کد خبر 623157
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

افسر عملیات روانی سابق ارتش آمریکا و تحلیلگر مبارزه با تروریسم معتقد است طرح همکاری ایران و روسیه برای نجات سوریه مهمترین رویدادی است که جهان در بیش از ۲۵ سال اخیر به خود دیده است.

به گزارش مشرق، اسکات بنت اظهار داشت که همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با افراط گرایان تروریستی جلوی جنگ های امپریالیستی و عاری از حس مسئولیت آمریکا را خواهد گرفت. وی متذکر شد که جهان پی به اشتباهات خود در منطقه برده و به نظر می رسد که اردوغان در ترکیه متوجه شده است که جابجایی قدرت به سمت اتحاد روسیه، ایران و چین بهترین تصمیمی است که وی باید اتخاذ کند.

بنت تاکید کرد که «اردوغان به آرامی در تلاش است تا خود را از ناتو و ایالات متحده جدا کرده و روابط خود را با روسیه و ایران ترمیم بخشد».

وی همچنین در خصوص استقرار بمب افکن های روسیه در همدان، آن را پیروزی استراتژیک برای صلح دانست. وی خاطر نشان کرد «این اقدام نه تنها اجازه می دهد بمباران اهداف تروریست های داعش براحتی صورت گیرد بلکه نشان دهنده این است که روسیه و ایران با هم متحد هستند و هیچ دولتی نمی تواند بدون حمله به روسیه به ایران حمله کند».

متن گفتگو با اسکات بنت به شرح زیر است:

*ارزیابی شما از همکاری ایران و روسیه در مسائل منطقه ای از جمله سوریه و یمن چیست؟

بدون شک، اتحاد ایران و روسیه و همکاری در مسائل منطقه شاید مهترین رویدادی باشد که جهان در بیش از ۲۵ سال گذشته به خود دیده است. همکاری قدرت های بزرگ روسیه و ایران حاکی از امید برای پایان دادن به تروریسم، افزایش ثبات منطقه ای، و آینده ای صلح آمیز است.

واقعا باعث تاسف و انزجار من است وقتی که می بینم ایالات متحده متکبرانه و ابلهانه در جنگ های خاورمیانه ای خود در عراق، لیبی، و در حال حاضر در سوریه، ویرانی، مرگ، بدبختی و خشم را به جان بشریت انداخته است.

ما اکنون پس از پانزده سال تحقیق متوجه شده ایم که حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کار اسامه بن لادن و یا هواپیماربایان عربستان سعودی نبود بلکه از طرف خائنان سازمان اطلاعات آمریکا، کاخ سفید، اسرائیل و عربستان سعودی با عنوان حملات «پرچم دروغین» انجام شد.

آنها این حملات را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، تصاویر هولوگرام، موشک ها، و تکنیک های جنگ روانی انجام دادند. رسانه های آمریکایی نیز متهم به همدستی در این حمله دروغین بودند تا از این طریق جنگ آمریکا در خاورمیانه را به عاملی برای از هم پاشیدن نظام های اسلامی و جایگزین کردن آنها تبدیل کنند.

متأسفانه، به جای روی کار آمدن رژیم های جدید میانه رو ​​و مولد، مداخلات آمریکا منجر به رهاسازی هیولاهای وحشی تکفیری وهابی شد که اقدام به تجاوز، نابودی و از بین بردن هر چیزی که دم دستشان بود کردند. بدتر از همه، مردم ​​در خاورمیانه مجبور به فرار از زادگاه خود شدند و در حال حاضر در تلاش برای ورود به اروپا هستند، جایی که در آن افزایش تنش ها و خشم و درگیری فرهنگی منجر به بروز انواع مشکلات جدید شده است.

توافق روسیه و ایران برای همکاری علیه افراط گرایان تروریست، در بردارنده پیام مهمی به جهان است: «ما هرگز اجازه نخواهیم داد جنگ های امپریالیستی و عاری از حس مسئولیت آمریکا بیش از این گسترش یابد». چین نیز اخیراً با توافق در خصوص همکاری برای نجات سوریه، خود را در کنار ایران و روسیه قرار داده است.

بنابراین در حال حاضر تنها دولت هایی که احتمالا با این توافق کنار خواهند آمد، کشورهای اروپایی هستند که براساس پیش بینی من با مشاهده آسیب های ایالات متحده در اعمال این سیاست وحشتناک خیلی زود در کنار این سه دولت قرار خواهند گرفت.

*نظر شما در مورد استقرار بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی همدان در ایران با هدف حملات هوایی علیه اهداف گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره جیست؟  

بمب افکن های دوربرد روسیه و پایگاه استقرار آن ها در ایران پیروزی استراتژیک برای صلح است، چرا که این اقدام نه تنها اجازه می دهد بمباران اهداف تروریست های داعش براحتی صورت گیرد بلکه نشان دهنده این است که روسیه و ایران با هم متحد هستند و هیچ دولتی نمی تواند بدون حمله به روسیه به ایران حمله کند.

این امر به طور موثر سد حفاظتی برای ایران برابر هر گونه حمله از طرف اسرائیل یا ایالات متحده ایجاد می کند. جالب است بدانید که رئیس جمهور ترکیه، رجب اردوغان، به نظر می رسد بلاخره پذیرفته است که جابجایی قدرت از نفوذ آمریکا به سمت اتحاد روسیه، ایران و چین بهترین تصمیمی است که وی باید اتخاذ کند.

اردوغان به تدریج در تلاش است تا خود را از ناتو و ایالات متحده جدا کرده و روابط خود را با روسیه و ایران ترمیم بخشد. احتمالا تلاش برای کودتا در ترکیه توسط خود اردوغان ایجاد شد تا بهانه ای برای جدایی ترکیه فراهم شود. کاملاً واضح است که بی کفایتی و شکست کودتا، واکنش سریع اردوغان به این اوضاع و پایان دادن به کودتا نشان می دهد که کودتا صرفاً یک عملیات روانی مصنوعی بود و نه یک رویداد واقعی. اگر هم واقعی بود، اردوغان به هر حال آشکارا ایالات متحده را به خاطر حمایت از کودتا و احتمالا تامین مالی و برنامه ریزی آن با کمک ناتو و سازمان سیا متهم کرده است. در این خصوص زمان همه چیز را روشن خواهد ساخت.  

*نظر شما در مورد نقش ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای چیست؟ چرا ایران بخشی جدایی ناپذیر هر راه حل برای مسائل منطقه است؟


ایران فرهنگ، تاریخ، زبان و هویت مشترکی با اقوام مختلف در خاورمیانه دارد و همچنین ملتی بزرگ از دیرباز بوده که در طول تاریخ هزاران ساله خود رشد کرده است. این امر احترام و هویت ایران را در میان دیگر ملت ها و فرهنگ ها بالاتر می برد. همین افتخار و احترام است که به ایران، امنیت، اعتماد به نفس و فروتنی در هنگام برخورد با دولت های نابالغ را می دهد.

*کشورهای مخرب منطقه از جمله عربستان سعودی و متحدان آن، با ایجاد بی ثباتی، جنگ و تنش ها در منطقه به دنبال چه چیزی هستند؟


اولین مورد بی ثباتی در منطقه در اصل زمانی رخ داد که ایالات متحده، اسرائیل و بریتانیا به عراق حمله کردند و سپس در آن جا جنگ داخلی بوجود آوردند و با گسترش آتش شورش از طریق عملیات سیا با عنوان بهار عربی آن را در کل منطقه منتشر کردند. بر اساس نقشه آن ها، قرار بود جرقه انقلاب زده شود و امیدوار بودند که به طور معجزه آسایی دموکراسی و نظم و قانون حکمفرما خواهد شد اما کاملاً برعکس شد.

بسیاری از مردم در منطقه در خلاء قدرت استبدادی و حکومت دیکتاتوری مطلق به تعصب های مذهبی و فرقه ای مانند توهم و پندار اشتباه روی آوردند، و تلاش کردند با استفاده از آزادی های جدید خود بقیه تمدن را هم از بین برده و آن را با قوانین و فرهنگ وهابی سلفی جایگزین کنند. از آنجا که بقیه جهان راه را به این ایدئولوژی های وهابی باز نکرده است، آن را به عنوان امری روانی و از نظر سیاسی نوعی خودکشی تعریف می کند که موجب بروز درگیری ابدی در منطقه شده است.

امید است که با همکاری روسیه، ایران و چین، ایالات متحده و ناتو اندکی مکث کرده و با دقت با آنچه ولادیمیر پوتین در سازمان ملل گفت توجه کنند: «آیا واقعا می فهمید که چه کرده اید؟»

امیدوارم این اتفاق بیفتند و یک دستور کار جدید برای صلح و ثبات در جهان که مقدم بر دموکراسی و سرمایه داری است شکل گیرد. باید منتظر اتفاقات آینده باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جعفر ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    عالی بود مشرق جان
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    مشرق با مامور امنیتی امریکا مصاحبه کرده.
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    خدا منطقه را از شر توطئه صهیونیستها نجات دهد کل حوادث چند ساله اخی منطقه زیر سر آنان هست
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران راه حل جدایی ناپذیر هر مسئله ای در جهان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس