کد خبر 622564
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

تانک‌های ترکیه با عبور از مرز این کشور عملا وارد خاک سوریه شدند.

 به گزارش مشرق، یک منبع رسمی در ارتش ترکیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تانک‌های ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد خاک سوریه شده‌اند.

این خبر درحالی منتشر شده که شبکه سی ان ان ترک امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های ارتش ترکیه اعلام کرد: تانک‌های ترکیه با اجرای عملیات تهاجمی گسترده‌ای در شهر جرابلس سوریه، مواضع تروریست‌های داعش را منهدم کردند.

این گزارش افزود: تانک‌های ترکیه با شلیک بیش از 200 گلوله حدود 70 هدف گروه تروریستی داعش را نابود کردند. در عین حال، جنگنده‌های اف 16 نیروی هوایی ترکیه نیز 11 هدف گروه تروریستی داعش را در این منطقه بمباران کرده است.

تعدادی از نیروهای ویژه ارتش ترکیه نیز وارد خاک سوریه شده‌اند. به گفته منابع نظامی، هدف اصلی از اجرای عملیات نظامی مشترک ارتش ترکیه و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، این بوده است که به مخالفان به اصطلاح میانه روی سوری اجازه دهند تا وارد این مناطق شوند.

برخی منابع نظامی آگاه ترکیه نیز اعلام کرده‌اند که عملیات ارتش در شهر جرابلس سوریه ممکن است 15 روز طول بکشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    سوریه نباید گول سیاست های کثیف روباه رو بخوره،اردوغان شکست رو در سوریه در ظاهر قبول کرده اما هدفش از بین بردن اتحاد کوردها و سوریه از یک طرف و نزدیک شدن و امن کردن شهر جرابلس برای مزدورهای دست پرورده خودشه مطمئناً بزودی بازهم نظرش در خصوص وضعیت سوریه تغییر خواهد کرد.باید ارتش سوریه به عنوان یک متجاوز جلوی ترکیه مقاومت کنه در غیر اینصورت بازهم تروریست های حامی ترکیه در شمال سوریه قدرت رو به دست میگیرن
  • ناشناس ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    ترکیه شرق وشمال شرقی سوریه رو اشغال میکنه. نزدیک شدنش به روسیه یه مکر وعوام فریبی بیش نیست. خود اردوغان همپیمان امریکاست . این موضعگیریهای اخیر اردوغان در قبال امریکا بر سر استرداد گولن بازی کثیف هست.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    فعلا بازی به نفع جبهه مقاومته ترکیه داره کردها رو میکوبه
  • جمشید ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    سناریوی پشت پرده اسد و اردوغان برای شکست کردها.
  • مهشید ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    سناریوی پشت پرده کردها ی سوریه واردوغان وامریکا برای شکست بشار اسد.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    پرچم های تانک ها دقیق مثل پرچم روایات سرخه بوی سفیانی از هر جهت میاید فراخوان بزرگ به سوخو ها و میگ ها ....... ورود سربازان پارسی و حوثی .......... زلزله بزرگ در سوریه .......... اعلام جنگی بزرگ در دمشق
  • کرد آریایی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    ترکیه در ظاهر مقابله با داعش این کارو میکنه در حالی که ترکیه خود داعشه با این وجود بایستی جلوی ترکیه محکم ایستاد چون به دنبال الحاق خاک سوریه است از این گذشته نباید تجربه اسکندرون و قبرس شمالی نباید فراموش شود
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    شهر جرابلس اکثریت کرد نشین نیست آقای حسود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس