کد خبر 623943
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

یک منبع آگاه امنیتی در دولت سومالی از هلاکت دست کم هفت تروریست خطرناک الشباب طی یک عملیات ویژه در منطقه «سورایو» در 15 کیلومتری شهر «بوردهابو» در منطقه «جوبا الاوسط» در جنوب این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شین هوآ از موگادیشو، « محمود احمد» مقام ارشد دولت سومالی افزود: هفت تروریست خطرناک الشباب طی دوعملیات جداگانه از سوی نیروهای ویژه سومالی در منطقه «سورایو» در 15 کیلومتری شهر «بوردهابو» کشته شده اند.

احمد تاکید کرد :تلاش ارتش سومالی برای شناسایی و هلاکت تروریست های الشباب ادامه دارد.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، در تبادل آتش میان نیروهای ارتش و تروریست های الشباب دو سرباز ارتش سومالی کشته و یک نظامی دیگر نیز زخمی شد.

پیشتر محمد ابراهیم عبدالله مقام ارشد امنیتی سومالی گفت: طی یک عملیات ویژه و درجریان تبادل آتش سنگین میان ارتش و گروه تروریستی الشباب 'عبدی عدن' فرمانده ارشد الشباب در منطقه 'هیران ' در مرکز سومالی به هلاکت رسید.

ابراهیم تصریح کرد: عملیات ارتش و آمیسوم علیه الشباب با قدرت ادامه می یابد.

در همین خصوص و به گزارش تارنمای خبری ' غاروی آن لاین'، «علی بشه محمد» فرمانده ارشد ارتش سومالی در جمع خبرنگاران٬ با اشاره به حمله مسلحانه چند ماه گذشته گروه تروریستی الشباب به شماری از مقام های ناحیه خودمختار «پانتلند» گفت: در این عملیات یک تبعه سودانی که به عنوان طراح بمب گذاری الشباب شناخته می شد نیز دستگیر شد.

گروه تروریستی الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شده است.

این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار نیروهای الشباب در سال ۲۰۱۴ بین هفت تا ۹ هزار نفر برآورد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس