وی با بیان اینکه سلیقه داوران اسکار برای انتخاب بهترین فیلم معمولا قصه گو بودن آثار است، ادامه داد: برگزار کنندگان اسکار، این جایزه را عموماً به فیلم های داستان گو می دهد و فیلم های غیرانگلیسی زبان نیز از این قائده مستثنی نیستند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق-نویسنده فیلم سینمایی «پاداش سکوت» معتقد است، معیارهای انتخاب اسکار با جشنواره های بزرگی مثل کن یا ونیز تفاوت دارد و آثاری که در کن جایزه می گیرند خیلی در اسکار شانس ندارند.فرهاد توحیدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره اینکه چه فیلمی از ایران شانس بیشتری را برای معرفی به اسکار دارد، افزود: فیلمی در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار می تواند شرکت کند که حداقل یک هفته در کشور خود اکران شده باشد، بنابراین با توجه به زمان باقی مانده – یک ماه نیم دیگر – اگر فیلمی مدنظر است باید زودتر اکران شود.
 
فیلم‌هایی که از کن جایزه گرفته‌اند شانسی در اسکار ندارند
فیلمنامه نویس «شهر موشها ۲» همچنین با تاکید بر اینکه فیلم هایی با قصه عام و جهانشمول شانس بیشتری برای حضور در اسکار دارند، ادامه داد: با یک بررسی ساده درباره فیلم های غیرانگلیسی زبان که تا به حال اسکار گرفته اند، واضح است که همواره فیلم های با سوژه های عام که توده مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند، انتخاب شده اند.
توحیدی همچنین با تبیین تفاوت رویکرد جشنواره های خارجی با اسکار تصریح کرد: معیارهای انتخاب اسکار با جشنواره های بزرگی مثل کن یا ونیز تفاوت دارد و آثاری که در کن جایزه می گیرند خیلی در اسکار شانس ندارند.

نویسنده فیلم سینمایی «گاهی به آسمان نگاه کن» افزود: حتی شاهدیم در دوره های اخیر فیلم هایی که در ونیز گل کرده اند، لزوما مطلوب داوران اسکار نبوده اند و کمتر اتفاق افتاده که این آثار اسکار دریافت کنند.

وی درباره شانس حضور آثاری چون «امکان مینا»، «ایستاده در غبار» و «فروشنده» در اسکار ۲۰۱۷ گفت: فیلم «فروشنده» را ندیده ام و نمی توانم نظری درباره آن بدهم اما اگر قرار است به اسکار معرفی شود باید در زمان مناسب اکران شود.

توحیدی افزود: «امکان مینا» و «ایستاده در غبار» شانس زیادی برای کسب اسکار ندارند زیرا موضوع این دو اثر با سلیقه داوران اسکار خیلی منطبق نیست.

در سایت رسمی آکادمی علوم وهنرهای سینمایی اسکار آخرین فرصت برای ارائه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی) از سوی کشورهای مختلف و سینماگران، ۱۲ مهر ماه – سوم اکتبر ۲۰۱۶ – اعلام شده است.

مراسم اعطای جوایز هشتاد ونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار هشتم اسفند سال جاری – ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ – در دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    حالا ببین چه جوری فروشنده اسکار بگیره! فروشنده در وضعیتی به جشنواره کن رسید که فکرش را نمی کردیم، تعجب برانگیزتر گرفتن دوتا جایزه بود که....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس