش فلسطین عمل کرده است و با وجود بحران مالی که گریبانگیرش شده است، هرگز از کمک به فلسطینیان دریغ نکرده است.

این رهبر حماس در پایان تاکید کرد که مساله فلسطین نیاز به کمک های بیشتر دارد و الجزائر هرگز در این زمینه کوتاهی نکرده است.  

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینیان به حرم ابراهیمی

مسئولان رژیم اشغالگر امروز پنجشنبه به بهانه اعیاد یهودیان از ورود فلسطینیان به حرم شریف ابراهیمی ممانعت کردند.

برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر مستقر در ایست های نظامی در اطراف حرم ابراهیمی از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل حرم ممانعت کرده و تدابیر شدید امنیتی در اطراف حرم و بخش قدیمی شهر الخلیل اتخاذ کردند.

از سوی دیگر شورای سازمان های حقوق بشر فلسطین درباره سیطره کامل رژیم اشغالگر بر حرم شریف ابراهیمی در شهر الخلیل هشدار دادند.

در بیانیه صادره از این شورا آمده است: مسئولان رژیم اشغالگر از جولای گذشته احداث اتاق امنیتی در ورودی جنوبی حرم به منظور جایگزینی آن با ایست های امنیتی الکترونیکی را آغاز کرده اند که هدف از آن سیطره کامل بر حرم است.

دیدار هیئت دیپلماتیک ایرانی با نماینده حماس در لبنان

یک هیئت دیپلماتیک از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به سرپرستی محمد ماجدی رایزن اول این سفارت با علی برکه نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان دیدار کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این دیدار زیاد حسن مسئول مناسبات سیاسی حماس حضور داشت.
طرفین در این ملاقات آخرین تحولات مسئله فلسطین و روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر لزوم یکپارچه سازی تلاش های امت اسلامی برای مقابله با خطر صهیونیسم که فلسطین و منطقه را تهدید می کند و همچنین مقابله با طرح های توطئه آمیز در زمینه حذف مساله فلسطین تاکید کردند.

نماینده حماس در لبنان بر اهمیت تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از انتفاضه و مقاومت فلسطین؛ به ویژه در سایه تداوم محاصره نوار غزه و تداوم تعرضات صهیونیست ها به مسجد الاقصی و ادامه شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری تاکید کرد.

ماجدی بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت و انتفاضه فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تاکید ورزید.

وی خواستار لغو محاصره نوار غزه و پاسداری از مسجد مبارک الاقصی و شهر بیت المقدس در برابر یهودی سازی شد. 

بازداشت 516 فلسطینی در ماه گذشته

نهادهای متولی امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست در ماه اوت گذشته 516 فلسطینی را در استان های کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کردند.

کمیته امور اسرا و آزادگان، کانون اسرای فلسطین، موسسه حمایت از اسرا "الضمیر" و مرکز حقوق بشر المیزان با صدور گزارشی مشترک تصریح کردند که در میان بازداشت شدگان 73 کودک و 10 زن و 2 دختر خردسال به چشم می خورد.

در این گزارش آمده است که 143 مورد از این بازداشت ها در استان قدس، 100 مورد در استان الخلیل، 57 مورد در استان بیت لحم، 51 مورد در استان جنین، 37 مورد در استان رام الله، 35 مورد در استان نابلس، 34 مورد در استان طولکرم، 18 مورد در استان قلقیلیا، 9 مورد در شهر طوباس، 5 مورد در اریحا و 4  مورد در سلفیت صورت گرفت.

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط این نهادها، رژیم صهیونیستی به سیاست بازداشت و سرکوب فلسطینیان به ویژه جوانان به بهانه استفاده از شبکه های اجتماعی شدت بخشیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس