کد خبر 6258
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰

گوگل و موزيلا در رقابت براي به‌کارگيري بيشتر مرورگرهاي کد بازشان از سوي کاربران، مسيرهاي متفاوتي را در پيش گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، بر اساس جديدترين آمار Net Applications، اينترنت اکسپلورر مايکروسافت همچنان 60 درصد از بازار مرورگر را در اختيار دارد، در حالي که سهم فايرفاکس 23 درصد است و کروم سهم بازارش را طي سال گذشته دو برابر کرده و به 7.5 درصد رسانده است.
در حالي که آگاهي بسياري درباره اين دو مرورگر کد باز نزد کاربران اداري وجود دارد، فايرفاکس و کروم شيوه‌هاي مختلفي را براي جذب کاربران در پيش گرفته‌اند.
براي گوگل امتياز اصلي کروم سرعت است اما موزيلا برروي انعطاف‌پذيري و کاربردي بودن فاير فاکس حساب مي‌کند. تاکيد گوگل بر سرعت کروم به ثمر نشسته و اين مرورگر در حال کم کردن فاصله با سريع‌ترين مرورگرهاست.
طبق آزمايش کامپيوترورلد، کروم 6 از کروم 5 حدود 17 درصد سريع‌تر است و در حال حاضر اندکي کندتر از اپرا و سافاري اپل است.
در حالي که موزيلا در نسخه بعدي فايرفاکس براي برابري با کروم 5 خود را به کارايي جاوا اسکريپت محدود کرده است. فايرفاکس 4 که هنوز در مرحله آزمايشي بتا است، توانسته به 20 درصد از کارايي کروم 5 برسد که آن را بيش از 20 درصد کندتر از کروم 6 مي‌سازد.
اما موزيلا در رويکرد خود براي نوآوري در فايرفاکس فراتر از سرعت را مدنظر داشته است. بازدهي کاربر يکي از اين موارد بوده که با ويژگي آزمايشي Tab Candy درصدد تحقق آن برآمده است.
بدون هيچ تعجبي کروم گوگل نيز سعي کرده با پروژه افزونه کد باز Tab Sugar از Tab Candy کپي‌برداري کند. مشاهده بخش‌هايي که مرورگرهاي موزيلا و کروم در آينده در آن‌ها سرمايه‌گذاري مي‌کنند، جالب خواهد بود، به‌ويژه اينکه فايرفاکس و کروم همچنان به دنبال سهم بازار مرورگر اداري هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس