نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه تروریست‌های داعش شهر جرابلس در شمال حلب را به سفارش حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی خود ترک کردند گفت: ساکنان جرابلس خواهان تسلط مقتدرانه دولت سوریه و نه تروریست‌های ارتش آزاد بر این شهر هستند.

 به گزارش مشرق، «احمد مرعی»، نماینده پارلمان و عضو دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی سوریه اظهار داشت: ارتش ترکیه همچنان به بمباران مواضع کُردهای جدایی طلب موسوم به نیروهای سوریه دموکرات در نزدیکی جرابلس ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات ترکیه در جرابلس از سر دلسوزی برای سوری‌ها نبوده و برای ممانعت از پیشروی کُردها به این منطقه انجام شده گفت: اهالی جرابلس که سال‌ها از دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت جهانیان به رنج و ستوه آمده بودند هم اینک انتظاری از ترکیه ندارند که با بیرون کردن داعش، تروریسم خود را که موجب آوارگی اهالی جرابلس شد بر این شهر مسلط کند بلکه از ترکیه انتظار دارند که مرزهای خود را به روی سرازیر شدن تروریست‌ها به خاک سوریه ببندد.

مرعی که خود از اهالی جرابلس است، افزود: مردم جرابلس که به اجبار گروه‌های تروریستی ( ارتش آزاد) شهر و دیار خود را ترک کرده‌اند انتظار بازگشت این تروریست‌ها را ندارند.

وی اظهار داشت: سوری‌ها در جرابلس منتظرند و تلاش می‌کنند که دولت سوریه با همه نهادها و قدرت خود به این شهر بازگردد و هرگز از تحقق این مهم صرف نظر نمی‌کنند.

نماینده سوری گفت: ناظران تحولات جرابلس می‌دانند که ترکیه از طریق کشاندن ارتش آزاد به آزادسازی این شهر به دنبال بهبود چهره تروریست‌هاست.

وی تاکید کرد: آنچه در جرابلس جریان داشت، یک نبرد واقعی نبود بلکه عقب‌نشینی داعش محسوب می‌شود و این نشانه ارتباط داعش با همه گردانندگان منطقه‌ای و بین المللی است و اینکه داعش به توصیه اجانب جرابلس را ترک کرد.

 ترکیه هفته گذشته در عملیاتی تحت عنوان «سپر فرات» بدون هماهنگی با دولت دمشق، تعرض نظامی خود را به منطقه «جرابلس» در شمال سوریه آغاز کرد تا به این ترتیب علاوه بر بیرون راندن نیروهای داعش، مانع از تسلط نیروهای کُرد سوری بر منطقه شود.

عملیات سپر فرات با همکاری ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش صورت گرفت حال آنکه علیرغم خصومت آنکارا نسبت به حزب کردی دموکراتیک خلق سوریه، واشنگتن همواره به دلیل نقش کُردها در مبارزه با داعش موضع دوگانه ای در قبال همکاری با آنها داشته است.

آنکارا دیروز جمعه نیز اعلام کرد که حملات این کشور به حومه جرابلس، کُردها را نیز شامل می شود زیرا آن ها درخواست‌ها برای عقب کشیدن نیروهایشان از مناطقی که ترکیه در آن ها به عملیات ضد داعش می‌پردازد، نادیده می‌گیرند.

جَرابُلُس مرکز شهرستان جرابلس از توابع استان حلب در سوریه است. ساکنان این شهر را کردها ،اعراب و ترکمن ها تشکیل می‌دهند و از 18 ژانویه 2014 این شهر تحت تصرف داعش بود اما این گروهک طی عملیات اخیر ترکیه و ارتش آزاد از جرابلس عقب نشینی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس