کد خبر 622857
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تورم سیر نزولی دارد و به رشد مثبت سه درصد رسیدیم، گفت: بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در بین تمام کشورهای نفتی کم‌ترین آسیب را در برابر کاهش قیمت نفت داشت.

به گزارش مشرق، علی طیب‌نیا ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش استان، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: امروزه در ادبیات توسعه، نیروی انسانی عامل توسعه است و در دنیای امروز همه کشورها به خوبی دریافتند که مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید بکوشیم از همه توان خود برای تحقق این امر بهره‌مند شویم.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: کشور شایسته وضعیت‌های قبلی نیست و امروز یک عزم مشترک و جدی برای پیشرفت کشور مهیا شده و شرایط هم شرایط خوبی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در کشور یک دوره تحریمی سختی را طی کرده‌ایم، گفت: کشورهای بسیاری در دوران جنگ تحمیلی نتوانستند بر جمهوری اسلامی ایران غلبه کنند و دریافتند که از لحاظ اقتصادی وابسته به نفت هستیم و بر همین اساس تحریم‌ها را وضع کردند.

وی ادامه داد: در شرایطی که تحریم ها ادامه داشت و شاهد کاهش شدید قیمت نفت بودیم با صبر مردم از این شرایط عبور شدیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه تورم سیر نزولی دارد و به رشد مثبت سه درصد رسیدیم، اظهار داشت: بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در بین تمام کشورهای نفتی کم‌ترین آسیب را در برابر کاهش قیمت نفت داشت و این به‌خاطر این است که در دوران تحریم شرایط ضعف خود را شناختیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در سال‌جاری همه شاخص‌های اقتصادی حاوی خبرهای مثبت و امیدبخشی برای کشور است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: مبادا مسایل حاشیه‌ای جناحی و گرایش‌های سیاسی، منافع کشور را تحت الشعاع قرار دهد چرا که امسال سالی است که همه تلاش‌ها باید معطوف به اقتصاد مقاومتی باشد.

طیب‌نیا در پایان در رابطه با تبریز گفت: تبریز شهری است که در همه تحولات تاریخی از شرف کشور حمایت کرده و نسل ستارخان‌ها و باقرخان‌ها از دستاوردهای انقلاب حفاظت کردند، این سرزمین بزرگمردانی را تحویل کشور داده که تاریخ‌ساز بوده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس