کد خبر 625025
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

وزیر کشور بریتانیا در پاسخ به درخواست فرانسه برای تغییر توافق مرزی در موضوع مهاجران گفت در مقابل هیچ فشاری کوتاه نیامده و مهاجران حاضر در مرز دو کشور را پذیرش نمی‌کند.

 به گزارش مشرق، «امبر رود» وزیر کشور بریتانیا درخواست فرانسه برای پذیرش مهاجران کاله را رد خواهد کرد.

به نوشته تلگراف، رود روز سه‌شنبه (امروز) درخواست فرانسه برای مذاکرات دوباره در موضوع توافقات مرزی کاله را رد کرده و هیچ تغییری در فرآیند پذیرش مهاجران را نمی‌پذیرد.

امروز وزیر کشور بریتانیا با همتای فرانسوی خود دیدار می‌کند اما پیش از این دیدار به وضوح اعلام کرده است کسانی که نیاز به سرپناه دارند باید در اولین کشور امنی که وارد می‌شوند تقاضای پناهندگی بدهند.

بر اساس توافقی میان فرانسه و بریتانیا که در سال 2003 به امضا رسید، نیروهای مرزی بریتانیا می‌توانند با حضور در فرانسه جلوی ورود مهاجران به بریتانیا را بگیرند.

منبعی نزدیک به خانم رود به تلگراف گفت که دولت بریتانیا در مقابل هر فشاری برای وارد کردن این کشور به مذاکرات مرزی با فرانسه، مقاومت خواهد کرد.

وی همچنین گفت این فرضیه شروع نشدنی است ولی سیاسیون جناح راست فرانسه که برای رقابت‌های انتخاباتی سال آینده حاضر می‌شوند خواستار تغییر توافق مرزی فرانسه و بریتانیا در موضوع مهاجران شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس