رئيس سازمان بسيج مساجد و محلات گفت: گردان‌هاي عاشورا متناسب با نيازهاي روز تغيير كرده و پايگاه‌ محور شده‌اند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا مهديانفر رئيس سازمان بسيج مساجد و محلات در نشست خبري كه صبح امروز (چهارشنبه) به منظور تشريح برنامه‌هاي اين سازمان برگزار شد، گفت: براي نماد سازي در بسيج و ايجاد فرصت براي معرفي فعاليت‌هاي بسيجيان، هر قشر بسيج يك روز را به نام خود نامگذاري كرده است.

وي با بيان اينكه بسيج مساجد و محلات اصلي‌ترين بخش بسيج است و امروز بدنه اصلي بسيج متكي بر بسيج مساجد است، ادامه داد: روز جهاني مسجد كه مصادف با 30مرداد است، به عنوان روز بسيج مساجد و محلات نامگذاري شده است. در اين روز در كليه رده‌هاي بسيج و سپاه‌هاي استاني مراسم ويژه‌اي با حضور بسيجيان، ائمه مساجد و متوليان و غيره برگزار مي‌شود.

مهديانفر تصريح كرد: همچنين همايش "مسجد و بسيجيان علوي " با همكاري بسيج مساجد و محلات، سپاه محمد رسول الله(ص) و مركز رسيدگي به امور مساجد در روز يكشنبه 29 مرداد ماه در تالار سازمان حج و زيارت برگزار مي‌شود. در اين همايش علاوه بر اينكه به نقش محوري مساجد پرداخته مي‌شود از ائمه جماعات،‌ متوليان مساجد و بسيجيان تقدير به عمل مي‌آيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تغيير وتحولات چند سال اخير در بسيج گفت: با اين تغييرات انتظار بود كه تحولي در پايگاه‌هاي مقاوت بسيج صورت بگيرد. بيش از 30 سال است كه پايگاه‌هاي بسيج مشغولند و نياز بود بازنگري در ساختار و سازمان پايگاه‌ها صورت گيرد تا آنها متناسب با نيازها شوند.

* ساختار جديد پايگاه‌هاي مقاومت بسيج ابلاغ شده است

مهديانفر ادامه داد: ساختار جديد پايگاه‌هاي مقاومت بسيج امسال ابلاغ شده است كه مهمترين عنصر آن توجه خاص به مسائل تربيتي و فرهنگي است. در ساختار جديد از تمام ظرفيت بسيجيان در سنين مختلف و با موقعيت‌هاي مختلف از لحاظ تحصيلاتي، ‌شغلي و غيره در پايگاه‌ها به نحو احسن استفاده مي‌شود.

رئيس سازمان بسيج مساجد ومحلات افزود: ساختار جديد يك ظرفيت جديد براي ما ايجاد كرده تا از تمام توان بسيجيان استفاده كنيم البته جزئيات اين ساختار توسط رئيس سازمان بسيج اعلام مي‌شود.

مهديانفر با اشاره به گردان‌هاي عاشورا اظهار داشت: همچنين گردان‌هاي عاشورا متناسب با نيازهاي روز تغيير كرده‌اند و پايگاه محور شده‌اند يعني هر پايگاه مقاومت مي‌تواند تبديل به يك گردان عاشورا شوند كه در سال 90 براي بخشي از اين گردان‌ها برنامه خاص آمادگي يگاني و تمرين پيش بيني كرده‌ايم.

وي در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات سازمان بسيج مساجد و محلات خاطرنشان كرد: يكي ديگر از فعاليت‌هايي كه از سال گذشته آغاز كرديم پرداختن به زيرساخت پايگاه‌ها بود. لازمه ساختار جديد زيرساخت‌هاي قوي‌تر بود كه با تدبير رئيس سازمان بسيج مستضعفين و اختصاص بودجه‌هاي مناسب يك حركت جهشي را از سال گذشته براي ساخت پايگاه‌هاي مقاومت آغاز كرديم.

رئيس سازمان بسيج مساجد ومحلات افزود: در سال گذشته براي بيش از 7 هزار و 500 پايگاه مقاومت ساختمان ساخته شد و امسال هم اين روند ادامه خواهد داشت و ما پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان سال 92 مشكل مكان پايگاه‌هاي مقاومت مساجد حل شود.

مهديانفر با بيان اينكه براي جذب جوانان در بسيج بايد از برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي استفاده كنيم، گفت: براي هر حوزه مقاومت در كشور يك سالن ورزشي به نام سالن صالحين ساخته خواهد شد كه امسال بيش از هزار سالن را براي حوزه مقاومت راه‌اندازي خواهيم كرد. البته براي هر ناحيه در شهرستان‌ها يك سالن بزرگتر نيز به نام سالن 9 دي ساخته خواهد شد.

وي با اشاره به بحث تامين مربي در حوزه‌هاي بسيج گفت: اقدامات اساسي براي تربيت فرماندهان پايگاه‌ها و حوزه‌هاي مقاومت ومربيان مورد نياز صورت گرفته است. در سال 89 تمام فرماندهان حوزه‌ها به مدت 10 روز و بيش از 90 درصد فرماندهان پايگاه‌ها به مدت 5 روز آموزش ديده‌اند.

رئيس سازمان بسيج مساجد ومحلات ادامه داد: در سال90 براي اولين بار دوره‌هاي متمركز تربيت فرماندهي پايگاه‌ها و حوزه‌ها برگزار خواهد شد و از اين پس هر فرد براي فرماندهي پايگاه و حوزه بايد اين دوره را بگذارند.

مهديانفر با اشاره به توجه بسيج مساجد محلات به اردوهاي سازندگي گفت: يك ميليون و 300 هزار نفر روز از بسيجيان مساجد و محلات در اردوهاي جهاد سازندگي امسال حضور خواهند داشت.

وي با بيان اينكه افزايش خدمات دهي به مردم از رويكردهاي سازمان بسيج مساجد و محلات است، گفت: سال گذشته بيش از 5 هزار و400 جهيزيه در پايگاه‌ها جمع‌آوري و به نيازمندان اهدا شد كه امسال پيش بيني مي‌كنيم امسال 8 تا 9 هزار جهيزيه جمع‌آوري شود. همچنين در سال گذشته 106 هزار مورد سبد كالا براي نيازمندان تهيه شد كه امسال اين رقم به 150 هزار مورد خواهد رسيد.

رئيس سازمان بسيج مساجد ومحلات ادامه داد: ارائه مشاوره به مردم محل با همكاري اقشار مختلف بسيج و همچنين مشاركت در آزادسازي زندانيان مستمند از جمله اقدامات بسيج مساجد و محلات است.

مهديانفر با اشاره به وضعيت مردم سومالي و درخواست دفتر مقام معظم رهبري براي كمك به اين مردم گفت: تمام پايگاه‌هاي بسيج در حال فعاليت براي جمع‌آوري به مردم قحطي زده سومالي هستند. در همين راستا روز 30 مرداد روز شهادت امام علي (ع) و روز جهاني مساجد به عنوان روز همبستگي با قحطي‌زده‌هاي سومالي نامگذاري شده است.

وي با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به اجلاس نوزدهم نماز اظهار داشت: آن پيام يك پيام راهبردي و كليدي است و ما آن را منشور مسجد در بسيج نامگذاري كرديم و عنوان برنامه پنج ساله پنجم بسيج مساجد " تبديل مساجد به محور فعاليت‌هاي اجتماعي وفرهنگي محله بر مبناي رهنمودهاي مقام معظم رهبري در پيام به اجلاس نوزدهم نماز " است.

رئيس سازمان بسيج مساجد و محلات با اشاره به برخي اختلافات ميان پايگاه‌هاي مقاومت و ائمه جماعات و هيئت امنا مساجد گفت: در 30 هزار پايگاه برادران و 10 هزار پايگاه خواهران بسيج ممكن است بخش كوچكي هم به دليل اختلافات سليقه و يا مشكل كمبود جا اختلافاتي باشد ولي ما در تلاشيم تا اين مشكلات كه بسيار اندك هستند رفع شود.

مهديانفر در پايان گفت: مستندي 30 قسمتي از فعاليت‌هاي بسيجيان مساجد در ماه مبارك رمضان از شبكه تهران پخش مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس