کد خبر 625971
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

اعضای هیأت شورای ریاستی یمن (انصار الله و کنگرده مردمی) که به بغداد سفر کرده‌اند با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، در جریان سفر هیأت شورای ریاستی یمن (انصار الله و کنگرده مردمی) به عراق، اعضای این هیأت روز چهارشنبه (دیروز) با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دیدار کردند.

شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد العبادی در این دیدار تشکیل شورای ریاستی یمن را گامی مهم و موفق و در مسیر صحیح توصیف کرد.

وی تأکید کرد که عراق از همان روز اول حمله عربستان به یمن از مردم این کشور حمایت کرده و با حمله نظامی بدون توجیه عربستان به خاک یمن مخالفت کرده است.

العبادی همچنین حضور میلیونی مردم یمن در خیابان‌های صنعا پایتخت این کشور بعد از تشکیل شورای ریاستی با وجود حملات جنگنده‌های سعودی را گامی در راستای تغییر معادلات سیاسی در یمن توصیف کرد.

نخست وزیر عراق که گزارشی از وضعیت معیشتی و انسانی شهروندان یمنی دریافت کرده بود تأکید کرد که عربستان در مسیر کمک رسانی به مردم یمن سنگ اندازی می‌کند.

پس از این دیدار روز پنجشنبه (امروز) نیز هیأت یمنی با «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این خبر معصوم ضمن خوش‌آمد گویی به هیأت یمنی تأکید کرد که کشورش با جنگ ظالمانه علیه یمن مخالف بوده و پافشاری کرد که تنها راه خروج از این بحران راهکار سیاسی و حمایت از توافق ملی در این کشور است.

این هیأت پیش از این در بدو ورود به خاک عراق با «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق نیز دیدار کرد. قرار است هیأت شورای ریاستی یمن به لبنان و سوریه نیز سفر کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس